Visa fullständig version : Synliga magrutor på 6 veckor möjligt? *bild finns*
Rostad360
2013-05-24, 00:29
Hej, håller på med min deff just nu och tycker det ha fungerat hyffsat bra.
Har gått ner från 75 kg till 69 kg och 90 cm i midja till 82 cm sedan januari månad.
Just nu ser det ut såhär för mig:
172 cm lång
82 cm midja
69 kg
Jag tränar på gym minst 4 gånger i veckan och försöker konditionträna ovanpå detta.
Har otroligt dålig kondition plus astma, kör 30 min på ett promenadband och kör intervaller på 30 sekunder på 6 km och sen 30 sekunder på 8 km som är promenadbandets maxhastighet.
Jag har fått höra att jag är stark i magen då jag kan göra dragonflyes rätt så enkelt med riktig form, runt 6 reps i 3 set.
Har även börjat göra väldigt mycket bodyweight-övningar som går hyffsat bra tror jag, gör så mycket med kroppen när det kommer till magen som jag känner till.
Nu är de s att jag satt upp som ett mål att kunna ha ett synligt 6-pack till den 9 juli, tror ni detta är möjligt för mig utan att vara värsta Terry Crews träningarna i kosten?
Då menar jag förståss inte att jag ska proppa i mig chips och godis varje dag och inge protein, följer min kost hyffsat bra, blivit lite slappare vilket har resulterat i viktstop tyvärr. Men försöker kämpa på.
Jag tog två bilder med min x10 mini pro, en bild där jag inte spänner mig "vänster" och en där jag spänner mig "höger" , enda redigeringen som är gjord är att jag ändrade skarpheten i bilderna då jag tyckte det blev för suddigt. Man ser iallafall något och det är inge fusk med skuggningar och photoshop såklart
Här är länken:
http://postimg.org/image/s8u8dno0h/
Mvh Rasmus
Jag säger att det går. Du kommer inte att får väl markerade kanske men de borde börja synas om typ 2-3 kilo på dig.
Bör inte vara några problem på 6 veckor sålänge du håller kosten
alination92
2013-05-24, 09:58
Det går, men du verkar inte ha några magmuskler alls.. sett folk med mer fett fast de har rutor.. inte speciellt jätte synliga men magmuskler iaf
Ristretto
2013-05-24, 10:03
borde börja synas om typ 2-3 kilo på dig.
Det tror jag inte.
Rostad360
2013-05-24, 10:30
Bör inte vara några problem på 6 veckor sålänge du håller kosten
När du skriver "hålla kosten", menar du då att det räcker med att jag ligger på kaloriunderskott med högt proteinintag på cirka 2g per kroppskilo, för att gå ner? oavsett vad man äter annars? alltså ligga påp cirka 2100 kcal vilket ska bli 500 minus enligt dem flesta sidor där man kan få en aning om vad för kaloriintag man ska ha om dagen.
Det går, men du verkar inte ha några magmuskler alls.. sett folk med mer fett fast de har rutor.. inte speciellt jätte synliga men magmuskler iaf
Har tränat i 4 år dock endast detta året jag har skött min kost, och skött min kost menar jag att jag ötit rätt mängd protien om dagarna, man kan väl inte vara helt utan magmuskler näör man kan göra dragonflyes ? känner en del som har bodybuildar liknande kroppar som säger att dem försökt men inte klarar dem särskilt bra utan kör på med knäböj deadlift och crunches.
Tar gärna emot alla tips jag kan få. gärna om kosten då också, alltså om det räcker med 2g protein om dagen utspritt under dagen med kyckling,fisk,färs middagar med omega 3 tillskott och multivitamintabletter och någon banan då och då.
Förstör en tårtbit all träni även om man håller sig på kaloriunderskott?
freddan11
2013-05-24, 11:54
Det där med att du inte har magmuskler är ju bull, alla har magmuskler, sen hur stora & synliga dem är ju en helt annan femma. Jag tror att om du håller dig på kaloriunderskott och träna hårt, så kommer du kunna lyckas. Mycket cardio! Sen så kan jag hålla med föredetta talare om att du inte kanske har dem största magmusklerna när man pratar muskelmassa, men dem finns ju där. Du behöver bara bli av med hullet. :D Rätta mig gärna om jag har fel, då jag inte är någon "expert" inom ämnet.
