Logga in

Visa fullständig version : Jag orkar inte äta mer än 2kCal! Hjälp

instakol
2013-05-11, 14:13
Jag vill att någon kontrollerar min kost och träning! Ifall jag gör fel. Jag är orolig då musklerna inte blir större medan jag kan lyfta mer. Jag har räknat och jag behöver ungefär få i mig 2600 cal om jag bränner 600 cal på träningen. Men jag blir inte hungrig bara. Det ryms inte i magen.

Mitt mål är: Volym och så lite fett som möjlig.

Status om kroppen: Jag är ganska smal, lite muskler. Lagom fett runt magen och midjan som du ser i bilden.

Info: 83Kg, 172cm, Tränat i 7 mån. 4 ggr per vecka. springer (förra avstånd+0.5) km på vilodagar nu när det är sommar. Om jag inte tränar så sitter jag bara vid datorn pga studier eller på skolan.

Vad ska jag ändra på? träningen eller kosten? Eller ser det bra ut som det är nu? Tack för hjälpen.

Så här ser maten ut just nu:
cal prot mat
320 11 2dl gröt + mjölk
150 28 Protein shake

150 28 Protein shake (Eller något annat mellanmål)

120 29 tonfisk (el kyckling)
120 29 tonfisk (el. kyckling)
100 Sallad

150 28 Protein shake (Eller något annat mellanmål nötter osv)

400 12 Ris och korv/kyckling
100 Ev någon frukt vid filmtittandet
150 28 Protein shake
1760 193 Total

Träningen 3 x 12 reps x 4 övningar/muskelgrupp
mån: bröst, tric
ons: rygg, bic
fre: axlar mage
lör: ben

Bild:http://i44.tinypic.com/atoruu.png

tjing
2013-05-11, 14:23
Om du äter 2000 kcal om dagen är det ju bara att fortsätta med det eftersom du vill gå ner i vikt...eller vad är problemet menar du?

instakol
2013-05-11, 14:26
Om du äter 2000 kcal om dagen är det ju bara att fortsätta med det eftersom du vill gå ner i vikt...eller vad är problemet menar du?

Tack för svaret.
Problem är att musklerna inte blir större medan jag kan lyfta mer och mer varje gång.

tlk
2013-05-11, 14:27
Lägg till en läsk till proteinshaken. Ät lite pommes till kycklingen.

tjing
2013-05-11, 14:27
Tack för svaret.
Problem är att musklerna inte blir större medan jag kan lyfta mer och mer varje gång.

Du skulle nog behöva ett bra träningsschema.

tlk
2013-05-11, 14:28
Tack för svaret.

Mäter du storleken på dem? Hur snabbt förväntar du dig att de ska växa?

Lance Uppercut
2013-05-11, 14:37
7 månader är väldigt kort tid. Det är svårt att se små förändringar om man tittar sig i spegeln för ofta. Angående att äta mycket mat handlar det om vilja, det finns inget som heter "inte går". Jag mår oftast illa dagligen första månaden av mina bulkperioder innan jag vänjer mig vid stora mål mat igen.

Pretorian
2013-05-11, 16:12
Om du vill äta mer kalorier så byt ut tonfisk och kyckling mot fetare saker.

knuckles
2013-05-11, 16:16
Jag vill att någon kontrollerar min kost och träning! Ifall jag gör fel. Jag är orolig då musklerna inte blir större medan jag kan lyfta mer. Jag har räknat och jag behöver ungefär få i mig 2600 cal om jag bränner 600 cal på träningen. Men jag blir inte hungrig bara. Det ryms inte i magen.

Mitt mål är: Volym och så lite fett som möjlig.

Status om kroppen: Jag är ganska smal, lite muskler. Lagom fett runt magen och midjan som du ser i bilden.

Info: 83Kg, 172cm, Tränat i 7 mån. 4 ggr per vecka. springer (förra avstånd+0.5) km på vilodagar nu när det är sommar. Om jag inte tränar så sitter jag bara vid datorn pga studier eller på skolan.

Vad ska jag ändra på? träningen eller kosten? Eller ser det bra ut som det är nu? Tack för hjälpen.

Så här ser maten ut just nu:
cal prot mat
320 11 2dl gröt + mjölk
150 28 Protein shake

150 28 Protein shake (Eller något annat mellanmål)

120 29 tonfisk (el kyckling)
120 29 tonfisk (el. kyckling)
100 Sallad

150 28 Protein shake (Eller något annat mellanmål nötter osv)

400 12 Ris och korv/kyckling
100 Ev någon frukt vid filmtittandet
150 28 Protein shake
1760 193 Total

Träningen 3 x 12 reps x 4 övningar/muskelgrupp
mån: bröst, tric
ons: rygg, bic
fre: axlar mage
lör: ben

Bild:http://i44.tinypic.com/atoruu.png

Så mycket bränner du inte på styrketräningen.

