Visa fullständig version : Reklamation utan kvitto?
Sparven från Minsk
2013-05-14, 13:56
Köpte en mixer på Siba för 299 :- för några veckor sedan.
Slängde dumt nog kvittot efter köpet.
Idag dog den helt utan anledning.
Finns det någon möjlighet att reklamera den trots avsaknad av kvitto?
Betalade du med kort så kan du göra ett kontoutdrag. Annars kan du ju alltid chansa och gå dit med den.
Holmeros
2013-05-14, 14:03
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=6428282#post6428282
:d
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=6428282#post6428282
:d
lol!
Jag skulle kontakta Siba och kollat. Jag har tidigare fått byta saker, utan kvitto, i snarlika butiker utan problem. Antar att de har mitt köp sparat eller något.
Scratch89
2013-05-14, 16:38
Enligt deras regler: Nej.
Enligt erfarenhet: Ja.
Butiker är så måna om kunderna nu för tiden att det inte ska vara några problem. Särskilt inte om det är så pass billiga saker. Kan du göra ett kontoutdrag så borde det inte vara några problem alls.
Sparven från Minsk
2013-05-14, 16:44
Det löste sig! Den tog bara en tupplur. Den fick stå en halvtimme och nu är den i full gång igen! Vette tusan vad som blev galet men nu är den hur pigg som helst!
Fredszky
2013-05-14, 16:45
Kanske någon inbyggd säkerhetsmekanism med timer.
David Brent
2013-05-14, 16:47
Eller så hade inte TS satt i sladden...
Sparven från Minsk
2013-05-14, 16:58
Eller så hade inte TS satt i sladden...
Kollade just detta flera gånger ;) :D
Silencer
2013-05-14, 17:08
Man kan inte kräva rätt utan kvitto, men butiken kan gå med på det av vänlighet.
Anekdot incomming.
Köpte ett par Gant jeans för ett par år sedan. De var riktigt bra men efter ca 18 månader hände det som händer alla jeans, det klassiska skavda hålet i grenen. Normalt händer deta efter 6-12 månader för min del. Tyckte 18 var bra så jag gick till Gant butiken för att köpa et nytt par.
Gick in och sa att jag ville ha samma modell, för jag var nöjd med dem men nu var de sönder. Killen bakom disken såg förvånad ut kikade på dem medan jag provade ett par nya. Sen säger han, "Såhär ska det inte vara, vi har 3 års garanti". Jag säger jo men jag har inget kvitto. "Spelar ingen roll, jag känner igen färgen den var två säsonger sedan, vi skickar in dem".
Två dagar senare ringer han och hälsar att garantin gått igenom och att jag har 1300:- tillgodo i butiken.
Ibland går det att reklamera utan kvitto även om man inte ens försöker =)
Anekdot incomming.
Köpte ett par Gant jeans för ett par år sedan. De var riktigt bra men efter ca 18 månader hände det som händer alla jeans, det klassiska skavda hålet i grenen. Normalt händer deta efter 6-12 månader för min del. Tyckte 18 var bra så jag gick till Gant butiken för att köpa et nytt par.
Gick in och sa att jag ville ha samma modell, för jag var nöjd med dem men nu var de sönder. Killen bakom disken såg förvånad ut kikade på dem medan jag provade ett par nya. Sen säger han, "Såhär ska det inte vara, vi har 3 års garanti". Jag säger jo men jag har inget kvitto. "Spelar ingen roll, jag känner igen färgen den var två säsonger sedan, vi skickar in dem".
Två dagar senare ringer han och hälsar att garantin gått igenom och att jag har 1300:- tillgodo i butiken.
Ibland går det att reklamera utan kvitto även om man inte ens försöker =)
Hoppas du fortsätter handla där!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.