Visa fullständig version : Vad du tycker om folkbärs 3.5%
Nå? Som titeln.
De gångerna jag frågade random på stan om hen ville smaka var svaret nej nio ggr av tio. Jag gillar att köpa folkisar för att folkt allmänhet hatar det pga låg alkohol/kr. Men jag känner mig som en redneck när jag dricker/köper dom (eller är det white trash)? Vore kul att provocera nån IRL stureplansbrat.
filmjölk
2013-05-25, 06:15
Inget fel på folköl, fast jag är wt iofs.
Bra grejer! Gillar lättöl också.
Mm, på senare år har jag faktiskt börjat uppskatta folkisar. Det är väl för att jag gillar öl allt mer, men tål alkohol allt sämre. Tycker därför folköl snarare är vuxet än wt.
Jag hade också tackat nej om random redneck frågat om jag ville sörpla på hens nersölade pissöl.
I övrigt säger jag också nej, tillräckligt många sexpacksfyllor från tonåren för att få avsmak.
Jag hade också tackat nej om random redneck frågat om jag ville sörpla på hens nersölade pissöl.
I övrigt säger jag också nej, tillräckligt många sexpacksfyllor från tonåren för att få avsmak.
Jag har tillräckligt många för att få mersmak :d.
Sheogorath
2013-05-25, 07:19
Norrlands Guld och Pripps Blå är goda 3,5:or. Tar gärna med även till fest eftersom jag inte har någon vidare tolerans mot alkohol. Räcker gott. Dricker annars hemma någon dag i veckan framför någon trevlig film, eller bara för allmänt slösurfande.
Fantastiskt att det finns att köpa i butik i restriktiva Sverige, tänker jag.
Norrlands Guld och Pripps Blå är goda 3,5:or. Tar gärna med även till fest eftersom jag inte har någon vidare tolerans mot alkohol. Räcker gott. Dricker annars hemma någon dag i veckan framför någon trevlig film, eller bara för allmänt slösurfande.
Fantastiskt att det finns att köpa i butik i restriktiva Sverige, tänker jag.
Inte så värst längesedan öl såldes enbart på begränsad tid i butiken, därefter föll tunga dukar ner över diskarna för att dölja ölen.
Kan tillägga att jag gör vad som helst, om jag måste välja pest or kolera-style mellan att vara bratig eller någon annan stil, vilken som helst. Alla stilar är bättre än the brat style. Det finns inget mer patetiskt att betala med pappas pengar. Jag går hellre in på Gröne Jägaren direkt efter jag pissat på mig för jag slagit vad med polarn att dricka fler 3.5:or (Lidls billigaste) än överarmsmåttet i cm (29 är standard) hos bråkstaken som tjafsade med mig senast. Jag må själv vara bortskämd, men inte av min PAPPA. Om det är pappan som är föräldern som curlar är det mycket värre än standard, som ska va mamma.
Sheogorath
2013-05-25, 07:30
Kan tillägga att jag gör vad som helst, om jag måste välja pest or kolera-style mellan att vara bratig eller någon annan stil, vilken som helst. Alla stilar är bättre än the brat style. Det finns inget mer patetiskt att betala med pappas pengar. Jag går hellre in på Gröne Jägaren direkt efter jag pissat på mig för jag slagit vad med polarn att dricka fler 3.5:or (Lidls billigaste) än överarmsmåttet i cm (29 är standard) hos bråkstaken som tjafsade med mig senast. Jag må själv vara bortskämd, men inte av min PAPPA. Om det är pappan som är föräldern som curlar är det mycket värre än standard, som ska va mamma.
Är du full? :D
(på 3,5:or?)
Är du full? :D
(på 3,5:or?)