Lycka till :D
Det där med att du inte har magmuskler är ju bull, alla har magmuskler, sen hur stora & synliga dem är ju en helt annan femma. Jag tror att om du håller dig på kaloriunderskott och träna hårt, så kommer du kunna lyckas. Mycket cardio! Sen så kan jag hålla med föredetta talare om att du inte kanske har dem största magmusklerna när man pratar muskelmassa, men dem finns ju där. Du behöver bara bli av med hullet. :D Rätta mig gärna om jag har fel, då jag inte är någon "expert" inom ämnet.
Lycka till :D
Cardio ger väl inte så mycket mer magmuskler.
lika bra att lägga den energin på gymmet om det är muskler man vill åt. Handlar det bara om att kaloriratiot mellan in och ut kan man sköta enklare med kosten än med konditionsträning.
freddan11
2013-05-24, 12:16
Cardio ger väl inte så mycket mer magmuskler.
lika bra att lägga den energin på gymmet om det är muskler man vill åt. Handlar det bara om att kaloriratiot mellan in och ut kan man sköta enklare med kosten än med konditionsträning.
Nej klart inte Cardio ger magmuskler, men han blir där emot av med underhudsfett. Sen att han inkluderar magmusklerna i sin träning är något som jag antog. :P
Nej klart inte Cardio ger magmuskler, men han blir där emot av med underhudsfett. Sen att han inkluderar magmusklerna i sin träning är något som jag antog. :P
Menar du att Cardio skulle vara ett bättre sätt att bränna underhudsfett än att gymma (förutsatt att man gör av med samma mängd energi på de båda aktiviteterna)
Jag står fast vid att det är enklare att käka mindre för att få fram magrutor än att köra konditionsträning.
Självklart har ju konditionsträningen massa andra trevliga fördelar. Men i denna fråga handlade det endast om att få bort underhudsfett.
freddan11
2013-05-24, 12:47
Menar du att Cardio skulle vara ett bättre sätt att bränna underhudsfett än att gymma (förutsatt att man gör av med samma mängd energi på de båda aktiviteterna)
Jag står fast vid att det är enklare att käka mindre för att få fram magrutor än att köra konditionsträning.
Självklart har ju konditionsträningen massa andra trevliga fördelar. Men i denna fråga handlade det endast om att få bort underhudsfett.
Hehe, var väl inte riktigt så jag menade kanske, och ber om ursäkt om det var så jag framförde det ;) Självklart är det ju viktigt att han håller en bra och nyttig balans för sin kost, det håller jag med dig om till 100%! Sen menade ju inte jag att han ska ersätta sitt gymtränande med cardio, utan att inkludera mer cardio i framtiden än vad han kanske gör nu. :D Mvh
Knatcharn
2013-05-24, 13:08
Jepp men däremot kan magen bli plattare av konditionsträning då det hjälper till att omfördela visceralt fett (fett kring organen, se ölmage). Helheten blir då kanske bättre, men dessa fördelar kan man få av att bara promenera lite mer vad jag vet.
Kvicksilver
2013-05-24, 13:15
Klart du kan om du ligger på ett tillräckligt stort underskott. Mängden protein har inget med om du får synliga muskler eller inte utan beror på underskottet.
Sen som det sägs i tråden så ser du inte ut att ha så stora muskler därunder... så det kanske är mer värt att träna inför nästa badsäsong. :)
Jepp men däremot kan magen bli plattare av konditionsträning då det hjälper till att omfördela visceralt fett (fett kring organen, se ölmage). Helheten blir då kanske bättre, men dessa fördelar kan man få av att bara promenera lite mer vad jag vet.
Men är det verkligen visceralt fett som döljer magrutorna? Är inte det underhudsfettet, eller är det samma sak?
Knatcharn
2013-05-24, 13:37
Men är det verkligen visceralt fett som döljer magrutorna? Är inte det underhudsfettet, eller är det samma sak?
Nej men det var ju det jag skrev, att minskningen av visceralt fett inte kommer göra magrutorna tydligare men det kan bidra till en bättre helhetsbild för magen blir plattare.
Nej men det var ju det jag skrev, att minskningen av visceralt fett inte kommer göra magrutorna tydligare men det kan bidra till en bättre helhetsbild för magen blir plattare.
Aah my misstake, läste inte tillräckligt noga.
Reaper123
2013-05-24, 14:28
Jävligt svårt att säga hur mycket du måste gå ner för att få fram magmusklerna, men man överskattar nästan alltid sin fettfria massa (har jag gjort senaste 3 deffarna), så att tro att du får fram ett 6-pack på 2-3 kg lättare kropp tror jag är felaktigt, utan kanske rör sig om 5kg+...
