Visa fullständig version : Nästa generations Xbox visas upp kl.19 idag!
MasterChief
2013-05-21, 17:15
Denna tråd är plats för diskussioner om nästa Xbox.
Streamas överallt, som till exempel här:
http://www.eurogamer.se/articles/2013-05-21-se-microsofts-avtackning-av-nasta-xbox
Ett halvår efter att man skaffat sig 360. Hoppas den inte dör ut :(
hahavaffan
2013-05-21, 17:26
Ett halvår efter att man skaffat sig 360. Hoppas den inte dör ut :(Haha men med din beslutsångest så är det väl normalt för dig? :D
Jag köpte också min 360 rätt nyligen, tyckte den var för dyr innan med tanke på att jag bara spelar två spel (Forza och Red Dead Redemption).
Men ska lätt kolla in den nya! Vad är era tankar kring inbyggd bluray-spelare btw? Omöjligt p.g.a. Sonys delägarskap i formatet+bakåtkompatibilitet?
Officiella sidan: http://www.xbox.com/en-US/hub/reveal
Gametrailers: http://www.gametrailers.com/next-xbox
Twitch.tv/Gamespot (roligast IMO på grund av chatten): http://www.twitch.tv/gamespot
Kul! Hoppas den blir grym! Men det brukar väl ta något år innan de finns tillräckligt med spel för att ett köp.
MasterChief
2013-05-21, 17:31
Den måste ha bluray, allt annat vore en chock. Bara det inte blir för mycket fokus på kinect...
MasterChief
2013-05-21, 17:33
Bra att den fanns på Twitch. Chatterna brukar i regel vara sjuka, men samtidigt roliga.
hoppas att min fanatec ratt blir kompatibel med den nya konsolen. vore hemskt att inte kunna spela kommande forza spel med ratten.
Akerhage
2013-05-21, 18:47
Trodde det skulle vara spännande titta, men lite sömnigt faktiskt. Och än så länge inget direkt spännande. Lutar åt Ps4 istället, känns mer spännande för mig.
MasterChief
2013-05-21, 18:50
Satan, jag har gåshud! Halo plus Spielberg....omg
Blir köp direkt såklart. PS4 är redan föråldrad.
Lasse Kongo
2013-05-21, 18:51
Vilket skämt?
Visningen av PS4 var magisk, internet kokade, Sony levererade.
Det här suger, Microsoft suger om det här är de bästa de har att komma med.
Seriöst, nu är det slut? Jag vill inte förvandla min tv till en låtsaskompis, jag vill spela.
Sämsta skiten jag sett :/
Wow, tidsexklusivt dlc till Call Of Duty HAHA!
Phil Heath
2013-05-21, 18:52
lul*facepalm*
Skojjar du med oss? Ingenting som var intressant, visade inget gameplay alls, oklart hur grafiken är, inget info om deras planer med online-only, knappt några spel reveals alls, knappt någon info egentligen.
Lasse Kongo
2013-05-21, 18:54
Skojjar du med oss? Ingenting som var intressant, visade inget gameplay alls, oklart hur grafiken är, inget info om deras planer med online-only, knappt några spel reveals alls, knappt någon info egentligen.
Hört talas om ironi?
Hört talas om ironi?
Nej vad är det?
Lasse Kongo
2013-05-21, 19:01
Nej vad är det?
En typ av Kebab.
Sundqvist
2013-05-21, 19:03
http://fuskbugg.se/dl/Ldpop6/943034_10151931646344062_2019844568_n.jpg
En typ av Kebab.
En kebab hade nog fan vart bättre att presentera. :D
Jag tyckte att PS4-konferesensen var ganska tråkig, men den framstår som fucking awesome jämfört med vad microsoft visade upp nyss. Tv, sport, tv, sport, tv, sport, röstkommandon, skype, sport, racingspel, sport, call of duty. Meh.
Att Steven Spielberg ska göra en tv-serie av Halo är sjukt coolt dock.
Lasse Kongo
2013-05-21, 19:13
En kebab hade nog fan vart bättre att presentera. :D
Ja det smakar ju ganska gott iaf, fan MS presskonf smakade sur pensionärsröv :/
Halo och Spielberg är ju fantastiskt intressant *drool*. Men den går garanterat att få tag på utan att köpa xbox, så jag var är inte motiverad. Ska kolla playstation 4's release också
En typ av Kebab.
AHhaHAghahgAHGhAghahgahhHAhaghahgahahah!! Det här är oväntat roligt =)
Wired har fått tag på lite exklusiv info, den kommer inte vara bakåtkompatibelt med 360 spel och spelen blir tydligen bundna till ditt live konto, om man försöker installera spelet på ett annat live konto måste man betala för det.
http://www.destructoid.com/xbox-one-apparently-won-t-be-backwards-compatible-254177.phtml
http://www.wired.com/gamelife/2013/05/xbox-one-analysis/
Lasse Kongo
2013-05-21, 19:18
AHhaHAghahgAHGhAghahgahhHAhaghahgahahah!! Det här är oväntat roligt =)
Haha, jag var butter när jag skrev det men du fick mig att mjukna och småle, wtf.
Hört talas om ironi?
Sarkasm är det väl? Ironi känns inte helt träffsäkert där.
Lite sur över att jag missade hela konferensen.
Haha, jag var butter när jag skrev det men du fick mig att mjukna och småle, wtf.
Kn00b!