Jag VAR full på det i natt enligt omgivningen. Satte stopp själv när ett tillräckligt stort antal (n=3 perhaps) övertygat mig om att jag var det. Det går att skita i vad folk säger, jag har gjort det förr, men been there done that. Hoppas att allt rännande på stan brann upp kalorierna från ölen, men det är önsketänkande. Men jag kände mig WT, som en klenare men smalare version av filmjölk iaf.
tntballe
2013-05-25, 07:59
Folköl duger som något svalkande och som något att dricka när man närmar sig radiostyrd. Men tycker att dom flesta folköl är för blaskiga i smaken.
Löööööööööööööööv it! Stor saknad av folköl av mig här i Oslo. Att bara kunna gå ned till macken och köpa en kall öl till filmen är ju kung. Sen är det gött och billigt också. Love it!
Folköl duger som något svalkande och som något att dricka när man närmar sig radiostyrd. Men tycker att dom flesta folköl är för blaskiga i smaken.
Självklart vet jag att folkbärs suger på många sätt. Tex alkohol/krona, låg berusningseffekt och att smaken är som baken. Men tänk om man har tröttnat på inredningen och allt det andra i sitt lokala systembolag. Vad väljer man då: att dra till systemet i Husby eller tjacka folkisar på sitt lokala ica nära?
Lachrillo
2013-05-25, 08:28
Gillar inte..
Är fortfarande i någon teori om att det är en konspiration för att ungdomar ska dricka mindre ( att det endast finns Folköl i butik, vart är folkcidrarna? folkvinet?, ganska säker på att det är ett beslut som tagits för att minska fyllan bland ungdomarna ) Men om bryggerierna tillverkar en sådan dryck på en halt av 3.5 så bör den få själas i butik enligt lag.. men den finns inte? men den hade sålt som bara den om den gjorde.. så jag tror det finns ett förbund mellan systembolaget och bryggerierna.. ( att systemet på något sätt kan gynna bryggerierna som då inte tillverkar mycket attraktiva lättdruckna alkoldrycker med 3.5 innehåll )
har alltid haft den här tanken i huvudet när jag gått in på butik och endast sett.. folköl..
MackeJuve
2013-05-25, 08:51
Sådär. En öl ska enligt mig ligga på ca 5% alkohol, smakar bättre då. Är sjukt trött på cool-hypen kring folkisar efter att ha lyssnat på Bandit Rock ett antal jobbsomrar, töntigt.
filmjölk
2013-05-25, 09:17
Sådär. En öl ska enligt mig ligga på ca 5% alkohol, smakar bättre då. Är sjukt trött på cool-hypen kring folkisar efter att ha lyssnat på Bandit Rock ett antal jobbsomrar, töntigt.
Jag tycker iaf, sommartid att öl som ligger på 4,3 ngt är godare än både starköl och 3,5 folköl. jag gillar ljus, gärna lite "blaskig" mellanöl när det är varmt. Vintertid vill jag ha lite mustigare, mörkare och starkare:)
kalle_kula
2013-05-25, 09:19
Jag tycker iaf, sommartid att öl som ligger på 4,3 ngt är godare än både starköl och 3,5 folköl. jag gillar ljus, gärna lite "blaskig" mellanöl när det är varmt. Vintertid vill jag ha lite mustigare, mörkare och starkare:)
Shandy kanske vore något för dig i sommar?
Kan vara riktigt fint att sitta med i solen faktiskt :em:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Shandy
filmjölk
2013-05-25, 09:22
Shandy kanske vore något för dig i sommar?
Kan vara riktigt fint att sitta med i solen faktiskt :em:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Shandy
Låter lite för sött? eller är det sött? Jag gillar inte söt smak tillsammans med alkohol. Men nog värt att testa iaf, skall kolla på bolaget.
Lite off topic, men finns det någon god alkoholfri öl (inte lättöl)?
http://3.bp.blogspot.com/_ei9z0DDSasM/Se9812oGhHI/AAAAAAAAAew/ahCv-OJg4AM/s400/Carlsberg_beer_in_bucket.jpg
En iskall Carlsberg på 4,2% kanske :)
Lite off topic, men finns det någon god alkoholfri öl (inte lättöl)?
