Visa fullständig version : Träningskläder... stor risk för att de börjar mögla?
bambipåhalis
2013-05-28, 12:21
Om man inte tvättar de efter varje pass.. vilket jag tvivlar på att många gör.
Skulle dra o träna, tog ett bar badbyxor som låg på golvet i hallen.. men jag började nojja lite att de kanske var svettiga, o legat där ett tag.. hur stor är risken för mögel och vilka följder kan det ge, kan det sprida sig till huden etc etc?
Byxorna har ju då använts på 1 el 2 pass, sen legat i på golvet bara. Inte varit bölta eller liknande.. men hey, är man nojjig så är man :smash:
Raschmus
2013-05-28, 12:23
Häng upp plaggen som om du torkade tvätt efter varje pass
knuckles
2013-05-28, 12:23
Har inte tvättat mina byxor på flera månader, det går bra.
Har inte tvättat mina byxor på flera månader, det går bra.
Inte speciellt schysst mot dina med-tränande dock.
Så som ovan anförts: häng upp kläderna så går det ypperligt att använda dom fler gånger än en.
bambipåhalis
2013-05-28, 12:27
Tack för snabba svar!
För övrigt då för framtiden: Kan mögel vara farligt och sprider det sig enkelt?
Om man någon gång lyckas glömma en våt handduk i väskan några dagar... vilket jag tror jag gjort förresten. Bör man kasta kläderna då?
Tack för snabba svar!
För övrigt då för framtiden: Kan mögel vara farligt och sprider det sig enkelt?
Om man någon gång lyckas glömma en våt handduk i väskan några dagar... vilket jag tror jag gjort förresten. Bör man kasta kläderna då?
Nej, tvätta dem istället.
Om man inte tvättar de efter varje pass.. vilket jag tvivlar på att många gör.
Du behöver inte tvätta dem i maskin efter varje pass. Skölj ur dem i handfatet efter varje pass och häng upp dem på tork. Jag brukar lägga mina kläder i blöt med lite tvål i handfatet medans jag duschar. Då behöver du inte köra kläderna i maskin så ofta.
Om man inte tränar själv i sitt eget hemmagym bör man visa respekt genom att tvätta sina kläder. Om man tar med sig sina kläder till kontoret/skolan innan gympasset gäller samma regler.
Om man inte tränar själv i sitt eget hemmagym bör man visa respekt genom att tvätta sina kläder. Om man tar med sig sina kläder till kontoret/skolan innan gympasset gäller samma regler.
QFT, fy satan så vidrigt vissa luktar på gymet. *spy*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.