Logga in

Visa fullständig version : 6kg på 3 veckor, possible?

enjuliette
2013-05-11, 11:49
Om 3veckor åker jag ner till Marbella och ska jobba i 4månader, vilket innebär att det blir lättklätt. Och efter en skada så känner jag att jag ligger lite efter med träning osv.

Jag är 168cm, och mitt mål när jag åker ner är att väga 59kg.
Nuvarande vikt: 65kg.

Är detta möjligt? Hur bör jag träna, äta? Hur stort kaloriunderskott bör jag ligga på?

Just nu är enligt http://www.dinbmi.se/kaloribehov.asp, så ser mitt dagliga kaloribehov ut såhär:
2664 kcal enligt Harris Benedict.
2565 kcal enligt MD Mifflin and ST Jeor.

Jag tränar 6dagar i veckan, varav 2spinningpass á 45min, pw 6km á 3ggr, samt 3styrkepass.

Tips och råd är varmt välkomna, 6kg MÅSTE bort asap! *gah!*

Latissimus Dorsi
2013-05-11, 11:51
Inklusive vätska som försvinner och att du kanske tappar 2.5-3kg fett på de 3 veckorna på ett 1000 kaloriers underskott är det säkerligen möjligt.

LillisJ
2013-05-11, 12:02
VLCD? Rekommenderas ej dock...

Reaper123
2013-05-11, 12:21
Nu har jag svårt att tro att ditt BF är över 20%, så rent spontant är ditt max gällande fettförlust per vecka omkring 1kg om du äter som normalt (ej vlcd) och tränar "dagligen"...

Nu finns det ju dock teorier om att det faktiskt går att komma förbi denna tröskel, men har själv ej provat och heller inte det minsta sugen. Men det är detta jag pratar om:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=184629

Rabiat
2013-05-11, 12:29
Menar du att folk kommer envisas med att väga dig där nere, eller varför är det så viktigt att du väger 59kg?

tjing
2013-05-11, 15:09
Börja hårt med att ta bort stärkelse ur kosten. Ät grönsaker; broccoli, blomkål etc + gröna ärter, morötter för lite mer kolhydrater efter träning. Lite pasta/ris/potatis går an efter ett pass, men ät inte stärkelse i övrigt.

Dessutom kommer du tappa vikt (och bli hårdare) bara av att dra ner kolhydraterna, p g a minskat glykogen och vatten (tips).

Ät mycket protein, kring 2-3 g/kg kroppsvikt.

Ät mindre än du behöver varje dag.

Kör dina PW:s fastande på morgonen.

Spinningpassen utan kolhydrater innan under dagen. Bara protein + fett.

Det blir kämpigt, men du får kämpa lite.

Kombinerad vattenförlust och viktnedgång gör det inte omöjligt. Är man än mer extrem är det inga problem. Men vikten som sådan är ju egentligen rätt irrelevant, det är ju hur man ser ut.

sp0941
2013-05-11, 19:04
Galet off TOPIC jag vet. Men kul att ingen hänvisat till deffguiden när en tjej med så fördelaktig profilbild ber om hjälp i en fråga som 145543 andra killar bett om hjälp här och relativt direkt fått svaret "sökfunktionen finns av en anledning" HAHA

Rabiat
2013-05-11, 19:07
Det är generellt på det viset oavsett hur profilbilden ser ut. Killar vill bli shredded, tjejer vill gå ner 10kg, och deffguiden tar inte (vad jag vet) upp skillnaden mellan vikt och utseende.

Rabiat
2013-05-11, 19:12
Edit: inlägget jag svarade på försvann.

sp0941
2013-05-11, 19:14
Edit: inlägget jag svarade på försvann.

True. Fast, min post får väl nog ändå ställas i relation till kolo i allmänthet, och inte de senaste 4-5 dagarna :)

Ähh, never mind me. Sorry om jag skräpar ned tråden. Lycka till TS och alltid fint med hjälpsamma folk. :)

edit; jag editerade bort det myself. Ville inte skräpa ned tråden mer än jag redan gjort haha,

Wzup2u
2013-05-11, 19:23
din rubrik och ide=dum ide. skit i det.
jojjobantning ala 3 veckor.
våga va dig själv, det är snyggare än kroppsvikt. pft.

Paperbasket
2013-05-11, 19:55
Sök. Finns många liknande trådar.

Hmm..

JasminV
2013-05-11, 20:18
Nu har jag svårt att tro att ditt BF är över 20%, så rent spontant är ditt max gällande fettförlust per vecka omkring 1kg om du äter som normalt (ej vlcd) och tränar "dagligen"...

Nu finns det ju dock teorier om att det faktiskt går att komma förbi denna tröskel, men har själv ej provat och heller inte det minsta sugen. Men det är detta jag pratar om:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=184629

Varför har du svårt att tro att hennes bf är över 20%?

vicarious
2013-05-11, 21:06
Varför är det så viktigt vad vågen visar för siffra? Att tappa 6kg i vikt på 3 veckor är nog inga problem. Att tappa 6kg fett på 3 veckor däremot, det är en ganska svår bedrift. Du får nog sluta äta om du ska få det att gå ihop.

Reaper123
2013-05-12, 08:40
Varför har du svårt att tro att hennes bf är över 20%?Eftersom jag går i kyrkan...

Nej men skämt o sido, var bara en "gissning" för att sedan kunna få fram mitt budskap. Även med ett BF på 25% är det "omöjligt" att tappa 2kg/vecka via en konventionell kosthållning och måttlig träning...