Kommer inte bestämma mig för huruvida det blir xbox lr ps förräns efter E3, om ens någon. De verkar ha en del exklusiva på gång
MasterChief
2013-05-21, 19:21
Egentligen ska jag inte uttala mig eftersom jag bara spelar Halo. Inget annat spel intresserar mig. Jag gillar ju allt med Halo universat så att Spielberg ska göra en TV-serie är ju guld för mig. Utöver detta så vill jag ha en smart apparat för TV mm. För spel vill jag bara ha min klassiska handkontroll och mera Halo. Så jag är nöjd. Var livrädd att de skulle ta bort handkontrollen och ersätta den med någon slags Nintendopinne eller nåt. Nu visade de ju upp en klassisk handkontroll med förbättrade prestanda. Perfekt.
Men för er andra som har bredare spelsmak förstår jag att innehållet var tunt, eller till och med icke existerande. Men kanske ska man inte dissa innan man får se lite mer...
Meh vad var det där för värdelös presentation egentligen.
Sa de ens CPU hastighet och likande , vet att de skrev ned ram/hdd men det var väldigt vagt var det var för någon typ och hastighet.
Dissar som sagt inte förräns E3 :) Själva upplägget är ju fint och riktigt attraktivt att ha i vardagsrummet, jag gillade det faktiskt. Men det ska till ett par riktigt grymma exklusiva för att de ska kunna sno titeln ifrån PS4.
Föredrar verkligen xbox kontrollen, men är villig att byta till playstation
Med tanke på att det här var en live-sändning på amerikansk tv är jag inte förvånad att man valde att fokusera på multimedia.
MasterChief
2013-05-21, 19:49
Med tanke på att det här var en live-sändning på amerikansk tv är jag inte förvånad att man valde att fokusera på multimedia.
Mmmm, exakt. Man är bra naiv om man tror xbl och spelen kommer hamna efter PS4. E3 lär visa mer av den varan. De behöver ju inte övertyga alla grupperingar på en gång när det är flera månader kvar till lansering.
Som svar till Sony var det dock svagt. Hade man förtroende till sitt stall med utvecklare så hade det varit i fokus också. En avig balansgång med andra ord. Microsoft ser just nu svagare ut inför E3.
Att Steven Spielberg är inblandad i en tv-serie påverkar inte Xbox One ett dugg. Det var bara ett försök att skapa uppmärksamhet. Känns som ett slags utfyllnad till deras presentation.
Riktigt besviken tyvärr. Blir nog mina första playstation i år. :/
Xbox one piskar rövsmör! untz untz untz!
Meh vad var det där för värdelös presentation egentligen.
Sa de ens CPU hastighet och likande , vet att de skrev ned ram/hdd men det var väldigt vagt var det var för någon typ och hastighet.
Tänkte samma sak. 8 Gb ram och 500 gb hårddisk om jag minns rätt, men ang. processor sa de bara "it has x billion transistors..." eller något liknande. Helt värdelöst :/
http://www.wired.com/gadgetlab/2013/05/xbox-one/
Lasse Kongo
2013-05-21, 20:22
Jag fick precis ett sms från Kaz, han hade precis korkat upp finchampagnen.
http://forumbilder.se/CEA6P/image.jpg (http://forumbilder.se/CEA6P/image)
Vart är vi på väg!?
Jag vill bara spela. Singel player, offline, hemma med min kaffekopp i lugn och ro, inte sitta och prata med boxen eller kinect-interagera och förstora eller förminska skärmens tio stycken PIP-bilder.
Sa dem ens att man kunde spela på den? Suck.
Jag missade PS4 lanseringen. Var den mer inriktad på att SPELA, eller var det också live, sport, prata med boxen, skype, sport osv?
Betydligt mer spelinriktat på PS4:an. Har inte koll på om den har massa häftiga tillägg dock
hahavaffan
2013-05-21, 20:32
Sa dom nåt om bluray?
Sa dom nåt om bluray?
Svagt minne att de nämnde bluray-spelare. Tror det
Kollade både ps och denna och vilken jävla kross av ps.
En vild gissning är att de kommer göra slut på Xbox på E3 med en riktigt fet GTA trailer och gameplay.
Ni som klagar på spelbiten, ni kan fortfarande starta konsolen som tidigare och bara spela utan att bry er om övriga funktioner, ni har tillomed den klassiska designen på dosan kvar. Ni tror väl inte att dom glömt bort spelbiten?
Jag tycker det är bara bra att dom försöker utveckla konsolen. Det är framtiden med mer "molntjänster", inte 1000st olika lådor i tv-bänken som dammar, och varför inte styra med händerna istället för en dosa om man känner för det?
Alla i min familj använder 360 till någonting nästan varje dag, barnen spelar, kollar på dvd-film, tittar på barnprogram på Netflix, jag spelar rätt mycket och kollar på serier och filmer på netflix med sambon. Vi använder youtube en del också. Skulle kunna använda webbläsaren mer också om den utvecklades lite mer. Finns också mycket musik, hyrfilms tjänster, köpa spel, m.m. Typ allt förutom tv, som ändå värkar komma mer i framtiden. Och nu Blu-ray spelare, skitbra ju.
Förstår om det kanske är en kostnadsfråga för vissa, men om det funkar som det ska så får man ju ändå en grym helhetslösning.
hahavaffan
2013-05-21, 20:39
Svagt minne att de nämnde bluray-spelare. Tror detEn enkel googling senare, så stämmer det ja. Spelar iofs mindre roll om den suger i övrigt.
