handdator

Visa fullständig version : Pizza

MaxHBG
2013-05-15, 19:36
Hur dåligt skulle det vara a trycka ner sig en vesuvio pizza nu på kvällen efter man tränat? Undrar om det skulle förstöra min träning mycket.

Eller skulle det vara bäst om jag bara åt havregryn och whey?

broman
2013-05-15, 19:36
Förstöra din träning? Nej.

Latissimus Dorsi
2013-05-15, 19:39
Kör hårt, bara positivt :D

Denniss
2013-05-15, 19:40
Hur dåligt skulle det vara a trycka ner sig en vesuvio pizza nu på kvällen efter man tränat? Undrar om det skulle förstöra min träning mycket.

Eller skulle det vara bäst om jag bara åt havregryn och whey?

Kort svar: Nej, det kommer inte att förstöra din träning. Varför skulle det? En pizza innehåller mycket kolhydrater och protein, vilket är toppen att få i sig efter träning!

Linjedomarn
2013-05-15, 19:40
What? Skulle mer maxa din träning?

Nä men den höga fetthalten i pizzan gör väl så att upptaget inte blir maximalt snabbt VS. en shake med whey och malto men förstöra träning, nej.

Vad hade du tänkt skulle finnas i pizzan som förstörde den?

MaxHBG
2013-05-15, 19:42
What? Skulle mer maxa din träning?

Nä men den höga fetthalten i pizzan gör väl så att upptaget inte blir maximalt snabbt VS. en shake med whey och malto men förstöra träning, nej.

Vad hade du tänkt skulle finnas i pizzan som förstörde den?

Mer att det är "skräpmat" och att min träning skulle försämras och att jag skulle kunna få bättre resultat utav träning att bara öta whey blandat med havregryn.

King Grub
2013-05-15, 19:55

Den skulle ge dig allt som behövs för maximal muskeluppbyggnad och träningsresultat.

vasby
2013-05-15, 20:04
Och man kan alltid trycka i sig en massa whey före/efter. Brukar jag göra. Sen svullar jag med gott samvete. Kan tipsa om kebabpizza med pommes på. Bygger bra, tycker jag. :)

///

Skrivet på ajfånen

Pahwn
2013-05-15, 21:48
Ät på, var inte rädd för maten, det kommer bara missgynna dig i slutändan.

Makkie
2013-05-15, 21:52
Först Pizza och sen Whey till efterrättt imo :)

VincHeee
2013-05-15, 22:30
Och man kan alltid trycka i sig en massa whey före/efter. Brukar jag göra. Sen svullar jag med gott samvete. Kan tipsa om kebabpizza med pommes på. Bygger bra, tycker jag. :)

///

Skrivet på ajfånen

Varför detta klunkande av whey i samband med träning? :smash:

vasby
2013-05-15, 22:33
Varför detta klunkande av whey i samband med träning? :smash:

I samband med träning? Nej då trycker jag bara kaffe och bullar. Whey lyxar jag till skräpmaten med så jag ligger högt på både protein, kolhydrater och fett.

///

Skrivet på ajfånen

Depzon
2013-05-16, 11:39
Om man inte deffar och inte ska göra något särskilt aktivt på kvällen ser jag inga nackdelar med pizza! En del innehåller ju kanske inte så mycket protein, så ta en proteindrink som dryck till pizzan vet jag.

Wzup2u
2013-05-16, 17:44
lite självförtroende och inte fråga andra vad du ska äta all mat e bra ät ät och ät skräpmat vad är det??? det defineras olika.
en pizza e en stor macka med tomat ost och pålägg i form av kött m.m