handdator

Visa fullständig version : Hur träna bäst utan gym?

orangec
2013-05-26, 18:58
Har nu sagt upp mig från mitt gym p.ga ekonomiska problem. För att hålla mig fit har jag tänkt att springa 3 dagar i veckan samt att köra lite styrketräning 3 dagar. Vilka övningar är mest optimala att utföra, då man inte har tillgång till gym och bänkpress?

Tips och råd uppskattas!

Eldhroka
2013-05-26, 19:01
Utegym?

orangec
2013-05-26, 19:23
Utegym?

Finns egentligen bara en stång för dips och en för chins/pull ups.

Finns det något bättre än armhävningar för bröstträning?

Blindguard1
2013-05-26, 19:32
Inte för att jag gillar scooby, men han har en del varianter på armhävningar på sin hemsida som fungerar ganska bra.

Fuark
2013-05-26, 19:33
+1 på Blindguard1. Scooby har en hel del sköna tips om man inte planerat att träna på gym

IronMountain
2013-05-26, 19:52
Bygg egna "TRX-band" av spännband. Väldigt billigt att göra och du kan enkelt fästa i chinsstången och på så vis utöka övningsvalet ganska mycket! Man kan ganska lätt göra egna sandsäcker och träna med också. Du kan ju tex lägga påsar med sand eller vattenflaskor i en ryggsäck bär du kör armhävningar osv.

filmjölk
2013-05-26, 21:25
Pull-ups*, chin-ups*, sit-ups, dips* och push-ups (den sista med en lite lättare kvinnlig träningspartner på ryggen)

* Kläm fast en sten mellan låren om du är för stark.

Det här kan om du kör ordentligt över tid bygga en riktigt nice "not a single leg was trained that day"-fysik.

hugok
2013-05-26, 21:29
Ta en gammal cykelslang och var kreativ.

Herman H
2013-05-26, 21:33
Hitta en stor jäkla sten, en stock, gå till en däckfirma och få ett hjullastardäck, putta/dra bilen, gjut en atlassten (använd en pilates boll till att göra formen), knäböj med någon i familjen på axlarna osv. Listan kan göras sju mil lång.

Old Nick
2013-05-26, 21:34
Finns det något bättre än armhävningar för bröstträning?

Dips såklart. Varva chins och pullups med dips så tränar du större delen av överkroppen. Enbensknäböj tränar benen rätt bra.

panzerpig
2013-05-26, 21:36
Finns hur många hemsidor och böcker som helst om kroppsviktsträning.
Kolla in tex convict conditioning, you are your own gym,the naked warrior osv
http://www.alkavadlo.com/
http://www.globalbodyweighttraining.com/

svenbanan
2013-05-26, 23:07
Lägger till några övningar som inte dykt upp ännu:

handstående armhävningar (mot vägg eller träd)
kroppsviktsrodd (tar mer på musklerna invid skulderbladen och baksidan axlar än pullups)
utfallsgång
knälyft/benlyft (hängande i stången)
finnen