MasterChief
2013-05-21, 20:40
http://www.wired.com/gadgetlab/2013/05/xbox-one/
Tack, en grymt bra sammanställning väl värd att läsa för alla utom Lasse Kongo som redan bestämt sig.
Sa dom nåt om bluray?
Japp, den har bluray.
MasterChief
2013-05-21, 20:42
En enkel googling senare, så stämmer det ja. Spelar iofs mindre roll om den suger i övrigt.
Nödiga gamers kanske är besvikna...men det är nog för att de saknar fakta. Jag är rätt säker på att de kommer bli nöjda när de får se mer. Sen att boxen kan mer än bara spel är väl ett plus? Tänk om man bara kunde använda sin feta spel-PC bara till spel och inte ens surfa på den...
Hade jag haft familj hade jag definitivt skaffat xboxen som multimediamaskin. Men i nuläget är jag bara en simpel Gamer, som föredrar gratis online-del pga student-ekonomisk situation.
Båda dosorna var riktigt sexiga
MasterChief
2013-05-21, 20:45
Jag är rätt säker på att jag komma köpa tre Xbox One vid lanseringen och ingen PS4. Har haft min PS3:a i ett par år och den samlar damm.
Men jag kommer inte gå runt och hata PS4 trots det. Det är liksom inget krig även om vissa verkar tro det...
PS4 och Xbox One har samma hårdvara och i princip samma funktionalitet i och med Move / Kinect. Båda är som en hyfsat snabb dator, och kommer p g a konkurrensen köra samma spel i 9 fall av 10.
Varför blir man överhuvudtaget upphetsad över konsoller längre? Visst, för 10-15 år sedan när datorer var långsamma. Men nu?
Koppla en dator till TV:n och en trådlös gamepad, så har du exakt samma sak som de kränger. Redan idag.
MasterChief
2013-05-21, 20:51
PS4 och Xbox One har samma hårdvara och i princip samma funktionalitet i och med Move / Kinect. Båda är som en hyfsat snabb dator, och kommer p g a konkurrensen köra samma spel i 9 fall av 10.
Varför blir man överhuvudtaget upphetsad över konsoller längre? Visst, för 10-15 år sedan när datorer var långsamma. Men nu?
Koppla en dator till TV:n och en trådlös gamepad, så har du exakt samma sak som de kränger. Redan idag.
Exakt? Är det så? Med xbl så är det fyra tryck på A-knappen sen är jag inne och spelar online. Visste inte att det var lika enkelt med PC.
Exakt? Är det så? Med xbl så är det fyra tryck på A-knappen sen är jag inne och spelar online. Visste inte att det var lika enkelt med PC.
Klart det är, om du ser till att din PC automatiskt startar ett liknande program. Steam eller vad det nu är kidsen använder?
Jag ser inga anledningar att välja konsoll framför PC:n när de numera /är/ helt vanliga datorer.
MasterChief
2013-05-21, 20:56
Klart det är, om du ser till att din PC automatiskt startar ett liknande program. Steam eller vad det nu är kidsen använder?
Ok, kan du länka till någon webshop där jag kan köpa Halo 4 till PC så slår jag till. :d
http://abload.de/img/huge-xboxvkubp.jpg
Red Apple
2013-05-21, 20:59
Det som avgör för mig är always online biten. MS la mycket tyngd vid "cloud powered" och allting handlade om att vara online. Sony har sagt klart och tydligt att det går att spela offline, om MS inte kan matcha det blir det ingen Xbox One, förutom kanske i framtiden som multimedia apparat.
Jag ser inga anledningar att välja konsoll framför PC:n när de numera /är/ helt vanliga datorer.
Framför PC, aldrig, tillsammans med PC endast för dom exklusiva titlarna, annat än dom finns det inte så många anledningar om man bara spelar.
Ok, kan du länka till någon webshop där jag kan köpa Halo 4 till PC så slår jag till. :d
Eller forza för den delen. Eller Kinect på eller enkelt sätt på pc då mina barn älskar det. Nej konsoll ska vara enkelt och bara funka, och vara enkelt för småttingar, och det är det. Eller för den delen om man vill ha en spelkväll med några polare eller så.
Annat om man är ensam/barnlös så kan man fippla med sin pc hur mycket man villcofffee
CrazyJoeDavola
2013-05-21, 21:01
Är det en VHS bandspelare :confused:
Är det en VHS bandspelare :confused:
Blu-Ray är förlegat, band kan hålla massa data nuförtiden
MasterChief
2013-05-21, 21:07
Förstår inte varför de är oförmögna att göra en snygg konsol. De har misslyckats katastrofalt varje gång. Men bara den är tyst spelar det mindre roll för mig. Dock borde de inse att feta TV-bänkar blir allt ovanligare och denna måste antagligen ligga ner med tanke på rörelsesensorerna.
Framför PC, aldrig, tillsammans med PC endast för dom exklusiva titlarna, annat än dom finns det inte så många anledningar om man bara spelar.
Att något görs exklusivt för en särskild plattform är nog enda anledningen jag kan tänka mig. Att man verkligen vill spela ett visst spel.
Vad kostar den där datorn? Kommer den orka driva nya spel om fem år? Om inte, vad blir totalkostnaden för att ha en uppdaterad speldator under samma livstid som en generation spelkonsoller?
