Visa fullständig version : Vem på kolo tränar mest opti?
Rikard Jansson
2013-05-17, 23:36
Förutom du själv ;)
Latissimus Dorsi
2013-05-17, 23:38
Str tränar tufft med sin egen kroppsvikt, önska jag kunde göra sånt. Synd att man är så förbannat klumpig och har nada kroppskontroll :D
130kg finsk sisu
Jag bänkar mest och flest gånger dvs jag.
knuckles
rikard jansson
Förutom du själv ;)
ahhh.. fan
Vasstand
2013-05-17, 23:44
Arne Persson, Allan och Piranah.
MasterChief
2013-05-17, 23:45
Arne Persson, Allan och Piranah.
Vad är deras personbästa på milen?
;-)
MasterChief
2013-05-17, 23:46
Eftersom Slarti ser opti ut så får han min röst. Han är ju även stark och har hygglig kondis.
Vasstand
2013-05-17, 23:47
;-)
Öhm, ingen aning?
Förvisso har han legat på diet när jag har följt honom, men efter att sett intervjuer och en dokumentär med Henrik Lindh så tycker jag att han verkar jävligt professionell/optimal i allt han gör och jag har svårt att tro att det är särskilt många som har sån koll på kost, lagar mat och slänger i optikryddor och kliver upp tidigt och tränar intervaller och ditten och datten och verkar ha koll på det mesta inom träning. Och ja, han ska tydligen finnas här.
Latissimus Dorsi
2013-05-18, 00:08
;-)
Piranha var ju rätt bra på att springa och sånt, på jesus tid när allt fortfarande var svartvitt :D
Vad är deras personbästa på milen?Vad har löpning med träning att göra?
bigtraps
2013-05-18, 06:06
Bärs
Jag skulle vilja säga Pepzadept eller Str..
sinnesjuka fysiker och starka som få.
Stefan J
2013-05-18, 07:31
De som blivit starkast.
Albin Eriksson
2013-05-18, 07:36
De som blivit starkast.
Troligtvis inte va, förutsättningarna spelar mer roll än så.
Att leva och träna opti står nästan i negativ paritet med en välutvecklad fysik. Åtminstone verkar det vara en tråkig bieffekt av optinoja.
HookersUnited
2013-05-18, 07:44
De som blivit starkast.
o rly
Första medlemmen som dök upp i skallen var Sheogorath.
Jag har fått en bild av honom som extremt kunnig och noggrann.
Vad har löpning med träning att göra?
http://i1.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/010/390/pC8jf5t4eWCDKcMu.jpg
;-)
275 km/timmen på Autobahn - vad blir det på en mil?
De som blivit starkast.
Nej? Finns säkert en del som tränar mer och hårdare än dig som aldrig kommer bli hälften så starka.
Arne Persson
2013-05-18, 08:13
Det hade tveklöst Ronny Runesson gjort, OM han hade varit medlem här...:d
275 km/timmen på Autobahn - vad blir det på en mil?*Touché, Hahaha*
Stefan J
2013-05-18, 09:59
Hehe, action chainreaction!
De som blivit starkast.
Troligtvis inte va, förutsättningarna spelar mer roll än så.
o rly
Första medlemmen som dök upp i skallen var Sheogorath.
Jag har fått en bild av honom som extremt kunnig och noggrann.
Nej? Finns säkert en del som tränar mer och hårdare än dig som aldrig kommer bli hälften så starka.
Jag tolkade frågan mer som en fri "vad tycker du" fråga än att man skulle motivera sitt svar.
Jag kan motivera mitt svar. Jag är lite less på all glorifiering av sig själva som folk sysslar med. Var och varannan människa tycker att just de bedriver någon sorts episk kamp. De kämpar mot alla odds, krigar mot sina egna inre demoner och tränar 20ggr hårdare än alla andra. Eller sätt in valfri motiverande min kamp mot världen-story. Men de har otur, för genetiken har inte belönat just dem med att kunna bli så bra som de tycker att de förtjänar, men de fortsätter att träna ändå. De ger aldrig upp! För de är sanna hjältar.
