Logga in

Visa fullständig version : Bra fettkälla istället för Avokado, till smoothie?

dannnee
2013-06-04, 20:44
Brukar äta en avokado om dagen, senaste 2 månaderna... men nu senaste veckan har jag fått ont i magen som fan, ser ut som jag är gravid nästan.
Det verkar beror på Avokadon! Mycket störande.

Någon som har något schysst tips på vad man kan ha i Smoothien istället för avokado som innehåller bra fett? Helst inte mättat o inte nötter.

raddum
2013-06-04, 21:21
oliv/rapsolja, ta en omega3

BobaFett
2013-06-04, 23:23
Brukar äta en avokado om dagen, senaste 2 månaderna... men nu senaste veckan har jag fått ont i magen som fan, ser ut som jag är gravid nästan.
Det verkar beror på Avokadon! Mycket störande.

Någon som har något schysst tips på vad man kan ha i Smoothien istället för avokado som innehåller bra fett? Helst inte mättat o inte nötter.

Jordnötssmöööör *drool*

...sen får du stoppa i dig fiskolja.

Fredrik_S
2013-06-04, 23:46
Varför behöver du fett överhuvudtaget?

Dreas
2013-06-05, 11:51
Jordnötssmöööör *drool*

...sen får du stoppa i dig fiskolja.Äckligt, dålig fettfördelning och proteinkvalitén är under all kritik.

Det första är min åsikt.

Pretorian
2013-06-05, 11:53
Lite fetare mjölk?

BobaFett
2013-06-05, 12:13
Äckligt, dålig fettfördelning och proteinkvalitén är under all kritik.

Det första är min åsikt.

Det är svingott fettet får du i dig av omega 3 piller och protein behöver jag inte ens kommentera när vi är på det här forumet :p

....var tvungen att springa iväg och svälja en tesked jordnöttsmör innan jag skrev färdigt det här :p

Reaper123
2013-06-05, 12:33
Lite fetare mjölk?Eller "fullfet" yoghurt/fil. För sånt kan man också ha i smoothies om jag fattat det rätt? (inte helt säker på dess defintion).

Kokosfett och/eller Linfröolja kanske är något att slänga ner om du nu promt vill ha fett i din smoothie och den "nyttigare" varianten? Men jag hade hellre stoppat i mig omega-3 tillskott vid sidan av eller helt enkelt ätit mitt fett på övriga måltider :D

Kakaopulver innehåller ju 20-25% fett och sägs ju enligt vissa inte vara "onyttigt", kanske rentav bra, lär ju hur som helst sätta en jävligt god smak på din smoothie om du gillar kakao/choklad! :thumbup:

Sparven från Minsk
2013-06-07, 18:51
Mal ned lite valnötter innan du blandar i resten eller ta olivolja, rapsolja, eller liknande.
Jag tar nästan alltid någon billig olja från ica, fungerar dunder.

dannnee
2013-06-09, 12:09
Varför behöver du fett överhuvudtaget?

För kroppen behöver det... ?

dannnee
2013-06-09, 12:11
Tack för tipsen!