Vad kostar den där datorn? Kommer den orka driva nya spel om fem år? Om inte, vad blir totalkostnaden för att ha en uppdaterad speldator under samma livstid som en generation spelkonsoller?
Orkar driva nya spel om fem år - jag förstår inte frågan riktigt. Spelen på konsoller fungerar ju bara för att de kodar mot fast hårdvara.
Frågan är varför man inte slänger på bättre kylning från grunden så man kan ha lågvarvsfläktar som aldrig väsnas.
mangemani
2013-05-21, 21:33
för mig är det inte värt att köpa en, varken ps4 eller den nya xboxen.
vet hur det slutar, man köper, spelar någon månad, lessnar, ställer undan, köper nått enstaka bra spel, spelar lite mer och lessnar helt.
har alltid köpt så fort konsolerna kommit ut på marknaden, men det får bli en ny dator istället denna gången och så får man spela på någon polares.
Vill ha! lär köpas när den kommer ut på marknaden!
En enkel googling senare, så stämmer det ja. Spelar iofs mindre roll om den suger i övrigt.
De sa fel. De kommer köra med HD DVD.
Jag tyckte förövrigt presentationen var ganska tråkig. Spelade Diablo III istället.
Hmm, kan bli köp så småningom. Man är ju trots allt rätt bekväm med nuvarande xboxen.. Lät väl trevligt med allt det där multimediatjafset också, är ingen hardcoregamer utan lirar single player bara.. En potentiell dealbreaker är dock om det inte går att spela offline och om nått förändras drastiskt på exklusivitetsfronten, som det är nu har dom liren jag velat ha varit sånna som går till både PS och Xbox.
Kommer nog inte köpa nån konsol direkt ändå så vilken man väljer kommer nog bero väldigt mycket på vad man hör av alla som köper från start.
Glömde: sa inte jag i någon tråd att Microsoft kommer kölhalas i fall Kinect får något som helst fokus? Jag är starkt tveksam till att man lyckas lista ut ett bra användningsområde för den hårdvaran.
hahavaffan
2013-05-22, 05:32
De sa fel. De kommer köra med HD DVD.
Jag tyckte förövrigt presentationen var ganska tråkig. Spelade Diablo III istället.Haha ja, dom tror verkligen på formatets framtid!
King Grub
2013-05-22, 07:59
http://www.sweclockers.com/nyhet/17052-xbox-one-mot-playstation-4-i-hardvara
Det finns fortfarande en del frågetecken kring Microsofts val av grafikdel. I Playstation 4 används en GCN-baserad arkitektur med 18 kluster för totalt 1 152 streamprocessorer, vilket innebär att den hamnar någonstans mitt emellan ett Radeon HD 7870 och 7850.
I fallet Xbox One är detaljerna fortfarande okända. Ihärdiga rykten gör dock gällande att Microsoft valt en nedskalad grafikprocessor med färre beräkningsenheter än så.
Grafikprocessorn i PS4 är kass och föråldrad redan nu, och den i Xbox One ännu sämre? :S
Skriver mitt inlägg här istället för tv-spelstråden.
Men det enda som är unikt med Xbox TV-feature är väl röststyrningen?
Annars är det ju bara att man kopplar digitala TV-boxen till Xbox, som sedan är kopplad till TV:n och som gör precis samma sak, om det nu funkar i Europa.
Det är ju en rätt värdelös feature. Precis som Siri till iPhone kommer det verka häftigt men ingen kommer använda det.
Som mediacentral hade jag hoppats på något mer än bara ett mellansteg. Hade den varit mer unik hade jag kanske för första gången funderat på att köpa en konsol, nu meh.
http://www.sweclockers.com/nyhet/17052-xbox-one-mot-playstation-4-i-hardvara
Grafikprocessorn i PS4 är kass och föråldrad redan nu, och den i Xbox One ännu sämre? :S
För att titta på TV behövs inget snabbt grafikkort.
funderar på byta ut hptc:n och ps3an mot denna för att få mindre prylar i hemmet.
Rätt bra sammanfattat *gah!*
KbWgUO-Rqcw
Hahaha tänker på 1gFWcx78zgY
tntballe
2013-05-22, 09:55
Finns det info om vilka filtyper dom tycker att man ska använda när man ska se på film? För 360 suger ju pung som standard. Man kan ju önska att den ska klara fler format än en gammal mobiltelefon.
tntballe
2013-05-22, 09:56
Hahaha tänker på ]
HAHAHHAhahahhahahaaa!
http://i.imgur.com/TknijTC.png
Akerhage
2013-05-22, 10:12
Har ju själv aldrig ägt någon krysslåda eller Playstation. Men räcker det inte med en smart-tv för att kolla på tv? Jag streamar allt från datorn just nu trådlöst till tvn, skulle personligen inte känna något behov av att ha en konsol för att spela upp filmer etc, eller vad är det som gör dessa bättre?
Krysslådan imponerade inte alls för mig, och Ps4 har jag inte sett än. Dock ska det bli skoj kika E3 ändå. Ny teknik är ju skoj!
