Visa fullständig version : Mående och forumaktivitet
Hej mannen (eller tjejen, men killar är i majoritet på kolo och därför VIP)!
I den här tråden är det påbjudet att visa sina känslor. Skriv också hur aktiv du är även om det syns på din postcount. Vissa är ju storpostare i allmänt men sopor i alla andra subforum här på kolo.
Jag har en hypotes att storpostare/forumrävar mår bättre överlag i livet än introverta lurkers. Lägger ingen större vikt vid den här hypotesen, det är en simpel arbetshypotes och jag utmanar alla att vederlägga den om det görs med fakta.
eternallord
2013-05-25, 06:06
Jag tror snarare att folk som inte hänger på forum överhuvudtaget oftare mår bättre :D
Med det sagt är jag den lyckligaste människan jag vet och jag är relativt aktiv :)
Jag tror snarare att folk som inte hänger på forum överhuvudtaget oftare mår bättre :D
Med det sagt är jag den lyckligaste människan jag vet och jag är relativt aktiv :)
Instämmer. Eller såsom man säger på Kollo: +1
Hur mår TS själv?
Storpostare i allmänt har definitivt minst en diagnos, storpostare i träning/kost har absolut diagnoser. Storlurkare som är inloggade hela dagarna med 0 inlägg ska vi inte ens tala om. Användare med ca 1,9 inlägg per dag ligger på gränsen och bör nog ta en forumpaus.
Användare som skriver massor av inlägg per dag men enbart i trådar om kvinnor och invandrare bör genast lägga in sig på spa alternativt psyk. På plats ett av de som inte mår bra är storpostare i relationstråden.
TS, (minst) tre trådstarter inom loppet av några timmar i morse,
Hur mår du själv?
filmjölk
2013-05-25, 07:35
Storpostare i allmänt har definitivt minst en diagnos, storpostare i träning/kost har absolut diagnoser. Storlurkare som är inloggade hela dagarna med 0 inlägg ska vi inte ens tala om. Användare med ca 1,9 inlägg per dag ligger på gränsen och bör nog ta en forumpaus.
Användare som skriver massor av inlägg per dag men enbart i trådar om kvinnor och invandrare bör genast lägga in sig på spa alternativt psyk. På plats ett av de som inte mår bra är storpostare i relationstråden.
:D Ouch, right in the feels.
TS, (minst) tre trådstarter inom loppet av några timmar i morse,
Hur mår du själv?
Jo, nu blev det mycket. Kände inte att jag fick prata av mig tillräckligt ute på stan med random folk. Jo, jag gör så och det må vara konstigt men... jaha? Känner att jag vill uppleva innovativa situationer och det gör jag som mest när jag driver omkring med lodisbeteende fast snyggt klädd. Får inget ut av svenssonliv, det vet jag redan. Jag är en sökare, men inte när det gäller droger, det är en fälla. Jag har inte hittat mig själv än men när man tror själv att man gjort det har man fel eller har lurat sig själv.
eternallord
2013-05-25, 08:07
Jag har inte hittat mig själv än men när man tror själv att man gjort det har man fel eller har lurat sig själv.
Hur tänker du nu?
Hur tänker du nu?
För att det är nonsens. Att hitta sig själv är subjektivt så det finns alltid utrymme för osäkerhet typ "tänk om det inte är det här jag egentligen ska syssla med?" Gräset är grönare på andra sidan-tänk.
eternallord
2013-05-25, 08:37
För att det är nonsens. Att hitta sig själv är subjektivt så det finns alltid utrymme för osäkerhet typ "tänk om det inte är det här jag egentligen ska syssla med?" Gräset är grönare på andra sidan-tänk.
Jag skulle vilja påstå att det är mer nonsens (och tämligen motsägelsefullt) att med övertygelse påstå att en osäkerhetsprincip bestämmer att vi är oförmögna att hitta oss själva och att det enda den här osäkerhetsprincipen inte är applicerbar på, är påståendet att vi inte kan hitta oss själva. Hur kan man se på människor som så osäkra varelser, medan med blind övertygelse påstå en absolut sanning? Vidare anser jag att det finns en överhängande risk att du inte hittat dig själv och därmed projicerar din osäkerhet på andra människor med ett sådant påstående.
Lachrillo
2013-05-25, 10:20
De som inte alls sitter vid forum och internet överhuvudtaget har nog ett så berikat liv att de inte behöver alternativa metoder för att få dagen framåt... däremot finns det ju såklart misär i den mån att man inte har möjlighet att ha dator osv osv.. men de flesta sitter här FÖR MYCKET :)
Människor som hänger mycket på forum är ofta mer introverta än genomsnittet. Men det finns många undantag och det säger egentligen inte så mycket.
Folk som hänger på forum är också ofta (och det hänger ihop med att vara introvert) intelligentare och har mer information än genomsnittet. Till exempel så lär man sig mycket mer här på forumet om träning, på kortare tid, än vad man någonsin kan göra genom att läsa ytliga tidningar fulla med skitsnack, gulligull och reklam.
Att hänga på forum är också ofta bättre än att spela tv-spel eller kolla på tv hela dagarna. Anledningen till att det är bättre är för att man hela tiden får läsa andras tankar, man får öva på att skriva och man får ständigt ny information.