Kvicksilver
2013-05-11, 16:54
2600kcal om dagen? Ligger du i koma de 23 timmar du inte är på gymmet? Vill du ha volym.... ät mer. Orkar du inte tugga... drick några gainers/dag.

Testa den här och se vad du hamnar på: http://www.muscles.se/bmr/bmr-kalkylator.htm

vicarious
2013-05-11, 17:25
om du vill äta mer kalorier så byt ut tonfisk och kyckling mot fetare saker.

+1. sallad och tonfisk är inte särskilt energirikt.

Wzup2u
2013-05-11, 17:41
7 månader...
i början ca 3 mänader går muskler upp fort sedan får man ha tålamod kan handla om små marginaler.
jag var mkt större förr då jag tränade flera är i rad...det tar tid. sen la jag av och var tillbaka på ruta ett men börjar gå uppåt igen...

sen vet jag inte vad du vill bygga=överskott. ochh deffa kommer göra mer eller mindre du behäller massan med mkt protein och tappar fett så de blir synligare.

GVA
2013-05-12, 12:49
Du ska inte räkna med proteinet som finns i typ pasta/gröt/ris då det inte är fullvärdigt. Då riskerar du att äta för lite protte.

GVA
2013-05-12, 12:58
Att 120g av ditt protein intag är från protte shakes är ju knappast något att rekommendera häller...och det troligtvis bara är vassle protte du har?
fattar inte att inte någon lagt märke till det.
Satsa på riktigt mat.

raddum
2013-05-12, 13:16
Att 120g av ditt protein intag är från protte shakes är ju knappast något att rekommendera häller...och det troligtvis bara är vassle protte du har?
fattar inte att inte någon lagt märke till det.
Satsa på riktigt mat.

Varför? Först snackar du om att vissa livsmedel inte är fullvärdigt protein, sedan hugger du vassle som är det bästa proteinet där ute. När han dessutom har svårt att äta mycket mat ser jag ingen nackdel med att dricka kalorier.
Vassle är boss

ByggarMartin
2013-05-12, 14:48
Bestäm dig om du ska ha muskler eller bli fit, dvs definiera de muskler du har. Vill du ha mer muskler så ÄT mat! Kyckling & Ris, i mängder och träna hårt!

Och vill du bli mer definierad så lägg dig på kcal underskott och träna hårt.

Rätt enkelt,

begt
2013-05-12, 15:35
Du ska inte räkna med proteinet som finns i typ pasta/gröt/ris då det inte är fullvärdigt. Då riskerar du att äta för lite protte.

Fel, även vegetabiliskt protein räknas. Egentligen allt utom gelatin och kollagen.

Merparten av proteinet enligt rekommendationerna är vegetabiliskt- inte animaliskt. Blandkost är det som avses (dvs. inte ett halvt kg kött om dagen).

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=55120

GVA
2013-05-12, 17:26
Varför? Först snackar du om att vissa livsmedel inte är fullvärdigt protein, sedan hugger du vassle som är det bästa proteinet där ute. När han dessutom har svårt att äta mycket mat ser jag ingen nackdel med att dricka kalorier.
Vassle är boss

Lol'ed

Vassle är det bästa proteinet efter träning eftersom det tas upp snabbt...annars är det inget man ska basera hela sin kost på.

tlk
2013-05-12, 17:29
Lol'ed

Vassle är det bästa proteinet efter träning eftersom det tas upp snabbt...annars är det inget man ska basera hela sin kost på.

För att...?

GVA
2013-05-12, 17:37
För att...?

Har väldigt svårt att tro att bara dricka vassle protein istället för att äta riktiga livsmedel i ett par år skulle vara gynnsamt för kroppen.
Baserar denna fakta på sunt förnuft.

att bara äta 60 protte från mat för att sedan dricka 120g vassle är nog bara något dom flesta skulle göra vid en kort deff när man är sparsam med kalorier.

raddum
2013-05-12, 17:43
Har väldigt svårt att tro att bara dricka vassle protein istället för att äta riktiga livsmedel i ett par år skulle vara gynnsamt för kroppen.
Baserar denna fakta på sunt förnuft.

att få i sig 120g av sina proteiner från shakes är nog bara något dom flesta skulle göra vid en kort deff när man är sparsam med kalorier.

Jorden är platt, det baserar jag på sunt förnuft. Vassle har ett gäng hälsofördelar samtidigt som det har den bästa sammansättningen aminosyror. Jag säger inte att någon bör basera sin kost på vassle, men vill man, för all del

Pretorian
2013-05-12, 17:45
Jag får lättare i mig fler kalorier om jag dricker dom.

raddum
2013-05-12, 17:49
jag får lättare i mig fler kalorier om jag dricker dom.

+1

Blindguard1
2013-06-05, 13:47

Vafan snackar du om...?

lurre86
2013-06-05, 16:37
om du klarar av att lyfta tyngre å tyngre så växer dina muskler. Punkt!