Xbox One lets households share one Xbox Live Gold subscription across multiple accounts
http://www.theverge.com/2013/5/22/4354700/xbox-one-xbox-live-gold-family-support?utm_source=feedly
Langster
2013-05-22, 10:27
Har ju själv aldrig ägt någon krysslåda eller Playstation. Men räcker det inte med en smart-tv för att kolla på tv? Jag streamar allt från datorn just nu trådlöst till tvn, skulle personligen inte känna något behov av att ha en konsol för att spela upp filmer etc, eller vad är det som gör dessa bättre?
Krysslådan imponerade inte alls för mig, och Ps4 har jag inte sett än. Dock ska det bli skoj kika E3 ändå. Ny teknik är ju skoj!
Jag tror de riktar in sig på en målgrupp som VERKLIGEN gillar att titta på TV. Och sådana finns det många av. Fler än vad det finns folk som verkligen gillar att spela TV-spel. Det de erbjuder är liksom en utökad TV upplevelse, där man enkelt kan få in ytterligare information och andra medier i det man tittar på.
För mig var det inte intressant alls, jag kollar knappt på TV. Men man kan ju förstå vad det är de är ute efter, medans SONY gör en PS Vita för vardagsrummet satsar MS på en iPhone för vardagsrummet... Vad vi som gamers föredrar är rätt långt ifrån vad folk i allmänhet kommer att köpa.
Massmedias reaktioner i USA har varit väldigt positiva, till skillnad från spel-siters reaktion.
Konsoller som är dedikerade till att bara spela spel kommer att dö ut, se bara på exemplet PS Vita och iPhone. Jag tror att MS gör ett smart val i vad de fokuserar på, med det sagt inte alls säkert att de kommer att lyckas.
För mig var det de visade igår en besvikelse, eller snarare ett "jaha..."
Största problemet för mig är att den inte kommer att vara bakåtkompatibel. Då kan jag ju lika gärna köpa en PS4, eller en PC istället.
http://i.imgur.com/scXQhRY.png
Vad var problemet med den förra D-paden?
Hi5kMNfgDS4
0:30-1:00 Rätt imponerande detaljnivå de scannar djupet med.
Ser möjligheter att analysera mark och böjteknik med kinecten.
Utöver det, är jag den enda som tycker xbox one är stekhet, rent estetiskt? Gillar den stilrena designen och nyanserna av svart/svartgrå.
Hur kommer Playstation 4 se ut? Googlade men hittade nästan bara konceptbilder
mm, jag gillar också det stilrena över xbox one. Kommer vara en seriös maskin i tevebänken. Är nog så de tänkt.
Den har inte visats upp än, kommer visas på E3, just nu finns det bara en suddig teaser:
http://www.eurogamer.se/videos/vi-far-nastan-se-hur-playstation-4-ska-se-ut
Red Apple
2013-05-22, 13:56
Ser möjligheter att analysera mark och böjteknik med kinecten.
Utöver det, är jag den enda som tycker xbox one är stekhet, rent estetiskt? Gillar den stilrena designen och nyanserna av svart/svartgrå.
Den är för stor. Annars är den assnygg.
Sony har inte visat upp sin konsol, endast lite suddiga bilder och några detaljer i en video.
En youtuber har dock agerat CSI och fixat fokusen i videon:
aJKNHTamcJI
Det får ju bli en XBox One här hemma om de inte tar åt fanders för mycket betalt, blev sugen igår och inte mindre sugen idag trots att jag funderat på saken och försökt läsa på lite. Jag gillade helhetslösningen, just att den klarar mer än bara vara spelmaskin, och jag gissar att Microsoft kommer att pumpa ut titlar på E3 så jag tror inte jag kommer att lida brist på spel om jag väljer en XBox One.
Det får ju bli en XBox One här hemma om de inte tar åt fanders för mycket betalt, blev sugen igår och inte mindre sugen idag trots att jag funderat på saken och försökt läsa på lite. Jag gillade helhetslösningen, just att den klarar mer än bara vara spelmaskin, och jag gissar att Microsoft kommer att pumpa ut titlar på E3 så jag tror inte jag kommer att lida brist på spel om jag väljer en XBox One.
Men du har väl en dator ? Bara plugga in en hdmi kabel i grafikkortet till tv:n och whips har du en mediastation.
Rare på E3. Kommer det ett nytt Conker så måste jag ha det.. måste
Men du har väl en dator ? Bara plugga in en hdmi kabel i grafikkortet till tv:n och whips har du en mediastation.
Njae, jag har ogärna sladd över hela vardagsrummet. Vardagsrummet är delat i två delar, en kontorsdel (där filserver, skrivare, dator m.m. står) och resten är vardagsrum med tv, bluray, Xbox, Wii U m.m. Det är för mycket sladd som det är redan, får jag bort ett par tre maskiner med tillhörande sladdar skulle jag bli väldigt glad.
Kom på en till sak, känns rent generellt att man kan hamna lite "utanför" med Sony, iomed att Microsoft har ett finger med i det mesta så känns det som att det kommer att bli lättare att integrera den i hemmet både med mjukvara och hårdvara.
Nån som har nån tanke här?
Langster
2013-05-22, 15:11
Kom på en till sak, känns rent generellt att man kan hamna lite "utanför" med Sony, iomed att Microsoft har ett finger med i det mesta så känns det som att det kommer att bli lättare att integrera den i hemmet både med mjukvara och hårdvara.
Beror väl på vad man vill göra med maskinen. Enda skillnaden är väl egentligen att PS 4 inte har någon hdmi INgång, vilket begränsar användningsområdet lite. Sen profilerar ju MS den nya konsolen som något av en "vardagsrumshub" vilket Sony inte gör - de satsar på en ren spelmaskin. Sen får man ju se om de faktiskt gör något användbart av det.
