handdator

Visa fullständig version : Drömkroppen

elmen
2013-05-26, 18:16
Hej!

Jag undrar hur jag ska gå tillväga för att få "drömkroppen" och med det menar jag som alla filmstjärnor och modeller har, - deffade och "fina" muskler.

Jag väger idag 71 kg och är 183 cm lång. Jag tränar idag styrketräning ca 5 ggr/vecka och äter ca 2700 kalorier/dag.

Jag har problem med att gå upp i vikt då jag har svårt att äta tillräckligt mycket kalorier och jag vill inte äta t ex en påse chips för att få i mig mitt dagsintag, är det bättre att pina i sig det sista för att nå "drömkroppen"?

Säg att jag äter för lite kalorier men äter tillräckligt med protein - bygger jag fortfarande muskler eller bryter jag bara ner dom?

Vad har ni för tips för att få till det där lilla extra så jag kan njuta av sin egen spegelbild?

Mitt mål är att ha synliga magrutor och "långa" och "fina" muskler.

Hur många repetitioner ska jag göra vid övningar för att nå ett resultat så fort som möjligt och ska jag även springa samtidigt som jag styrketränar?

Hoppas att någon har nåt bra att komma med :)

Tack på förhand!

MVH
Elmen

Nebuchadnezzar
2013-05-26, 18:23
Styrketräna så att det är jobbigt och ät ordentligt med mat så kommer musklerna. Känner du att du blivit för tjock så deffar du tills dina långa fina filmstjärnemuskler syns.

Har du problem med att gå upp i vikt specifikt så kan du söka efter tips på forumet, vi har rätt många trådar från folk med samma problem.

Enblom
2013-05-26, 20:25
Styrketräna så att det är jobbigt och ät ordentligt med mat så kommer musklerna. Känner du att du blivit för tjock så deffar du tills dina långa fina filmstjärnemuskler syns.

:d

King Grub
2013-05-26, 20:37
Och långa muskler är något man har eller inte har; längden på muskelbukarna är man född med och det är inget som går att förändra med träning.

herrnilsson
2013-05-26, 20:46
Jag kör 3gg/v är ca 181-183 och väger nu 75, är inte ådrig men hyfsat hård, fortfarande för smal, gått från 65 sen 14 januari.

Jag ligger på 3000-3500kcal dagligen, tycker gott du kan öka kaloriintaget.