Visa fullständig version : Nån som varit med om något liknande?
maximuscle
2013-05-12, 14:13
körde stång ( sån mellan lång) i rodd maskin idag , men på rep 10 på 90kg går stången rakt av på mitten , jag flyger bak , gör en volt och landar på huvudet, då allt gick jävligt snabbt så ligger kvar ngr sec . Verkar som jag klarade mig väldigt bra känner av lite vid skulderbladet bara .
å det roliga på det e att jag alltid har min telefon med mig för jag skriver in passen i Jefit, så den pajjade, får hoppas dom ersätter den!
så nån som vart med om att en stång går rakt av så där bara ?
Inte en stång som gick av men däremot en kabel när jag körde sittande rodd. Resulterade i att jag for som en projektil bakåt med huvudet in i betongväggen och fick en rejäl hjärnskakning. Träna på gym är farligt!
Ja, din telefon borde dom ersätta tycker jag. Dom bör ha försäkringar som täcker sånt.
Jag hoppas du anmält händelsen?
maximuscle
2013-05-12, 14:49
Jag hoppas du anmält händelsen?
ja anmälde direkt, då en av deras PT snubbar bevittnande det hela e han vittne..
dock va inte huvudansvarig där idag så fick ta det med mobilen med han imorrn
haha ja jarod det verkar som det e farligare än jag trott efter alla år ;)
hahavaffan
2013-05-12, 14:49
Usch, det lät mindre skoj. Det värsta som hänt mig är att en vajer lossnat från viktmagasinet i en Nordic sittande roddmaskin, men det hände på sista repetitionen sista decimetern innan handtagen var "framme", så det small bara till lite.
Latissimus Dorsi
2013-05-12, 14:50
Fy fan vad läskigt, hoppas allt är bra med dig.
På vårt gym går det någon ståltråd snurrad innanför handtagen på ena raka stången. Vet inte hur man skall tolka det och om man skall vara orolig, suger ju om handtagen skulle flyga av stången. Vet inte hur de tänkte om det finns någon risk för det.
Finns andra stänger men en del har inte roterande handtag/grepp och det är störigt med fasta.
maximuscle
2013-05-12, 17:24
Fy fan vad läskigt, hoppas allt är bra med dig.
känns bra iallafall, vetefan om man vågar sig på stången i andra övningar nu bara ;)
tänker mest om man kört biceps i cable eller ngt, knockat sig själv om det hade hänt samma sak...
Sheogorath
2013-05-12, 17:27
känns bra iallafall, vetefan om man vågar sig på stången i andra övningar nu bara ;)
tänker mest om man kört biceps i cable eller ngt, knockat sig själv om det hade hänt samma sak...
Latsdrag bakom nacken när kabeln går av kan nog gå maximalt illa.
Halvvägs ned när jag körde latsdrag vek sig stången på mitten. Hände dessutom på sats så jag gick raka vägen till receptionen, la upp stången på disken och sa att jag ringer aftonbladet om de inte löser det här snyggt. Enhetschefen var där på tio röda.
Dyrgripen
2013-05-12, 17:33
Vart med om liknande, fast då när haken på kabeln gick av när jag körde drag till hakan (ja, jag är en hemsk person).
maximuscle
2013-05-12, 17:40
Halvvägs ned när jag körde latsdrag vek sig stången på mitten. Hände dessutom på sats så jag gick raka vägen till receptionen, la upp stången på disken och sa att jag ringer aftonbladet om de inte löser det här snyggt. Enhetschefen var där på tio röda.
sats för mig med,,, hur menar du att dom löste det snyggt? gratis årskort?
mattilainen
2013-05-12, 17:43
En person som tränar på mitt gym nu var med om något liknande på sitt förra gym. Han hade kört pecdec med fullt magasin och linan gick av, vilket resulterade i att han slog sig själv i huvudet med de två handtagen och fick sy ögonbrynen.. Livsfarligt med dåligt underhållna gym!
Vasstand
2013-05-12, 18:49
Kabeln gick i sittande rodd en gång, hade precis satt upp ena foten och börjat dra mig själv bakåt för att sätta mig ner så brast det så jag liksom drog hela handtaget förbi mig men landade på rygg. Kommer ihåg att de tog kanske 2 veckor innan jag vågade köra på ordentligt igen, lite skraj är man ju för att de ska hända igen men så kan man inte tänka. Vill inte ens tänka på vad som hade hänt om jag hade dragit den där i magen på mig själv, hade säkert knäckt revben eller haft sönder saker inne i magen :(
http://images.pricerunner.com/product/140x140/470697485/Roddhandtag-rakt-grepp.jpg
Jävligt trisst, hoppas ryggen är OK och att de inte kommer nå skit efteråt :)
A.Steinbach
2013-05-12, 20:38
Varit med om att vajern gått av i sittande rodd halvvägs genom repset vilket resulterade i kullerbytta bakåt. Gott om utrymme bakom så gick bra.
Samt vajern lossnat från fästet på latsdrag frampå i början av repset så var inte så mycket kraft där så det gick också bra.
Ni vet de där småstängerna på 10kg? Teknikstänger kanske de heter. Har ni sett en sådan gå av någon gång? JÄVLAR vad det flyger metallsplitter, de fullkomligt exploderar!
Det brukar stå "Max 40kg" på dom, överskrid inte det, för det kan bli livsfarligt ;)
Fredszky
2013-05-12, 21:06
Drog av kraftöverföringsbandet till viktmagasinet i en roddmaskin en gång. Hände inget speciellt, blev lite förvånad bara, tappade balansen lite. Var någon som frågade snabbt om allt var ok, kanske personal, kommer inte ihåg det var 12 år sen.
olle lindblad
2013-05-12, 21:13
Aldrig varit med om något liknande själv. Sett folk göra volter på löpbandet dock.
maximuscle
2013-05-12, 21:23
Varit med om att vajern gått av i sittande rodd halvvägs genom repset vilket resulterade i kullerbytta bakåt. Gott om utrymme bakom så gick bra.
Samt vajern lossnat från fästet på latsdrag frampå i början av repset så var inte så mycket kraft där så det gick också bra.
precis som jag gjorde..hade även gott om utryme bakåt men vart en jävla fart på kullerbytan...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.