För mig är det rätt ointressant att kunna använda konsolerna till annat än att spela och typ kolla på netflix. Och det kommer garanterat att gå bra oavsett vilken man väljer.
kalajset
2013-05-22, 15:19
Fast hårdvaran ska tydligen vara i stort sett samma (av vad jag läst här), så den aspekten bör inte utgöra något hinder. Mjukvaran kan självklart skilja sig en hel del, men där har ju de tjänster som t e x Viaplay eller Netflix redan nu stöd för båda.
Det jag är mest nyfiken på är just hur väl den nya "mediacenter"-lösningen kommer fungera här i Sverige. Jag har extremt dåligt koll på allt gällande TV etc, så därför frågar jag här; alla dessa nya funtioner i One, vilka de nu är, hur stor sannolikhet är det att de kommer fungera här hemma?
Jag har egentligen inget extremt behov av någon renodlad spelmaskin så är ganska nyfiken på One istället för PS4 som jag egentligen hade tänkt införskaffa. Orkar inte heller dra kablar över hela rummet och krångla med datorer om jag istället har möjlighet att få allt jag önskar i en snabb knapptryckning eller två.
Beror väl på vad man vill göra med maskinen. Enda skillnaden är väl egentligen att PS 4 inte har någon hdmi INgång, vilket begränsar användningsområdet lite. Sen profilerar ju MS den nya konsolen som något av en "vardagsrumshub" vilket Sony inte gör - de satsar på en ren spelmaskin. Sen får man ju se om de faktiskt gör något användbart av det.
För mig är det rätt ointressant att kunna använda konsolerna till annat än att spela och typ kolla på netflix. Och det kommer garanterat att gå bra oavsett vilken man väljer.
Aha okey. Bara en känsla jag hade. Om man tänker såhär då, finns det egentligen så mycket att utveckla när det gäller spelbiten förutom hårdvara och kontroll m.m? Båda kommer garanterat leverera ungefär samma prestanda och ungefär samma grafik i slutändan.
Det handlar kanske lite om vilka spel dom köper rättigheterna till kanske, men utöver det så tror jag inte Xbox blir något sämre än Sony på spelbiten.
Jag vill ha en helhetslösning, tycker det är riktigt bra att man kan göra mer än att bara spela, så länge det inte blir lidande då såklart. Och det är ju framtiden, mindre enheter, bättre helhetslösningar osv.
Bara surfbiten som behöver bättras på 360, samt blu-ray vilket vi kommer få så kommer jag använda den mycket mer. Använder 360 varje dag redan nu, Spel, film, serier, barnens dvdfimer m.m. Och barnen älskar ju kinect.
Så speciellt för barnfamiljer så kommer One bli grym tror jag.
Edit: Hörde också nåt om att du kan styra One med mobiltelefon och surfplatta? Kan ju göras mycket roligt med det.
Langster
2013-05-22, 15:34
Edit: Hörde också nåt om att du kan styra One med mobiltelefon och surfplatta? Kan ju göras mycket roligt med det.
Du kan styra 360 med iphone m.m. redan nu. Kommer väl bli ungefär samma sak.
PixelMiner
2013-05-23, 12:45
Microsoft visade tydligen finessen med röststyrning redan nu vid presentationen. Av de som satt och tittade på streamen via sin xbox360 och som hade en kinect inkopplad råkade många ut för att ett rätt "spännande" fenomen. Varje gång som presentatören sa "Xbox" så tolkade kinecten det som ett röstkommando och bröt därmed strömmen. *facepalm*
http://i.imgur.com/0psPLSV.jpg
Källa: http://www.polygon.com/2013/5/21/4353010/kinect-trouble-xbox-one-reveal
Det känns som att det är samma personer som klagade när smartphones introducerades som nu klagar på att man kan göra mer än att spela på sin konsol.
"-Fota, spela, facebooka, kan man RINGA på den äller, en telefon ska man ju RINGA på!"
Ja gnället har gått lite överstyr faktiskt, inte helt obefogat, men ganska överdrivet.
Det tråkiga är ju att XBOX känns som dom satsar 80% av sin produkt endast på USA. Så sjukt stora delar som jag iofs inte är intresserad av som bara lär fungera i USA.
Personligen lär det blir en PS4a men jag lär inte köpa varken eller när den släpps som vanligt kommer de finnas 4 spel och den kommer kosta 18papp eller något när den släpps.
jaja inte så negativ... dock tkr jag designen e ful som vanligt på xbox.
klumpiga utseenden.
undrar vad nästa nintendo blir, wii är ju sämsta som tillverkats och även nintendo 64.
panzerpig
2013-05-23, 19:04
jaja inte så negativ... dock tkr jag designen e ful som vanligt på xbox.
klumpiga utseenden.
undrar vad nästa nintendo blir, wii är ju sämsta som tillverkats och även nintendo 64.
wii u kanske?