Claustenhaler är inte så dum i värmen. Startade en tråd om ämnet. Posta gärna din favorit där. Jag kommer börja dricka en del alkoholfri öl framöver. Så jäkla gott efter träningen eller jobbet när det är sommar :)
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=187620
Claustenhaler är inte så dum i värmen. Startade en tråd om ämnet. Posta gärna din favorit där. Jag kommer börja dricka en del alkoholfri öl framöver. Så jäkla gott efter träningen eller jobbet när det är sommar :)
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=187620
Tack för tipset! :)
awesomooo
2013-05-25, 09:34
Det är najs med folkbärs. Brukar alltid köpa 3-4 stycken när jag är och handlar. Corona är en favorit när sommaren har kommit för att stanna, bra att svalka sig med : )
filmjölk
2013-05-25, 09:35
[En iskall Carlsberg på 4,2% kanske :)
*cupid**cupid**cupid**cupid*
tntballe
2013-05-25, 09:58
Självklart vet jag att folkbärs suger på många sätt. Tex alkohol/krona, låg berusningseffekt och att smaken är som baken. Men tänk om man har tröttnat på inredningen och allt det andra i sitt lokala systembolag. Vad väljer man då: att dra till systemet i Husby eller tjacka folkisar på sitt lokala ica nära?
Har absolut inga problem att ha ett gäng folköl hemma, var ett tag sen men det beror mest på att jag snöat in på en massa mörk öl. Den här sommaren ska jag dra min folköl till stacken!
Svenska avundsjukan?
nja jag föredrar storebror aka mellanöl
nja jag föredrar storebror aka mellanöl
e9L5VltDuPs
Jamen då spinner jag väl vidare på bratsdiskussionen här i folkölstråden:
Det värsta i min värld är inte de knoddar som har pengar från sina föräldrar som de spenderar.
Det värsta är de som bor i Hägersten och jobbar som säljare på 3, bor i en lägenhet med päronen, lägger varenda krona av lönen på kläder och bränner det som blir över på krogen och låtsas vara glassiga och rika och beter sig allmänt osympatiskt mot allt och alla.
De riktiga bratsen är ju små rika drägg på riktigt. De andra aspirerar till att komma till deras nivå. Vad fasen är det för ambition egentligen?
Vidare så föredrar jag 2.8%, eftersom man helt plötsligt betalar mindre än halva priset för samma mängd öl med ytterst lite lägre alkoholhalt. Har man köpt nödraketer så har man väl inte för avsikt att bli full iallafall, så varför köpa det dyrare alternativet? Om det inte är någon smaskig variant som inte finns i 2.8% dvs. Då är det ju helt okej.
filmjölk
2013-05-25, 12:21
Vidare så föredrar jag 2.8%, eftersom man helt plötsligt betalar mindre än halva priset för samma mängd öl med ytterst lite lägre alkoholhalt. Har man köpt nödraketer så har man väl inte för avsikt att bli full iallafall, så varför köpa det dyrare alternativet? Om det inte är någon smaskig variant som inte finns i 2.8% dvs. Då är det ju helt okej.
Det blir en smakskillnad pga alkoholhalten imo. Inte för att jag är pretto ölsnobb men ändå. 3,5 är godare än den lite klenare varianten.
smeander
2013-05-25, 13:57
Tycker ofta att starköl är för stark bortsett från IPA och andra ale, mellanöl föredrar jag (vilket många ale är)
Folköl är perfekt när vill ha bärs utan att söka ruset, köper dock aldrig lättöl.
Lägger ni verkligen in så mycket i begreppet folköl?
Öl som öl i mina ögon.
knuckles
2013-05-25, 14:18
Duger i krig
MackeJuve
2013-05-25, 14:35
Lägger ni verkligen in så mycket i begreppet folköl?
