handdator

Visa fullständig version : Hur mycket ska man tolerera av dryga småungar

Permaximum
2013-05-11, 09:28
Småungar i det här fallet är 19-20 år.
Är ett gäng ungjävlar här i trakten jag börjar bli sjukt less på. Känner "the leader of the pack" bara för att jag umgåtts lite med hans bror några år sen så egentligen vet han i stort sett bara vem jag är.
Om vi träffas på någon bensinstation eller liknande så börjar den uppkäftiga ungen med något i stil med "kom ut och slåss, jag hoppas du kommer" osv. Säkert bara på lite halvskoj men börjar bli lite less när nå ungjävlar ska dryga sig varenda gång man ser dom. Brukar även få höra skällsord tex "neger" osv Jag är ju då 28 år.
Funderar på att nästa gång han är uppkäftig helt enkelt fråga vem fan han tror att han talar med och förklara att nästa gång så slår jag ut tänderna på han.
För några år sen hade nog tålamodet brustit för längesen men jag har fru och barn nu och vill inte ha någon misshandelsdom. Tror iofs inte att han skulle anmäla men jag skulle få dåligt i rykte här i "the suburbs" om jag går omkring och slåss mitt på dagen.

Bör man markera eller ska man bara ignorera sånt här totalt och inte ens se på han eller hur gör man?

Ignatius72
2013-05-11, 09:34
Ignorera.

Carnes
2013-05-11, 09:41
Om han sätter dig i kläm så stå på dig och skäll ut honom. Kommer det ner till en fight så veva för kung och fosterland. Man ska egentligen undvika att slåss, men det kommer liksom till en gräns där oavsett hur mycket man undviker så blir man fortfarande påhoppad..

Om han fortsätter att vara jobbig trotts att du inte gör något så slå sönder honom. Väl nerslagen ska du se att han går hem med svansen mellan benen. Tyvärr förstår en del människor inte svenska utan bara en smäll på käften.

Gpajpen
2013-05-11, 09:42
19-20 åring är ju bara ta i örat och gå hem med till mamma. Anmäler han dig så anmäl honom så kvittar det.

Permaximum
2013-05-11, 09:48
Sen har vi ju även risken att jag faktiskt förlorar fighten. Har tränat en del kampsport så jag har en fördel i och med det och att jag är äldre och styrketränande. Men det skulle ändå vara ganska skämmigt att först ställa hårt mot hårt och sen bli tvungen att besöka akuten.

Angående att ta han i örat och gå till hans mamma så skulle det nog bara bli värre då de har en "mina barn gör aldrig fel" mentalitet.

Gpajpen
2013-05-11, 09:51
Smyg upp på han och ta strypgrepp nån gång då. Viska i hans öra "din tid är över".

Edit; och rånarluva/hockeymask

Carnes
2013-05-11, 09:52
Smyg upp på han och ta strypgrepp nån gång då. Viska i hans öra "din tid är över".

hahahahaha :laugh:

Permaximum
2013-05-11, 09:54

Hahaha. Ja, det kan ju faktiskt vara ett alternativ.

Åsberg
2013-05-11, 09:57

Som hämtat ur en actionrulle. :D

LeBron
2013-05-11, 10:02
Du är ingen riktig "neger" om du låter en vit pojke kalla dig för det obestraffat. Nästa gång han ber om fight, sätt på ditt serious face (all n****s have this!) och slå ut hans tänder, end of story.

Carnes
2013-05-11, 10:05
Du är ingen riktig "neger" om du låter en vit pojke kalla dig för det obestraffat. Nästa gång han ber om fight, sätt på ditt serious face (all n****s have this!) och slå ut hans tänder, end of story.

OoOOoH snap, missade helt att TS var Afrosvensk.. TS nita honom. Rasister (gör en fuling och antar att han är det) ska man visa vart skåpet ska stå.

Permaximum
2013-05-11, 10:05
Jag är ingen neger i ordets rätta bemärkelse. Min pappa är från japan så lite halvgul kanske.

LeBron
2013-05-11, 10:07
Jag är ingen neger i ordets rätta bemärkelse. Min pappa är från japan så lite halvgul kanske.

Halv japan? Killen har balls, kör en Bruce Lee spark i hans bakhuvud nästa gång :D #Stereotypes

Carnes
2013-05-11, 10:14
Den här tråden levererar the lulz alltså. TS, you know what do to..

(everybody was kung-fu fighting WOAH!)

tntballe
2013-05-11, 10:15
Säg till honom, fungerar inte det så ta upp det med hans bror.

agazza
2013-05-11, 10:28
be hans bror ge han en broderlig omgång och en reprimand.

Viktor_Balck
2013-05-11, 10:31
Han låter smått efterbliven.

Permaximum
2013-05-11, 10:53
Okej. Det verkar mer personer som är för att make a stand än att ignorera så jag får be han tagga ner nästa gång han säger något och se var det för oss.
Är längesen jag umgicks med hans bror och tror knappast han skulle göra något åt det. Däremot kan han bli arg åt mig för att jag bråkat med hans bror, jaja vi får se var det bär hän.

Arne Persson
2013-05-11, 11:14
Skaffa en nunchako ladda med "Enter the Dragon"... därefter en liten "tillrättavisning" och problemet är ur världen...:)

Pudzianovski
2013-05-11, 11:17
Ignorera. Du är inte 14 längre.