What? *gah!* N64 var en episk konsol med många episka spel. U don't simply diss N64 bro.
hahavaffan
2013-05-23, 19:42
What? *gah!* N64 var en episk konsol med många episka spel. U don't simply diss N64 bro.Han kunde säkert inte hantera License to kill-läget i Goldeneye N64 :d
Han kunde säkert inte hantera License to kill-läget i Goldeneye N64 :d
det var väl i ren princip det enda spelet som var bra. men jämför n64 mot tex super nintendo eller 8 bitars dessa konsoler gjorde mycket mer spel som klassar ut n64.
det var väl i ren princip det enda spelet som var bra. men jämför n64 mot tex super nintendo eller 8 bitars dessa konsoler gjorde mycket mer spel som klassar ut n64.
Zelda Ocarina of Time och Majora's Mask (två av de bästa spelen någonsin imo), Super Mario 64, Golden Eye, Lylat Wars, Banjo Kazooie och Banjo Tooie, Donkey Kong 64, Perfect Dark, F-Zero X, Paper Mario och Mario Kart 64. Alla episka spel som formade min barndom ^^
Min xbox 360 som skaffa för några år sen är en jävla fin trevlig maskin. Tycker inte man ska dra för stora växlar av en presentation. Då provade jag iofs aldrig ps3an men ändå.
Är det bara jag som tycker nya boxen är fin? Futuristiskt utseende. Kommer göra sig bra bland all annan elektronik!
Är det bara jag som tycker nya boxen är fin? Futuristiskt utseende. Kommer göra sig bra bland all annan elektronik!
Tycker också att den är fin. Men då är jag ju inne i en fas i livet där jag sitter och dreglar efter retrodesign.
Vi är rätt många som tycker om den stilrena looken, kommer sitta fint i folkets tvbänkar.
PixelMiner
2013-05-23, 22:19
Båda P4 och Xbox1 har dykt upp på prisjakt:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1932481
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1688895
Båda två ligger mellan 5000-7000 kr än så länge... Säger väl inte så mycket, mer än vilka riktpriser de fått ifrån Microsoft respektive Sony
Tycker också att den är fin. Men då är jag ju inne i en fas i livet där jag sitter och dreglar efter retrodesign.
Jag tycker också den ser helt okej ut. Utseendet är ju annars typ det sista jag bryr mig om även om den är lite stor. Men om storleken gör att den tex inte låter så satans mycket så är det värt, så som mitt Xbox 360 slim kan blåsa igång ibland alltså...
I övrigt tror jag att microsoft är jävligt smarta iom att man siktar mer mot den breda massan, jag tror dom är helt rätt ute. Jag är däremot inte säker på att JAG kommer att uppskatta allt..
Red Apple
2013-05-24, 13:55
z2iku7pkbf0
9ekOtn7L1N0
Ingen "One" för mig, fyfan vad uselt.
PureWhey
2013-05-24, 17:26
Zelda Ocarina of Time och Majora's Mask (två av de bästa spelen någonsin imo), Super Mario 64, Golden Eye, Lylat Wars, Banjo Kazooie och Banjo Tooie, Donkey Kong 64, Perfect Dark, F-Zero X, Paper Mario och Mario Kart 64. Alla episka spel som formade min barndom ^^
+1,fan va bra spel.
http://art.penny-arcade.com/photos/i-zBmWNnQ/0/950x10000/i-zBmWNnQ-950x10000.jpg
För dom av er som ser fram emot att kunna kolla på TV på xbox one så kommer det bara (åtminstone initialt) funka i USA och kräver ytterligare hårdvara:
http://www.theverge.com/2013/5/21/4352710/live-tv-on-the-xbox-one-microsoft-didnt-learn-from-google-tv
http://www.vg247.com/2013/05/21/xbox-one-live-tv-available-in-us-only-at-launch-requires-separate-device/
Efter allt man läst känns det som en enda stor flopp. Men de kommer säkert sälja multum ändå. Lutar helt klart åt en ps4 för mig, men avvaktar till e3 innan jag bestämmer mig helt.
Vi får väl se vad moddarna lyckas med på chipfronten först, då hinner priserna sjunka lite också
Skickat från min HTC Vision via Tapatalk 2
Langster
2013-05-25, 20:30
För dom av er som ser fram emot att kunna kolla på TV på xbox one så kommer det bara (åtminstone initialt) funka i USA och kräver ytterligare hårdvara:
http://www.theverge.com/2013/5/21/4352710/live-tv-on-the-xbox-one-microsoft-didnt-learn-from-google-tv
http://www.vg247.com/2013/05/21/xbox-one-live-tv-available-in-us-only-at-launch-requires-separate-device/
Inga nyheter. Det har hela tiden varit frågan om en hdmi ingång. Det hade varit intressant om man kunde använda den som en kabelbox, som det är nu är det bara idiotiskt. Om jag köper en så kommer jag koppla in 360 eller PS 4 där bak på den, det blir nog lite coolt.
Med andra ord verkar PS4 vara det bättre köpet i Europa. Just nu åtminstone.
Instämmer. De som säger att N64 är bra var helt enkelt för unga för att ha varit med. Helt annan spelglädje i NES/SNES/MegaDrive-spel.
I avdelningen "Åh, det är ju ett bra företag ändå som lyssnar på sina kunder", sedermera facket "Eh, ett bra företag hade inte inte gjort så från första början".
http://www.engadget.com/2013/06/19/xbox-one-drm-used-games-reversal/
Det är inte så mycket att de lyssnar på vad deras användare säger, för de är nog redan tämligen medvetna om vad användare skulle tycka om vad de från början sade.
Det handlar snarare om att de inte lyckades komma undan med det.
Vissa blir tydligen aldrig nöjda...
