Visa fullständig version : Snabbhet och kondition
Jag behöver lite tips om hur jag ska träna upp min kondition och snabbhet. då jag spelar fotboll så är det väl behövligt men har gått ner mig mycket i kondition, Har börjat nu i 2veckor och sprungit 3,5km 3ggr i veckan. Några tips eller råd? tacksam för all hjälp.
Kvicksilver
2013-05-27, 13:06
Jag behöver lite tips om hur jag ska träna upp min kondition och snabbhet. då jag spelar fotboll så är det väl behövligt men har gått ner mig mycket i kondition, Har börjat nu i 2veckor och sprungit 3,5km 3ggr i veckan. Några tips eller råd? tacksam för all hjälp.
Intervaller är lösningen. :)
I höstas körde jag knäböj 2-3 gångar per vecka och gjorde framsteg i löpning utan att egentligen tränat någon löpning just då. Så knäböj är mitt tips och marklyft. Givetvis tillsammans med löpträning.
köra intervaller under löprundan?:)
http://i.imgur.com/YBtVaOc.jpg
Tänkte springa efter denna, hela löpturen är 3.5km. Och dom blåa markeringarna är 100-120 meters sträckor ántal 8st och det är på dom sträckorna jag har tänkt att köra 100% fullfart och på dom röd markerade sträckorna vanlig jogging. Verkar detta vara bra?
Avvakta med intervaller en period, du har bara tränat i 2 veckor kör ett par veckor till så du får in rutin i löpningen. Dumt att skada sig.
Spela mycket fotboll, gärna på mindre plan och med färre spelare. Om tempot sjunker så begränsa antalet tillslag per bollinnehav så måste alla springa mer.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.