Men när folks grandiosa upplevelser av sin egen betydelse läggs åt sidan är det enda vettiga och mätbara kvar att gå efter resultat. Absoluta resultat är till syverne och sist det enda som räknas (i min värld i alla fall). Sedan är "resultat" ett vitt begrepp och det skiljer sig oerhört från individ till individ vilket som är det mest önskvärda. För vissa är det muskelmassa, för mig är det styrka och för en annan kan det vara kondition eller en kombination av alla nämnda egenskaper. Eller hur mycket man lyckats gå ner i vikt. Oavsett prio är allt ovanstående någon form av resultat.
Och därför svarade jag kort att de som blivit starkast tränar bäst/mest optimalt, eftersom de lyckats uppnå någonting som jag själv eftersträvar i kombination att de kan ge mig ett riktigt mätvärde/resultat. Hade jag haft annorlunda prio hade jag kunnat säga att de som springer milen snabbast tränar bäst/mest optimalt. Ni fattar. Om någon sedan tror att jag är så snäv att jag sätter ett definitivt likhetstecken där mellan optimal träning och resultat och inte har förmågan att tänka vidare än så så får det vara.
Nå, nu när jag har motiverat varför jag svarade som jag gjorde, kan jag få en motivering varför det går utmärkt att peka på någons fysik och säga att denne individ har tränat optimalt? Eller varför man får lov att bli hänförd av och idolisera en plagierande naprapat (dvs innan han blev påkommen och nej det är inte Sheo, bara så det inte blir några missförstånd. Känner mig tvungen att förtydliga det eftersom den ende naprapaten som blivit omnämnd i tråden är Sheo.) bara för att denne spottar fram välskrivna texter och säga att han tränar bäst och smartast? Medan man inte får säga detsamma om de som blivit starkast?
Helt klart Ronny Runesson. Om han hade varit medlem här.
Gabriel174
2013-05-18, 10:10
helt klart ronny runesson. Om han hade varit medlem här.
+1
Att leva och träna opti står nästan i negativ paritet med en välutvecklad fysik. Åtminstone verkar det vara en tråkig bieffekt av optinoja.
Att ha optinoja betyder inte att man lever och tränar optimalt.
Börje H.
+1, samt Lars.
Sjukgymnastisk rörelse- och träningsanalytisk förmåga ftw! \o/
I övrigt har väl Sheo och Ristretto jäkligt bra koll på vad de sysslar med, både på kost- och träningssidan.
filmjölk
2013-05-18, 10:26
Hurril. maken till analytisk och optimerande träning är svårt att hitta (under perioder då han kammar sig). Inte för att jag sett honom träna, men på pappret ser det genomtänkt, strukturerat och planerat ut. Dessutom konstruerar han program åt en världsmästare.
krabbansgud
2013-05-18, 10:40
Det hade tveklöst Ronny Runesson gjort, OM han hade varit medlem här...:d
Hur tränar han?
Latissimus Dorsi
2013-05-18, 11:13
Kom på två till, AronP och hurril. Arons träning är så snuskigt hård och slitande att det inte är sant, sätten han har separerat sin hjärna från träningen avundas jag enormt. Han ger upp när kroppen ger upp, inte när hjärnan ger upp dvs ca 12 reps skillnad mellan en vanlig dödlig och han.
Medans hurril även han tränar förbaskat hårt, länge och ofta (nåja inte nu då haha) och allt är så himla planerat in i minsta lilla detalj. T.o.m vinkeln på handen när han ska dricka från vattenflaskan är antagligen analyserad för dom optimala vinklarna att dricka :D
PureWhey
2013-05-18, 12:27
AronP / Ola W / PepzAdept / Mackan58
Problemet är att dom som har fått bäst resultat har garanterat inte fått det av att dom tränar optimalt. Dom har fått bäst resultat p.g.a. att dom har mest talang.
Det är också väldigt svårt att säga att någon med sämre resultat tränar mer optimalt, han är ju sämre.
Någon som har haft det svårt för sig, men ändå har lyckats ta sig långt torde vara han som tränar mest optimalt, men det är ju inte säkert att det är mest optimalt för Sune som har 100x bättre gener.
Dessutom, vad är optimalt? Att träna med perfekt teknik är inte optimalt. Optimalt är det som ger bäst resultat, vilket alltså för oss tillbaka till vad Stefan Jamroz skrev, men det stämmer ju inte riktigt heller. Det finns exempel på kolozzeum som jag skulle vilja beskriva tränar som babianer utsläppta i en lekpark, men som har fått bra resultat. Optimalt? Njaa..
