Visa fullständig version : Hyresvärd renoverar fasad
Rikard Jansson
2013-05-30, 11:44
Det är alltså gubbar som borrar och hamrar i väggen 3 m ifrån sängen, så det är omöjligt att sova, alltså inget distant litet ljud utan de skulle lika gärna kunna stå med huligantuta in genom fönstret. Från 07.30 till 16.00 varje vardag.
Hur fungerar detta om det leder till att man vill flytta? Inte fan kan man väl få ha 3 månaders uppsägningstid då? Tänk om man jobbar natt och är tvungen att bo kvar, då skiter sig ju typ hela livet.
Om det inte är så att du jobbar natt och måste sova på dagen så får du väl anpassa dig och gå upp när dom börjar jobba?
Rikard Jansson
2013-05-30, 11:48
Jag jobbar natt. Nu är det ju min flickväns lägenhet och hon jobbar inte natt men inte ska man väl behöva stå ut med sån här skit för det? :)
Holmeros
2013-05-30, 11:50
Jag tycker man ska vara glad att man får huset man bor i renoverat. Det handlar ju inte om ett permanent störningsmoment...
hahavaffan
2013-05-30, 11:51
Jobbar eller pluggar du hemifrån så förstår jag dig. Men att gå upp 07:30 och gå till jobbet är ju inga problem. Det ser jag som en sovmorgon :D
Knatcharn
2013-05-30, 11:52
Hehe det är bara att genomlida, även om det suger! Slutresultatet brukar ju vara värt det ändå. Har man möjlighet kan man ju flytta till en polare ett tag, bara för att sova.
Att göra behövligt väsen under normala arbetstider är inget konstigt med. De kan ju inte precis anpassa sig efter fåtalet nattarbetare.
Hur är det annars tänkt att de ska renovera?
http://www.hemhyra.se/riks/sa-mycket-kan-din-hyra-sankas
NYCKELTAL FÖR HYRESNEDSÄTTNING VID OLIKA BRISTER
STÖRNINGAR
Lukt 10–35 %
Vibrationer 10–35 %
Buller 10–35 %
Ljus 10–35 %
Störningar från granne 10–40 %
Ombyggnadsarbete i egna lägenheten 0–100 %
Byggnadsarbete i andra delar av huset 10–30 %
Jag tvivlar inte på att det stör, men på dagtid (arbetstid) måste de får jobba såklart. Kolla ditt hyresavtal, finns säkert en klausul om renoveringar.
Gå ut och be de jobba tystare?
Knatcharn
2013-05-30, 12:02
Gå ut och be de jobba tystare?
Glöm inte att flexa så de blir rädda! :d
Sätt ljuddämpare på borren.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.