handdator

Visa fullständig version : 1 månad kvar av deffen, halsfluss, 10 dagar penicilin

doddoo
2013-06-02, 14:00
Tjenare alla! Detta är mitt första inlägg här.

Deffat sedan 15e mars..

Har fått helt sinnessjukt ont i halsen, detta är tydligen halsfluss och nu ska det knapras pencilin. vilken jävla motgång! Vanligtvis brukar de gå bra att äta o dricka osv, men inte denna gången. Riktig pina! Alvedon hjälper inte ett skvatt. Ibumetin+alvedon =sant, dock.. Det kommer inte att bli någon träning nu.

Hur tar jag mig igenom detta på bästa sätt, att bli kry snabbt utan att tappa muskler samt lägga på sig fett osv, ja ni förstår!

Slå era kloka huvuden ihop nu, kolozzeumare!:)

Akada
2013-06-02, 14:05
Kan du inte träna så pausa deffen, det är nog det bästa (& enda?) alternativet om du inte vill tappa onödigt med muskelmassa och samtidigt inte riskera att dra på dig något värre genom att träna när du är dålig.

doddoo
2013-06-02, 15:57
Yes! ska jag försöka lägga mig på kaloribalans? börja äta socker osv igen? ;)

Zeq
2013-06-02, 17:35
Yes! ska jag försöka lägga mig på kaloribalans? börja äta socker osv igen? ;)

Jag tror det bäste vore om du kör kaloribalans och då håller högt intag av protein och nyttiga fetter. Socker är bara tomma kalorier så det fyller ingen vettig funktion rent kroppsligt. Det bästa är att istället äta mer mat.

doddoo
2013-06-02, 19:57
Då kör jag på de! Tror de blir svårt o komma upp i balans dom första dagarna här...ingen aptit direkt. Ngr fler tips?

Zeq
2013-06-03, 17:09
Då kör jag på de! Tror de blir svårt o komma upp i balans dom första dagarna här...ingen aptit direkt. Ngr fler tips?

Om du har svårt att nå upp till önskat kaloriintag så rekommenderar jag att minska andelen av födan som mättar mest i förhållande till dess kaloriintag. Minska därför aningen något på grönsakerna (med betoning på aningen, se till att du fortfarande får i dig alla mikronutrienter) och drick mer av dina kalorier. Bra exempel är mjölk. Men börja inte för all del att konsumera en massa socker o.dyl. i syfte att komma upp i ett visst antal kalorier.

LillisJ
2013-06-03, 17:18
Jag tror det bäste vore om du kör kaloribalans och då håller högt intag av protein och nyttiga fetter. Socker är bara tomma kalorier så det fyller ingen vettig funktion rent kroppsligt. Det bästa är att istället äta mer mat.

Äsch. Äter han som han gjort under hela deffen kan han lika gärna fylla ut resterande kalorier med vad som helst.

doddoo
2013-06-03, 17:32
Tack för givande svar! Känner mig ngt bättre nu, knappt ngn feber iaf.

Har varit i princip helt sockerfri (sötsaker) sen jag påbörjade deffen så känns onödigt att börja med sånt nu igen. Det som jag har ätit hitills dom här sjukdagarna är havregrynsgröt, kyckling, ägg, ris, potatis, valnötter, kvarg, fet sås, vassle, iskall pepsi max ( så gött för halsen) :)

Tjockiz
2013-06-03, 17:40
Tack för givande svar! Känner mig ngt bättre nu, knappt ngn feber iaf.

Har varit i princip helt sockerfri (sötsaker) sen jag påbörjade deffen så känns onödigt att börja med sånt nu igen. Det som jag har ätit hitills dom här sjukdagarna är havregrynsgröt, kyckling, ägg, ris, potatis, valnötter, kvarg, fet sås, vassle, iskall pepsi max ( så gött för halsen) :)

Och det där funkar inte då eller? Proteindrinkar är väl buslätt att få i sig? Även soppor med fett i o.s.v.

doddoo
2013-06-03, 18:31
Jo det där funkar. Tror inte jag kommit upp i kaloribalans dock.

Har bara ätit 2 mål hitills idag:
Frulle: havregrynsgröt med 1 dl vassle samt 1 dl valnötter
Lunch: kyckling/potatis/sås.

Dock stora portioner

Buslätt är det dock inte, i förrigår vare knappt så att jag kunde svälja vatten...

10xKV
2013-06-03, 18:48
Om jag får dålig aptit eller svårt att svälja t.ex. när jag är sjuk så brukar jag försöka se till att få i mig lite mer lättätna kalorier, kanske chokladmjölk och smörgåsar istället för havregrynsgröt och ägg.

doddoo
2013-06-04, 13:01
Antar att det är värt att höja kolhydratsintaget oxå? har legat på cirka 160 g om dagen på 85-86 kg morgonvikt.

Reaper123
2013-06-04, 13:25
Antar att det är värt att höja kolhydratsintaget oxå? har legat på cirka 160 g om dagen på 85-86 kg morgonvikt.När du uppfyllt proteinbehovet samt fått i dig en rimlig mängd fett (kanske nånstans mellan 0,5-1ggr kv beroende på vad du hämtar ditt fett ifrån) tycker jag du gott och väl kan fylla upp med kolhydrater för resten av dina kcal, om det nu innebär mer än 160g vet jag ej... men kolhydrater är inte av ondo så länge du inte äter alla via strösocker med sked så att att säga! ;)

Kolhydrater är ju dessutom jävligt gott och kan rentav ge uppgiggande effekt :thumbup: