handdator

Visa fullständig version : Schema, kritik/tips?

Kimme94
2013-05-19, 23:03
Hejhopp!
Dags att börja bygga lite igen, kommer alltså bulka under denhär tiden detta schema ska följas.
Två olika, nästan lika.

Måndag: Biceps/triceps
Tisdag: traps/axlar, ej press ev
Onsdag ben+mage
torsdag: Biceps/triceps
Fredag: rygg
Lördag: Bröst/axlar Presspass
Söndag: mage/vader/underarmar

Eller,
Måndag: Biceps/triceps
Tisdag: traps/axlar, ej press ev.
onsdag: Ben/mage
Torsdag: Bröst/axlar
Fredag: Rygg
lördag: biceps/triceps
Söndag: vader/mage/underarmar?

Många kommer säga att det är för mycket utan vila.
Men jag känner att jag tycker det är så skönt att träna, samt att av erfarenhet så funkar min kropp bra om jag äter överskott (rätt mat) samt sköter sömn osv.
Kommer alltså vilja köra 7 dagar i veckan, och känner jag att kroppen vill vila, så vilar jag. tycker att det inte finns någon mening med att inte dra till gymmet om man ändå vill och orkar.

Under förra året så körde jag stora delar av kroppen två gånger i veckan, och tänkte göra likadant nu, körde ca 48h vila mellan varje muskel minst.
Benpasset ligger som det ligger för att jag tänkte att det blir överkropp i början av veckan, så har man benen i mitten av allt så resten kan sova lite..

Vill alltså ha tips på någon vettig ändring osv, om man kan göra om lite och så, till något bättre? Kom med ideer! :D

frekar3
2013-05-20, 08:38
Om du kan och vill träna 7 dagar i veckan så skulle jag snarare tränar enligt en rullande 4-split. (För att få en högre frekvens på alla muskelgrupperna)

Exemplen du lägger upp så krockar en del lite varstans. (Biceps dagen innan ryggpass, biceps dagen efter ryggpass i det andra exemplet, underarmar dagen innan biceps osv) :)

JAG gillar
Ben
Bröst, Axlar
Rygg, Baksida Axlar, Vader
Armar, Mage
-
Repeat

Fastback
2013-05-20, 09:26
Varför köra armar så fruktansvärt mycket? Känns väldigt onödigt att träna biceps,triceps, axlar och mage två gånger i veckan men bara bröst, ben och rygg en gång per vecka? Imo är de bättre att slänga in armarna när du kör andra stora grupper. Tex. att du slänger in triceps när du kör presspass och biceps på ryggpassen :)

Kimme94
2013-05-20, 09:34
Nytt tänk, 4 split, vila vid behov.
1armar+mage
2 ben.
3bröst+ axlar
4 rygg+vader

Repeat

Fastback
2013-05-20, 09:45
Det låter bra mycket bättre iaf! :thumbup: