Visa fullständig version : Fråga: Hur många dagliga besök på klubbstugan är runt och normalt?
Har alltid haft ett tämligen aktivt tarmsystem. Men nu börjar även jag undra. Kan under en dag skita upp till fem gånger. Dessutom numera ibland på natten (!).
I tillägg har jag en liten son som regelbundet ska plaska med bara händer i holken, så efter varje besök sanerar jag eländet med grönsåpa. Det blir ett jäkla skurande vill jag lova.
Jag är cirka tretti år gammal, hundranitti lång och väger åttifem kilo. Vad det nu ska ha för betydelse.
Alltså; vad är normalt? Och vad kan en överdriven klubbfrekvens bero på?
knuckles
2013-05-20, 15:42
2-3 kanske. 5 är väl inte så farligt.
När jag är stabil är det en daglig klossning, ibland 2 om jag svullat lite.
hahavaffan
2013-05-20, 15:56
Fem låter... aj? Använder du ungens baby-wipes då eller? Serlas billigaste är det iaf inte, för då hade ärrbildningen efter alla sår i röven troligtvis gjort dig förstoppad.
Har för mig att man brukar kalla 3 ggr om dan till 3 ggr i veckan för normalt.
Skiter en gång om dagen men då sitter jag 30-40 min och tömmer ut allt. Fyfan och springa 5 ggr per dag fattar inte att det ens är fysiskt eller tidsmässigt möjligt.
MathiasF
2013-05-20, 16:49
Blir väl varannan dag ungefär här,
har varit kass i buken och fått gå varje dag eller flera gånger om dan någon gång
och då inser man hur bekvämt man har det.
filmjölk
2013-05-20, 16:54
No kopro, men hur ser avföringen ut?
shut teh face
2013-05-20, 17:14
En gång per dag, två ibland om man ätit mycket.
Min pappa går och skiter en gång i veckan och då sitter han 2-3 timmar.
Tror allt är normalt så länge man känner att det funkar för en. Kör jag oftare så mår jag inte bra och kör jag mer sällan betyder det att jag är hård i magen och det är inte heller bra.
Akerhage
2013-05-20, 17:27
2-4 gånger per dag ca. Sällan mindre än två dock.
En gång om dagen brukar det bli för mig
Konkelbär
2013-05-20, 18:02
Öppnar mig från 1-4 ggr per dag
Vasstand
2013-05-20, 18:13
Skiter nog inte ens varje dag..
för mycket light läsk, godis och stevia? haha
Bara jag som skiter varannan eller oftast var tredje dag? Är dock en deffad lättviktare. 5 gånger per dag låter helt bisarrt.
grimfish
2013-05-20, 19:38
Det låter mycket att ha avföring fem gånger per dag. Har du alltid haft det så eller är det något som har kommit på senare tid?
Med tanke på att du skriver att du till och med kan tvingas gå på toaletten på natten så tycker jag att du bör överväga att söka läkare för dina besvär.
Hahaha! Vilken jävla tråd :D För mig? 1-2 gånger dagligen
Morgon och kväll om allt fungerar som det ska.
No kopro, men hur ser avföringen ut?
Den ser och framför allt känns likadan varje gång i stort sett. Stabil. Därför tycker jag det är märkligt. Och jag vet inte helt om jag ska betrakta det som besvär heller. Är ju skönt att klubba :-)
Gott att jag inte är ensam om det. Även om vi är några som ligger i översta skiktet.
Beror på hur uttråkad jag är och möjligheten till besök. En rolig dag 1-2, arbetsdag 4-5 minst.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bristol_stool_scale
olle lindblad
2013-05-20, 21:08
2-3 gånger om dagen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bristol_stool_scale
Helt underbar. :d
Ristretto
2013-05-20, 21:40
Skiter väl ungefär varannan dag i vanliga fall. Laddningarna brukar ligga på drygt ett kilo.
1 gång om dagen är standard, 2ggr om jag är stressad vilket jag är ganska ofta, det autonoma nervsystemet sätter bra fart på tarmsystemet :d
1 gång om dagen är standard, 2ggr om jag är stressad vilket jag är ganska ofta, det autonoma nervsystemet sätter bra fart på tarmsystemet :d
Nikotin, adrenalin och koffein ökar alla tarmrörelsen. Minns när jag jobba på Atlet och var taggad inför gympass. Besök på klubbhuset före var standard.
08.45 samt 13.00 varje dag, alla dagar.
FredrikM
2013-05-21, 14:19
Under bulk 2-3 ggr dagen minst , ffa vid högt kolhydratsintag. Diet 1-2 ggr dag på samma tider
Mollestam
2013-05-21, 14:23
Oftast en gång, ibland två.
HMS Laestander
2013-05-21, 16:01
Bajar en gång om dagen. Som regel.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.