handdator

Visa fullständig version : Tillbehör utan salt och vätska?

slimjim10
2013-05-16, 09:35
Har deffat i 2,5 månader och blev sugen på att testa en tömning/laddning nu i slutet bara för skojs skull för att se hur stor skillnad det kan bli. Kör enligt http://www.body.se/artiklar/nyheter/20110215/7-dagar-till-formen-toppa-dig-som-ett-proffs/?page=2 och är inne på laddningsfasen där jag höjer kolhydraterna men minskar på salt och vatten.

Tänkte först köra stor portion gröt till frukost, men för mig är mjölk till ett måste, och då blir det jue en del vätska direkt. Så det blev spaghetti till frukost istället, men det är fan inte gott utan något till!!

Så har ni något tillbehör som man kan ha att ladda på? Eller något annat livsmedel som är bra att ladda på? Tänkte på kethcup etc., men även det innehåller en del salt..

Reaper123
2013-05-16, 09:48
Gör en egen tomtatsås på färska tomater, smaksätt med vitlök och färska/torkade örter (oregano/timjan/basilika osv) och du får en i det närmaste en saltfri sås som dessutom är jävligt god!

Edit: Tomater innehåller 3mg Natrium per 100 gram.

0,5 gram natrium (Na), motsvarar drygt 1 gram koksalt (NaCl). 1 gram natrium (Na) motsvarar ungefär 2,5 gram salt (NaCl).

= du kan äta jävligt mycket tomater utan att få i dig "för mycket" salt, blir väl snarare först "för mycket" vätska isf...

Gurkyngel
2013-05-16, 10:53
Har deffat i 2,5 månader och blev sugen på att testa en tömning/laddning nu i slutet bara för skojs skull för att se hur stor skillnad det kan bli. Kör enligt http://www.body.se/artiklar/nyheter/20110215/7-dagar-till-formen-toppa-dig-som-ett-proffs/?page=2 och är inne på laddningsfasen där jag höjer kolhydraterna men minskar på salt och vatten.

Tänkte först köra stor portion gröt till frukost, men för mig är mjölk till ett måste, och då blir det jue en del vätska direkt. Så det blev spaghetti till frukost istället, men det är fan inte gott utan något till!!

Så har ni något tillbehör som man kan ha att ladda på? Eller något annat livsmedel som är bra att ladda på? Tänkte på kethcup etc., men även det innehåller en del salt..

Knäck ner ägg i den färdigkokta spaggen, vräk på med svartpeppar och rör runt tills ägget blitt kokt/stekt/orått. Kanske någon mild ost också? Färskost? Eller innehåller sånt mycket salt?