Logga in

Visa fullständig version : Varför börjar shakers lukta så förjävligt?

bambipåhalis
2013-06-06, 11:04
Jag använder min shaker till pwo + vatten. Använt till Aminosyror & Vassle några få gånger.

Men den luktar ju helt åt helvete ändå :p

BlötSnö
2013-06-06, 11:18
Nu använder jag bara protein i mina shakers och detta kan ju emellanåt få dem att lukta ganska vidrigt. Något jag även noterat är att proteinpulver ger mig fantastiskt dålig andedräkt. Tar jag inte ett tuggummi efter en slurk så luktar jag gammal pensionär ur munnen.
Detta gäller dock inte BCAA eller vissa typer av megamagiskt-superfiltrerat-smakar-saft-protein, så gissningsvis har det med vassleproteinet att göra.
Diska ur den ordentligt, häll i ett par matskedar ättiksprit och sedan vatten upp till kanten och låt stå över natten. Det har fungerat för mig hittills. Ättiksprit är bra grejer.

Åsberg
2013-06-06, 11:26
Har man inte ättiksprit hemma så funkar varmt vatten och lite diskmedel också. Bara att låta stå över natten så luktar den inte något alls nästa morgon.

StarkaUlf
2013-06-06, 11:27
Man kan testa att rengöra den efter varje användning också. Har haft min shaker i över 1,5 år. Luktar ingenting.

Xtronal
2013-06-06, 11:29
Mina shakers luktar bara illa när jag inte gjort rent dem!

Onigiri
2013-06-06, 11:46
Jag använder min shaker till pwo + vatten. Använt till Aminosyror & Vassle några få gånger.

Men den luktar ju helt åt helvete ändå :phttp://en.wikipedia.org/wiki/Cadaverine

Dyrgripen
2013-06-06, 11:51
Koka upp lite vatten och diska med så är den som ny =)

MathiasF
2013-06-06, 12:20
Mina är som nya efter en vända i diskmaskinen, har ni inte diskmaskin
funkar det säkert utmärkt att diska den i skållhett vatten under kranen också.

Gpajpen
2013-06-06, 12:43
OBS Hett tips! Prova skölj ur den efter användning! Men håll det lite hysch-hysch hemligt.

MathiasF
2013-06-06, 12:46
OBS Hett tips! Prova skölj ur den efter användning! Men håll det lite hysch-hysch hemligt.

OBS Het sarkasm, Prova skölj ur den själv efter användning, det hjälper inte (med vassle åtminstone).

Petoria
2013-06-06, 12:49
OBS Het sarkasm, Prova skölj ur den själv efter användning, det hjälper inte (med vassle åtminstone).

Funkar bra för mig.

MathiasF
2013-06-06, 12:49
Funkar bra för mig.

Bevisligen inte alla, beror väl på märket på vasslet och insidan på shakern.

tlk
2013-06-06, 12:56
Skölja ur den efter varje användning räcker väl sällan. Däremot brukar diskning efter varje användning fungera fint.

Sparven från Minsk
2013-06-06, 12:58
Som alla andra. Spola rent den direkt efter användning, ställ den med lite vatte i och några droppar diskmedel. Diska sen rent efter ett tag, tada! Luktar inte alls illa.

Som någon annan skrev med, koka upp lite vatten och häll i med diskmedel, låt stå så är saken biff! :D

Färssen
2013-06-06, 13:04
Har ett knippe shakers som har använts i säkert 3-4 år utan problem. Ursköljning direkt efter användning och ordentlig diskning = inget äckelpäckel.

BlötSnö
2013-06-06, 13:41
Måste skaffa mig en diskmaskin...
Jag har det problemet att vissa blir lite sträva på insidan efter ett tag och inte går att få helt rena på insidan (eller om plasten blivit konstig av någon anledning).
Gäller främst smartshakes.

tlk
2013-06-06, 13:49
Måste skaffa mig en diskmaskin...
Jag har det problemet att vissa blir lite sträva på insidan efter ett tag och inte går att få helt rena på insidan (eller om plasten blivit konstig av någon anledning).
Gäller främst smartshakes.

Smartshakes är generellt riktigt dåliga.. Rymmer knappt något med.

vicarious
2013-06-06, 14:18
Diskar man den direkt efter användning kan det omöjligt börja lukta dåligt. Antingen har man låtit den stå eller diskat slarvigt om den luktar dåligt.

Kaffesump sägs ska vara bra för att ta bort lukten.http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=154145

Dyrgripen
2013-06-06, 14:31

Min smartshake rymmer 1 liter :smokin:

Bailah
2013-06-06, 14:42
Tycker inte mina luktar så hemskt, har vissa som jag haft i 4-5 år. Dock diskar jag dom i diskmaskin kanske varannan vecka.

BlötSnö
2013-06-06, 15:32
Jag har mer invändning mot storleken än kvaliteten. När man ska blanda godnattproteingroggen kan det bli lite snålt med utrymme och lite trögflytande.
Sådan ligger på önskelistan...

Oxe
2013-06-06, 16:40
Jag har mer invändning mot storleken än kvaliteten. När man ska blanda godnattproteingroggen kan det bli lite snålt med utrymme och lite trögflytande.

Sådan ligger på önskelistan...

http://shop.kolozzeum.com/sv/ovrigt/rage-smartshake-lite-1l.html

tlk
2013-06-06, 16:53

Åh låter najs.

Slipper man de tramsiga påskruvningsgrejerna att "stoppa saker" i när man köper den? Eller rymmer påskruvnadsutrymmena iaf en halvliter de med så pulvret får plats?

Pushit
2013-06-06, 21:04
Jag råkade glömma skölja ur en vassleshaker som stod i ~4 dagar, den gick verkligen inte att rädda trots två omgångar på högsta temperaturen i diskmaskinen. Men sköljer du ur den direkt är det ju aldrig några problem.

Dyrgripen
2013-06-07, 10:56
Åh låter najs.

Slipper man de tramsiga påskruvningsgrejerna att "stoppa saker" i när man köper den? Eller rymmer påskruvnadsutrymmena iaf en halvliter de med så pulvret får plats?

Det är inga påskruvningsgrejjer alls. Bara en stor och vacker shaker som rymmer 1 liter valfri vätska

Den är röd och det står rage på den :D

tlk
2013-06-07, 11:05
Det är inga påskruvningsgrejjer alls. Bara en stor och vacker shaker som rymmer 1 liter valfri vätska

Den är röd och det står rage på den :D

Vad är det då som är smart med den? :S

Dyrgripen
2013-06-07, 11:06
Vad är det då som är smart med den? :S

Att den rymmer 1 liter.

Nutrid
2013-06-07, 12:56
Bortsett från att såklart rengöra den direkt efter användning så bör man också se till att ha en shaker med bra kvalla.

Shakesen från gym********en (deras egna) är exempel på en helt värdelös produkt.

Degpekka
2013-06-07, 13:46
Skölj ur/diska vid behov och förvara dem med locket av.