Vilket då betyder att du får ha ett ganska raskt tempo om du ska hinna med detta på 6 veckor, men helt klart genomförbart även om det ej kommer bli nån opti-mage så att säga.
Nu kan jag ha fel och du får fram 6-packet tidigare, men det blir väl en bonus isf :D
När du skriver "hålla kosten", menar du då att det räcker med att jag ligger på kaloriunderskott med högt proteinintag på cirka 2g per kroppskilo, för att gå ner? oavsett vad man äter annars? alltså ligga påp cirka 2100 kcal vilket ska bli 500 minus enligt dem flesta sidor där man kan få en aning om vad för kaloriintag man ska ha om dagen.
Ja det räcker med kaloriunderskott och 2g protein/kg. Sen hur mycket kcal du ska ligga på får du komma fram till själv ;) Menar bara att om du håller din dietkost och faktiskt ligger på underskott så kommer dem fram tillslut ;)
Rostad360
2013-05-24, 18:23
Nu kommer jag se ut som världens amatör.
http://www.*************.com/1/sv/artiklar/6-pack-stack
Är detta något som kan hjälpa mig på traven något nämnvärt?
Enda kosttillskotten jag tar just nu är multivitamin, fiskolja och whey-80.
Vad är det där för länk?
<---Amatör
Det tror jag inte.
För lite grundmuskulatur eller?
Rostad360
2013-05-24, 18:44
Vad är det där för länk?
<---Amatör
6-Pack Stack på GG, tydligen får man inte länka till dem här...
Hahaha nä det kan man förstå. Är det inte bättre att köpa det här då http://shop.kolozzeum.com/sv/fettforbranning/qnt-stack-force-100caps.html och stödja brädan?
http://shop.kolozzeum.com/shop/20441/art41/h0107/10430107-origpic-3ff821.jpg
Ristretto
2013-05-25, 12:29
För lite grundmuskulatur eller?
För hög BF% för det. Jag tror inte att du kommer att vara tvungen att gå ner minst 7 kg för att få rutor. Men, jag hade inte stressat om jag var du. Jag hade kapat något kilo, kanske, och sedan tränat på och sakta gått upp i vikt. Det är dumt att fastna i jakten på rutor.
Inga som helst problem.
Men för bäst resultat får man nog optimera deffen med lite olika verktyg.
smeander
2013-05-25, 14:01
Piece of cake, du hinner dra ner dig 6-8kg på 6v så kör på
Hej, håller på med min deff just nu och tycker det ha fungerat hyffsat bra.
Har gått ner från 75 kg till 69 kg och 90 cm i midja till 82 cm sedan januari månad.
Just nu ser det ut såhär för mig:
172 cm lång
82 cm midja
69 kg
Jag tränar på gym minst 4 gånger i veckan och försöker konditionträna ovanpå detta.
Har otroligt dålig kondition plus astma, kör 30 min på ett promenadband och kör intervaller på 30 sekunder på 6 km och sen 30 sekunder på 8 km som är promenadbandets maxhastighet.
Jag har fått höra att jag är stark i magen då jag kan göra dragonflyes rätt så enkelt med riktig form, runt 6 reps i 3 set.
Har även börjat göra väldigt mycket bodyweight-övningar som går hyffsat bra tror jag, gör så mycket med kroppen när det kommer till magen som jag känner till.
Nu är de s att jag satt upp som ett mål att kunna ha ett synligt 6-pack till den 9 juli, tror ni detta är möjligt för mig utan att vara värsta Terry Crews träningarna i kosten?
Då menar jag förståss inte att jag ska proppa i mig chips och godis varje dag och inge protein, följer min kost hyffsat bra, blivit lite slappare vilket har resulterat i viktstop tyvärr. Men försöker kämpa på.
Jag tog två bilder med min x10 mini pro, en bild där jag inte spänner mig "vänster" och en där jag spänner mig "höger" , enda redigeringen som är gjord är att jag ändrade skarpheten i bilderna då jag tyckte det blev för suddigt. Man ser iallafall något och det är inge fusk med skuggningar och photoshop såklart
Här är länken:
http://postimg.org/image/s8u8dno0h/
Mvh Rasmus
Har du fått några resultat än?
Det går helt klart att fixa det på 6 veckor. Men det kräver att du förstås tränar och äter rätt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.