handdator

Visa fullständig version : Fasnat i min diet

DeluX
2013-05-21, 21:05
Hallå Hallå!

Skulle behöva lite tips och råd/motivation nu i min diet. Har dietat nu i ungefär 1 år men kanske inte riktigt på så stort allvar. Började köra hårt med kost och träning Januari i år fram tills idag.

Problemet är att det känns om jag kommit till en punkt där jag inte kan komma i bättre form än den jag har åstadkommit så här långt. Går ner i vikt som jag ska men känns inte som att fettet försvinner från kroppen hur hårt jag än tränar och äter rätt. Börjar kännas ganska segt och löjligt då jag vägde in mig på 58,3 kg 20/5 på 166 cm.

Ligger för övrigt på ca

1500-1600 kcal
150-160 g Protein
100-150 g kolhydrater
20g fett

strango
2013-05-21, 22:41
Hallå Hallå!

Skulle behöva lite tips och råd/motivation nu i min diet. Har dietat nu i ungefär 1 år men kanske inte riktigt på så stort allvar. Började köra hårt med kost och träning Januari i år fram tills idag.

Problemet är att det känns om jag kommit till en punkt där jag inte kan komma i bättre form än den jag har åstadkommit så här långt. Går ner i vikt som jag ska men känns inte som att fettet försvinner från kroppen hur hårt jag än tränar och äter rätt. Börjar kännas ganska segt och löjligt då jag vägde in mig på 58,3 kg 20/5 på 166 cm.

Ligger för övrigt på ca

1500-1600 kcal
150-160 g Protein
100-150 g kolhydrater
20g fett

Vad vägde du innan dieten? Som du själv beskriver har du ju åstadkommit en bra form, varför då fortsätta deffa? Ibland måste man stanna upp och se tillbaka på vilken resa man faktiskt gjort. Det är väldigt lätt att man blir blind och missar det.

DeluX
2013-05-21, 23:03
När jag började viktnedgången så låg jag på runt 90-95 kg. Jag är ju nöjd med vad jag har kunnat åstadkommit sen jag började. Men känner inte riktigt för att sluta heller, då jag ser lite former börjar komma fram.

Känner bara för att få bort det sista fettet för att nå mitt mål jag haft länge. Men det sista vill ju inte försvinna. Sen vet jag inte om det har med att jag äter en hel del medicin som gör att det är svårare?!

J3T69
2013-05-22, 07:00
När jag började viktnedgången så låg jag på runt 90-95 kg. Jag är ju nöjd med vad jag har kunnat åstadkommit sen jag började. Men känner inte riktigt för att sluta heller, då jag ser lite former börjar komma fram.

Känner bara för att få bort det sista fettet för att nå mitt mål jag haft länge. Men det sista vill ju inte försvinna. Sen vet jag inte om det har med att jag äter en hel del medicin som gör att det är svårare?!

Medicinerna kan säkert spela en del spratt och jag har ingen aning om vad för medicament du äter heller.
Men vad är MÅLET med din diet är det en specifik vikt du vill ner till eller är det en viss fett% som hägrar?
Man bör veta åt vilket håll målet är om man skjuter:)
Annars har du ju gjort en enastående resa med den viktnedgången!
Mycket bra jobbat!
:d

DeluX
2013-05-22, 09:21
Vikten spelar inte så stor roll, bara jag är nöjd med hur jag ser ut. Målet är och har alltid varit att nå runt 9-10 fett% Det som känns konstigt är att jag väger 58 kg på mina 166 och det känns som det fortfarande finns hur mycket fett som helst kvar på kroppen.

Medicinerna jag äter är bland annat blodtrycksmedicin, kortison, och en jävla massa avstötningsmedicin.

Cameltotem
2013-05-22, 10:37
Vikten spelar inte så stor roll, bara jag är nöjd med hur jag ser ut. Målet är och har alltid varit att nå runt 9-10 fett% Det som känns konstigt är att jag väger 58 kg på mina 166 och det känns som det fortfarande finns hur mycket fett som helst kvar på kroppen.

Medicinerna jag äter är bland annat blodtrycksmedicin, kortison, och en jävla massa avstötningsmedicin.

Testa periodisk fasta, många som tycker det hjälper att få bort dom sista kilorna runt magen.

Halvar
2013-05-22, 10:41

Läs på om kortisonets biverkningar.Det kan skapa en massa problem i kroppen med vätskesamlingar,fettbildning m.m.

Gober
2013-05-22, 10:55
Kortison kan nog ställa till det. Men samtidigt så har du kanske inte så mycket muskler och då kan man se lite smalfet ut även på låg vikt.

DeluX
2013-05-22, 12:25
Vet att kortison har en del biverkningar, men äter som sagt bara 5mg om dagen så det är ju inte några stora mängder. Själv tycker jag att jag ser lite smalfet ut, men samtidigt så ser jag ju att jag har former som skiljer brösten , axlarna och så. Har ju även fått fram bra med ådror på armar och lite över brösten med. Det är magen som ser mest hängig ut men beror på att jag inte kör så mycket mage.

Men ju mer jag går ner i vikt så känns det som att musklerna försvinner. Tränar ju 5-6 dagar i veckan på gymmet och kör så hårt jag bara kan och tungt. Men ändå känns det som att de i vill sig riktigt :(

vicarious
2013-05-22, 16:25
Du måste nog helt enkelt sänka energiintaget ytterligare, alternativt förbruka mer energi. Eller kombinera båda.

DeluX
2013-05-22, 22:09
Om jag skulle börja köra mer cardio nu är det inte stor risk att jag tappar mycket muskelmassa då? eftersom jag ligger ganska lågt redan som det är med mat och så?