Nordenator
2013-06-19, 22:48
I avdelningen "Åh, det är ju ett bra företag ändå som lyssnar på sina kunder", sedermera facket "Eh, ett bra företag hade inte inte gjort så från första början".
http://www.engadget.com/2013/06/19/xbox-one-drm-used-games-reversal/
Det är inte så mycket att de lyssnar på vad deras användare säger, för de är nog redan tämligen medvetna om vad användare skulle tycka om vad de från början sade.
Det handlar snarare om att de inte lyckades komma undan med det.
Fantastiskt. Extra pinsamt är det att de gör detta efter de förklarat fördelarna med online check (bullshit rakt igenom) och tydligt visat deras ståndpunkt i frågan.
"Äh, vi skojade bara."
Langster
2013-06-19, 22:59
Fantastiskt. Extra pinsamt är det att de gör detta efter de förklarat fördelarna med online check (bullshit rakt igenom) och tydligt visat deras ståndpunkt i frågan.
"Äh, vi skojade bara."
Nja, det är nog en hel del grejer som man hade kunnat göra med deras ursprungliga planer som nu inte längre är genomförbara. Som att kunna dela sitt spelbibliotek digitalt till vänner m.m. Utvecklarna kan inte längre vara säkra på att alla konsoler är uppkopplade, vilket gör vissa features svårare att implementera osv.
Det kan vara så att detta är en förändring till det sämre om man ser på saken utan att utgå att planerna de hade endast gick ut på att exploatera kunderna, men det står ju på internet att MS är onda, så det kan ju inte vara så eller hur?
Iom att de skippar onlinekravet försvinner family sharing. Det suger tycker jag, som alltid är uppkopplad ändå. Family sharing var annars en grymt bra idé.
Nordenator
2013-06-19, 23:24
Varför kan man inte göra detta med någon som loggar in var tredje dag? Det är ju bara dåligt genomfört i så fall. Jag förstår inte varför man inte kan kräva det för specifika tjänster men tillåta någon annan spela JRPG:s i sin stuga utan att släpa med en hundra meters skarvsladd för att få 3G-uppkoppling på sin telefon en gång om dagen.
Jag tror nog att Microsoft vill, men försök övertyga speltillverkarna om att det är säkert... Det är ju utvecklarna och publishers som är så dödsrädda för pirater att de kräver DRM överallt och på allting.
Skitsnack om möjligheter som försvinner det är inga tekniska förutsättningar som förändras från att låta folk spela spel offline om dom vill, dessutom har ju inte Microsoft kunnat peka på något konkret som man skulle kunna göra om det vore online-only. Låter som att deras marknadsföring funkat till viss del.
Jag tror nog att Microsoft vill, men försök övertyga speltillverkarna om att det är säkert... Det är ju utvecklarna och publishers som är så dödsrädda för pirater att de kräver DRM överallt och på allting.
Ja o ja pirater, det var därför Tomb Raider "bara" sålde 3.4 miljoner exemplar och vart en sån besvikelse för SquareEnix som kallt hade räknat med minst 5 miljoner sålda exemplar. *rolleyes*
Piraternas fel att utgivare lägger ner 200 millar på vissa spel för att sen bli besvikna när inte halva världen köpte det.
När vi ändå befinner oss i twilight zone så ska väl piraterna ha lite cred då också för att mindre utgivare med vettiga budgets och vinstförväntningar står bakom många av framgångarna inom branschen.
DRM har väl alla fattat vid det här laget bara handlar om en kontroll av marknaden utifrån någon absurd fantasi att det skulle ge högre försäljningssiffror, precis på samma sätt som stora utgivare kopierat storsäljande spel i tron om att det kommer sälja lika bra som originalet.
Du predikar för redan frälsta, det är publishers och utvecklarna du ska övertyga. Hade det inte fyllt en funktion och varit ekonomiskt försvarbart hade DRM gått samma väg som betamax för länge sen.
Nordenator
2013-06-20, 09:03
Du predikar för redan frälsta, det är publishers och utvecklarna du ska övertyga. Hade det inte fyllt en funktion och varit ekonomiskt försvarbart hade DRM gått samma väg som betamax för länge sen.
Sony klarade sig undan det och ett stort företag som EA ställer sig tveksamma till online passes och Microsofts (tidigare) ställning. Jag tror mest att det har att göra med att Microsoft ville ha kontroll och över spelen. Om man måste registrera spel och alltid vara online har de full kontroll på vilka spel som är i cirkulation.
Det kan de se ändå, är jag tämligen säker på.
Lipservice
2013-06-20, 09:19
Aldrig gillat XBOX, aldrig ägt en heller för den delen. Gillar inte diktatur-stilen att hålla koll på männsikor och vad de gör med sin konsol.
Microsoft ångrar sig angående DRM:
http://news.xbox.com/2013/06/update
So, today I am announcing the following changes to Xbox One and how you can play, share, lend, and resell your games exactly as you do today on Xbox 360. Here is what that means:
An internet connection will not be required to play offline Xbox One games – After a one-time system set-up with a new Xbox One, you can play any disc based game without ever connecting online again. There is no 24 hour connection requirement and you can take your Xbox One anywhere you want and play your games, just like on Xbox 360.
Trade-in, lend, resell, gift, and rent disc based games just like you do today – There will be no limitations to using and sharing games, it will work just as it does today on Xbox 360.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.