Men det är klart, många som hänger på forum skulle tjäna mer på att umgås mer med andra människor eller att göra något mer konstruktivt för karriären (studera eller jobba mer, till exempel).
När jag postade som mest på diverse forum mådde jag inte så bra. Dock hjälpte det mig ur den negativa spiral jag var i :-)
gratefuldead
2013-05-25, 13:37
Kan nog även vara tvärt om. Jag märker att ju sämre jag mår ju mer tid spenderar jag på internet och aktiverar mig i forumdiskussioner och sånt. När det är mycket i det verkliga livet orkar jag inte lägga ned så mycket energi på "internetlivet".
MackeJuve
2013-05-25, 15:06
Jävligt förkyld.
Där har vi svaret :)
Den människa som jag känner som mår allra bäst är en festprisse, något kilo övervikt, sjukt rolig och spontan(älskad av allt och alla) och får p.g.a. sin charm och halvsött utseende en hel del brudar. Han hänger till 100% inte på något forum, just för att han inte bryr sig om särskilt mycket :) De som kommer i närheten av hans levnadsglädje är är också personer som inte bryr sig särskilt mycket om andras åsikter och därmed inte får ut någonting av ett forum. Ingen av dessa tränar särskilt ofta heller.
Summa summarum: De som tränar hårt och ägnar kvällarna åt att debattera över internet är inte de som mår bäst. De som mår bäst återfinns inte i träningsvärlden.
Det är min tes det.
Jag hade uppehåll ett par år nästan - då var jag deprimerad och gick upp en hel människa i vikt. :D
Så i mitt fall = forumliv = go å glad. Dessutom är jag ganska introvert "live", iaf i den mån att umgås med folk. Träffar kompisar kanske 2 ggr i månaden, mår sämre om jag ses oftare helt enkelt. Kanske vore annorlunda om jag hade ett annat jobb, är mkt social och interagerar mkt i arbetet på olika sätt.
Kommer alltid hänga mkt här, tycker det är väldigt skönt o bekvämt att ordbajsa och att kunna stänga ner vilken sekund som helst. Är lycklig. :)
Mesta av min surf är parallellsurf - dvs går runt o städar, skriver en rad, planterar om blommor, just nu steker jag pannkakor och gör fiskgratäng samtidigt som jag sitter med min kalender och surfar semesteridéer. Har nog aldrig setat med ENBART kolo. Eller städat lgt utan simultan kolosurf tex. Även om jag har musik på så känns det som om jag dör inombords när jag gör vardagssaker utan att ha ngt att ha i tankarna som tar bort fokus från det jag gör. Vägrar ha tråkigt (men vill tex ändå ha städat), kan man väl sammanfatta det som. Plus att jag skriver massor jättefort och aldrig korrläser.
(Ju tråkigare aktivitet = desto skönare att varva. Fotbad + film/tedtalksklipp + kolo brukar vara bra kombo :)). Däremot så surfar jag inte kolo när jag har sonen, om vi inte tittar på bolibompa/sjukt tråkig barnfilm eller han leker på sitt rum el ute m kompisar. Då är alternativet att somna. Så kul är jag. :D
HMS Laestander
2013-05-27, 17:58
Människor som hänger mycket på forum är ofta mer introverta än genomsnittet. Men det finns många undantag och det säger egentligen inte så mycket.
Folk som hänger på forum är också ofta (och det hänger ihop med att vara introvert) intelligentare och har mer information än genomsnittet. Till exempel så lär man sig mycket mer här på forumet om träning, på kortare tid, än vad man någonsin kan göra genom att läsa ytliga tidningar fulla med skitsnack, gulligull och reklam.
Att hänga på forum är också ofta bättre än att spela tv-spel eller kolla på tv hela dagarna. Anledningen till att det är bättre är för att man hela tiden får läsa andras tankar, man får öva på att skriva och man får ständigt ny information.
Men det är klart, många som hänger på forum skulle tjäna mer på att umgås mer med andra människor eller att göra något mer konstruktivt för karriären (studera eller jobba mer, till exempel).
Ruskigt bra inlägg.
Det fetstilta summerar min uppfattning om Kolozzeum när man precis hade hittat hit. Satt och var helt lyrisk över alla till synes smarta och kunniga människor. Det är få forum förunnat.
*kissass*
Är väl sådär halvaktiv i journaldelen av forumet. Tycker det är kul att se och inspireras av andra att vilja bättra på sig själv för att slutligen kunna konkurrera med dem man ser/har sett upp till. Postar mer när jag är pigg och glad än när jag är trött och har berg av saker att göra.
.. Då hittar jag andra sätt att fördriva tiden på *popcorn*
Jag har en hypotes att storpostare/forumrävar mår bättre överlag i livet än introverta lurkers. Lägger ingen större vikt vid den här hypotesen, det är en simpel arbetshypotes och jag utmanar alla att vederlägga den om det görs med fakta.
Motsatsen för mig. När jag postar mycket mår jag klart sämre. Mår jag bra orkar jag inte ens bry mig om allt skit man läser på internet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.