Som svar på tal: Hurril verkar träna väldigt optimalt för sitt ändamål. Stefan Jamroz också.
Hultman, lagom fördelning mellan gym fritid och tid att steka på stranden utomlands
Vasstand
2013-05-18, 13:09
Problemet är att dom som har fått bäst resultat har garanterat inte fått det av att dom tränar optimalt. Dom har fått bäst resultat p.g.a. att dom har mest talang.
Det är också väldigt svårt att säga att någon med sämre resultat tränar mer optimalt, han är ju sämre.
Någon som har haft det svårt för sig, men ändå har lyckats ta sig långt torde vara han som tränar mest optimalt, men det är ju inte säkert att det är mest optimalt för Sune som har 100x bättre gener.
Dessutom, vad är optimalt? Att träna med perfekt teknik är inte optimalt. Optimalt är det som ger bäst resultat, vilket alltså för oss tillbaka till vad Stefan Jamroz skrev, men det stämmer ju inte riktigt heller. Det finns exempel på kolozzeum som jag skulle vilja beskriva tränar som babianer utsläppta i en lekpark, men som har fått bra resultat. Optimalt? Njaa..
Som svar på tal: Hurril verkar träna väldigt optimalt för sitt ändamål. Stefan Jamroz också.
Jag skulle säga att optimalt är när man tränar på det där sättet som ger maximalt med resultat och samtidigt håller sig relativt skadefri. Med andra ord finns det säkert folk som får bättre resultat, men med fler skador till följd vilket jag inte tycker känns opti alls.
Man vet att man gjort rätt när man kan hålla på med det man håller på med, i decennier.
mystic[-_-]
2013-05-18, 15:06
Langster
Problemet är att dom som har fått bäst resultat har garanterat inte fått det av att dom tränar optimalt.
This, en 96a på mitt gym har 50 cm omkrets flexat runt sina armar ett rent genetiskt monster och han är inte fet heller :d
Jag tackar för omnämnandet men håller verkligen inte med då konstant verkar ligga lite över hur hårt jag ska träna och går sönder hela tiden.
Grubben sätter jag mina pengar på.
MasterChief
2013-05-20, 07:43
This, en 96a på mitt gym har 50 cm omkrets flexat runt sina armar ett rent genetiskt monster och han är inte fet heller :d
Vi har alla hört talas om dessa 18-åringar men aldrig fångas de på bild.
olle lindblad
2013-05-20, 07:50
De tränar nog på samma gym som gladiatorerna1.
Den som preppat mest, tränat minst och erhållit bäst resultat på kortast investerad tid. Enkelt.
Den person som har tränat i flera år och lyckats bygga en imponerande styrka och fysik utan att gå sönder med jämna mellanrum.
Då minskas underlaget radikalt.
Victorsnya
2013-05-20, 09:14
Bicepspojken och Chrille helt klart. Varit sjukt kul att följa deras resa från när allt började postas här från dom till vart dom är idag.
Fastback
2013-05-20, 09:37
De tränar nog på samma gym som gladiatorerna1.
:bow:
Han är inte 18, han är 16 :P
MasterChief
2013-05-20, 11:20
Han är inte 18, han är 16 :P
En sextonåring med Schwarzeneggerarmar? Ok.
Everest (tror han heter så)
Sundqvist
2013-05-20, 11:33
En sextonåring med Schwarzeneggerarmar? Ok.
arnold hade dock 55+ i hans prime time :)
OT: Chrille & pepzadept
MackeJuve
2013-05-20, 11:41
Pepzadept.
Bicepspojken och Chrille helt klart. Varit sjukt kul att följa deras resa från när allt började postas här från dom till vart dom är idag.
+ pepzadept så är det komplett.
Vasstand
2013-05-20, 12:40
Vem var det som gjorde riktigt tunga hantelpressar på nån video på facebook? Har för mig att han var rätt "ung". Kan ha varit några år sedan...
Den som har sämst förutsättningar och ändå lyckats bygga en grym fysik och styrka utan otillåtna medel.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.