Öl som öl i mina ögon.
Hade det varit så enkelt hade världen varit en underbar plats ;)
Någon som har tips på budgetöl som är god? Starköl då då, runt 5%. Köper jämt Falcon eller Åbro Bryggmästaren typ, börjar bli lite tråkigt. Känns som jag provat på alla de vanligaste eller halvvanliga budgetölen på Systemet och kommit fram till att dessa två är bäst... Tråkigt.
Hade det varit så enkelt hade världen varit en underbar plats ;)
Någon som har tips på budgetöl som är god? Starköl då då, runt 5%. Köper jämt Falcon eller Åbro Bryggmästaren typ, börjar bli lite tråkigt. Känns som jag provat på alla de vanligaste eller halvvanliga budgetölen på Systemet och kommit fram till att dessa två är bäst... Tråkigt.
Hur definierar du budgetöl?
MackeJuve
2013-05-25, 14:46
Hur definierar du budgetöl?
Vet inte, Falcon är på gränsen, 260 kr/platta. Så 0-10,90 kr/33 cl.
Wilt the Stilt
2013-05-25, 14:59
DrIcKa FoLkÖl IklÄdd nÄTbrynJa oCh BeLäGra FRugAn MeLlAn DeN trEDje oCh FjÄRde, E typ LiVeT
Hm.. Nej, men jag gillar Ale mest i ölväg.
awesomooo
2013-05-25, 16:54
En Spendrups 3,5 till köttfärssåsen efter ett http://serve.mysmiley.net/fighting/fighting0042.gif :hbang: STENHÅRT :hbang: http://serve.mysmiley.net/fighting/fighting0098.gif bröstpass!
kalle_kula
2013-05-25, 17:17
Låter lite för sött? eller är det sött? Jag gillar inte söt smak tillsammans med alkohol. Men nog värt att testa iaf, skall kolla på bolaget.
Ja lite sött är det men inte så farligt. Man kan blanda själv!
Nu är det vansinnigt länge sen jag läste på etiketterna för att reda % på öl, men är inte folköl 2.8% och klassiska mellanöl 3.5%?
Eller aha, 3.5% får säljas i butikerna numer, så är det ja.
Har man missat bolagets larviga öppettider och vill ha öl så funkar det. Smakar lite för blaskigt bara, men det går ner utan problem.
Hmm, krångligt detta. viktprocent och volymprocent....
Älskar folköl och folkölsfyllan är riktigt mysig och härlig.
gratefuldead
2013-05-25, 17:55
Älskar folköl och folkölsfyllan är riktigt mysig och härlig.
Verkligen.
Hank Von Helvete i Turbonegro älskade folköl. Han motiverade detta under en spelning med att det bästa med fyllan är att försöka bli full.
Vet inte, Falcon är på gränsen, 260 kr/platta. Så 0-10,90 kr/33 cl.
Har inte jättebra koll på burköl på bolaget då jag kommer från Skåne. :) Förra veckan köpte jag Pripps Blå Pure. Tror inte den var så dyr och smakade helt okej.
tntballe
2013-05-25, 20:11
Blev självklart ett gäng folkbira idag, helt ok smak men alldeles för dyra. 52 kr för 4 stycken är lite i överkant.
Nordenator
2013-05-25, 20:18
2,8:or är opti öl för en kväll av game:ande. Bara fylla upp sin tankard o terror och börja lira :D
http://cdn.uberreview.com/wp-content/uploads/warcraft-1.jpg
Fint att ta till en pizza på en vardagskväll. Håller med om att priset är ganska saltat, särskilt med tanke på smaken som på egen hand är knappt godkänd.
zarnyhax
2013-05-25, 21:19
3.5or är standard när man är ute och fiskar på sommaren. Eller vid rökning. Dock så har jag slutat fiska. Det var inte bra för hälsan.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.