Visa fullständig version : alkohol, träning dagen efter
Tänkte bara höra vad ni har för synpunkter på träning dagen efter en utekväll med alkohol. Är det bortkastat eller är det bara köra på? Slutade dricka halv 12 och tänkte träna runt 7 på kvällen dagen efter. Vad tror ni?
Reaper123
2013-06-05, 13:30
Vet inte hur många trådar likt denna det finns, så hade du sökt hade du fått svaret...
Men mår du bra kan du väl träna, men garanterat långt ifrån optimalt och en vilodag kan i vissa fall göra mer nytta än skada i det här läget då kroppen prioriterar nedbrytningen av alkohol "dagen efter"!
Så använd ditt sunda förnuft är mitt tips!
Mvh. En som har tränat bakis x antal ggr utan att musklerna har trillat av!
jo självklart är det så men räknade på det hur lång tid det tar för alkoholen att förbrännas och det är fram till 7 tiden och konstigt nog vaknade jag relativt pigg idag.
I regel är det en dålig idé att träna dagen efter en fylla.
Vad spelar det för roll om du tar en ledig dag liksom.
Tjing, vad var din rek på intag av tillskott/livsmedel innan läggdags efter en slirig utekväll för att undvika bakfyllan till max?
Resorb, multimitamin, vatten.. mer?
Såg att du skrev det förut, men hittar ej längre.
Min erfarenhet är att en balanserad multivitamin, + b-complex verkligen gör susen. Seghet/ångest och den biten mer eller mindre försvinner. Förmodligen minskar kortisolnivåer, som annars är förhöjda på bakfyllan.
ZMA är också en idé.
Vatten till det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.