Visa fullständig version : En bra app till telefonen för att skriva in ökningar och reps för
frippe86
2013-05-27, 10:52
att se ökningarna man gör
???
Har du iPhone tyckte jag Gym Goal var kanon.
frippe86
2013-05-27, 12:16
nej jag har android samsung galaxy.
inga andra tips?=)
PureWhey
2013-05-27, 12:18
Gym Buddy hade jag för längesedan, tycker anteckningar är bäst.
Blindguard1
2013-05-27, 12:36
Jag använder Jefit från app store, den fungerar jättebra, är väl lite jobbig ibland, speciellt för att allt måste vara förinställt och man måste ändra antal sets så det blir lite jobbigt om man vill köra super/triset och måste hoppa mellan övningarna eller om man känner att man klarar ett set till.
Tror att Jefit finns för android också.
Mackzzor
2013-05-27, 12:47
Jag använder mig också av Jefit, och tycker den funkar bra till gymmet. Perfekt för exempelvis StrongLifts, så att man håller koll på att man ökar mellan varje pass osv.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Blindguard1
2013-05-27, 12:50
Själv kör jag 3-1-3, och det förekommer att jag kör triset till och från när jag kan, dvs när det inte är massvis med människor på gymmet som tar upp plats, då kan den vara lite jobbig och blir lätt att jag skiter i att anteckna då, anteckningarna blir annorlunda då jag kör triset också såklart, orkar mycket lägre.
Jefit är schysst, men det saknar support för supersets och rest-pause, så jag ska nog göra något eget som dessutom är lite smidigare.
IvarLudvig
2013-05-27, 18:02
Jag har prövat lite olika och tycker Jefit är bäst av de jag har prövat. Till android har den stöd för supersets.
Jag kör evernote. Mkt enkelt. Skriva in vikt och antal gånger. Ligger alltid uppe, bara att knappa in. Exempelvis:
Triceps över huvud
20kg#5 18#7 15#12
Överskådligt och funktionellt.
Jag har nyligen börjat använda "Träningsdagbok", som är sammankopplad med dumbbell.se
Tycker den funkar utmärkt.
Jefit är schysst, men det saknar support för supersets och rest-pause, så jag ska nog göra något eget som dessutom är lite smidigare.
Om du vill köra superset är det ju bara att placera övningarna bredvid varandra och trycka link above på understa övningen? Om du vill köra trisets så sätter du alla tre övningarna bredvid varandra och trycker link above på de två understa övnigarna.
Vill du köra utan vila mellan första och andra övningen väljer du 1 sekund setvila och vill du vila säg 1 minut efter andra övningen väljer du 60sekunder där.
Hoppas jag inte missförstod något så jag skrev allt det här från telefonen i onödan.
Edit; kom på att du kanske menade att det inte går att se i loggen att det var ett superset man körde?
hillbilly90210
2013-05-28, 11:17
Gör alltid excel-dokument över programmet som jag fyller i och bockar av på telen under passet. Med lite 1RM-beräkningar etc. Så får man det som man vill ha det.
frippe86
2013-05-28, 13:34
mkt bra tips=)
men en fråga om jefit. Har köpt pro. Men när man lägger in en övning på tex bänk så är det max 3 set? Kan man lägga till fler?
mkt bra tips=)
men en fråga om jefit. Har köpt pro. Men när man lägger in en övning på tex bänk så är det max 3 set? Kan man lägga till fler?
Du skriver själv in antalet set när du gör din "routine" eller så kan du addera set när väl loggar passet.
Väldigt bra app för övrigt :D
frippe86
2013-05-28, 13:57
såg de nu=)=)
men vart kan man se diagram? de skulle man kunna om man betalade för pro versionen?
såg de nu=)=)
men vart kan man se diagram? de skulle man kunna om man betalade för pro versionen?
Tryck på stats. Då finns det diagrambilder längst till höger du kan trycka på.
frippe86
2013-05-29, 10:53
Tryck på stats. Då finns det diagrambilder längst till höger du kan trycka på.
nä de finns inget där??
har du android eller iphone?
33 kr å inge diagram:(
llllsimonllll
2013-06-13, 21:35
Nu är jag ju lite partisk eftersom jag skrivit den själv, men kolla gärna in Reps - Träningsdagbok för iPhone.
Jag tycker själv att det är den gym app på marknaden som är lättast att använda. Idag finns det diagram för beräknat 1 rep max för alla övningar. Appen håller dessutom reda på personliga rekord så att man lätt kan se t.ex. vad man som mest har gjort en 5:a på i bänkpress :=)
Jag kommer att lägga in mer diagram framöver, så det finns definitivt möjlighet att vara med och påverka.
Nu är jag ju lite partisk eftersom jag skrivit den själv, men kolla gärna in Reps - Träningsdagbok för iPhone.
Jag tycker själv att det är den gym app på marknaden som är lättast att använda. Idag finns det diagram för beräknat 1 rep max för alla övningar. Appen håller dessutom reda på personliga rekord så att man lätt kan se t.ex. vad man som mest har gjort en 5:a på i bänkpress :=)
Jag kommer att lägga in mer diagram framöver, så det finns definitivt möjlighet att vara med och påverka.
Har sponsrat dig med 7kr, this better be good!
Har kollat lite på den, går det att lägga in pass/dag? Exempelvis rygg på alla tisdagar framöver till dess att jag avbryter. Eller måste man göra det innan varje pass?
Fetbulle
2013-06-18, 09:57
Jag har testat det mesta och Lifting Buddy är det bästa enligt mig om du kör Stronglifts 1x5, 3x5 eller 5x5. Ökar vikterna åt dig för varje pass och om du missar något tre gånger i rad tar den automatiskt 10% av för dig (till närmsta 1.25kg vikt).
llllsimonllll
2013-06-19, 14:41
Har sponsrat dig med 7kr, this better be good!
Har kollat lite på den, går det att lägga in pass/dag? Exempelvis rygg på alla tisdagar framöver till dess att jag avbryter. Eller måste man göra det innan varje pass?
Hej!
Det du kan göra är att skapa ett träningspass i träningspass-tabben, som du döper till t.ex. rygg. Där kan du lägga in alla övningar du ska köra på ditt ryggpass. När du sedan på tisdag ska köra rygg så går du bara in på träningspasset och trycker på "starta träningspass", så kan du börja mata in dina vikter på alla övningar;)
Finns tyvärr ingen funktion för att schemalägga pass på det sätt du beskriver.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.