Rabiat
2013-05-11, 11:22
Varför håller han på så här? Vad utlöste skiten?

Permaximum
2013-05-11, 11:26
Varför håller han på så här? Vad utlöste skiten?

Hans uppfostran skulle jag tro. Han är så med de flesta så jag tror inte det är personligt.

Tricklew
2013-05-11, 11:30
Skit i ungjäkeln, du har för mycket att förlora.

Blindguard1
2013-05-11, 11:41

Hahahahah, fyfan vad bra, kör på det! :D sitter på tåget och garvar som en idiot just nu.. Hahaha

Alexton
2013-05-11, 11:43
18-20 år är gammal nog för att få ett rejält kok stryk. Självförsvar så får du gå rätt långt.

Rabiat
2013-05-11, 12:27
18-20 år är gammal nog för att få ett rejält kok stryk. Självförsvar så får du gå rätt långt.

Den typen av generalisering är rätt farlig...

Olegh
2013-05-11, 12:32
Ryt ifrån och säg åt ungjäveln att sluta vara en fjantig, stackars liten barnrumpa. Förminska honom inför sina kompisar så mycket som möjligt och ignorera därefter.

jenni
2013-05-11, 12:34
Han är ju i den åldern då han så gärna vill tillkalla uppmärksamhet likt en liten hund som rullar runt och tittar på dig med sina stora ögon för att få bli klappad och kanske en godisbit.
Ja nått i den stilen typ

Ronn
2013-05-11, 12:39
Jag tycker du ska visa tolerans och kärlek, nästa gång ni möts ge han en kram och fråga hur han mår.

newb123
2013-05-11, 12:48
Värdelöst att gå in med Carnes-attityd det första du gör om man bryr sig om vinst kontra risk.

Häromdan när jag var på bussen påväg hem från gymmet: En brat som sitter på sätet framför mig lutar sig tillbaka så mycket att hans huvud med bratslick (som var i längsta laget om han inte tänkt konvertera till hårdrockare) sticker över stolsryggen och tar upp halva mitt space som sitter bakom.

Jag: Ursäkta...
Brat (efter 3 s kvicknar han till och vrider sig om): Va?
Jag: Eh, måste du luta dig bakåt så långt?
Brat: Vadårå?
Jag: Det är påträngande.
Brat: Skojar du?
Jag: Nej.
Brat: Men... Skämtar du eller!?
Jag: Nej, det är obehagligt.
Brat (Vrider runt igen och sitter framåtlutad istället): Vafan...

Tror inte det hade funkat lika bra om jag hade reagerat annorlunda typ:

Jag: Ser det ut som jag skojar!?
Brat: Ja, du ser ut som en pajas!
Jag: Fuck you!
...

knuckles
2013-05-11, 12:51
Värdelöst att gå in med Carnes-attityd det första du gör om man bryr sig om vinst kontra risk.

Häromdan när jag var på bussen påväg hem från gymmet: En brat som sitter på sätet framför mig lutar sig tillbaka så mycket att hans huvud med bratslick (som var i längsta laget om han inte tänkt konvertera till hårdrockare) sticker över stolsryggen och tar upp halva mitt space som sitter bakom.

Jag: -Ursäkta...

Jag: -Ursäkta...
...

Hahaha... du skulle ha tagit fast i hans brathår, dragit back det och sagt försvinn

newb123
2013-05-11, 13:03
Hahaha... du skulle ha tagit fast i hans brathår, dragit back det och sagt försvinn

Visst. Men det satt en gammal tant brevid honom som hade ringt polisen. :D

Blanca
2013-05-11, 13:15
Jag tycker du ska visa tolerans och kärlek, nästa gång ni möts ge han en kram och fråga hur han mår.

underbart! haha håll gärna med en arm på axeln samtidigt som du frågar hur han egentligen mår:D då kan han ju inte bli förbannad:D

Kappman
2013-05-11, 13:17
Ignorera tills/om du åker på en smäll. Då är det bara att göra som Yngwie Malmsteen. Skrika "YOU HAVE UNLEASHED THE FUCKING FURY!!" och sänka honom.

Rabiat
2013-05-11, 13:41

...

Det många inte förstår är att vad som fungerar är personligt. För dig fungerade alternativ 1. För Carnes kanske alternativ 2 är mycket naturligare, och eventuellt har det en helt annan effekt.

För mig skulle det troligtvis vara alternativ 2 som gällde, och jag tror inte den andra skulle sagt att jag ser ut som en pajas. Scenariot utspelas helt enkelt inte på samma sätt för alla, och att alt 1 funkar för dig betyder inte att det gör det för alla.

hanushans
2013-05-11, 13:46

lol

lol

Sjukt rolig tråd, men jag kan fatta hur irriterad du blir på killen. Tycker verkligen inte att du ska spöa honom, säg på ett avslappnat sätt att han ska sluta. Han är ju bara efterbliven.

Gabriel174
2013-05-11, 13:55

Haha, har garvat åt det här hela dagen.

Gober
2013-05-11, 14:34
Fy fan för slemmigt bratshår, jag hade inte tolererat att få det där kladdiga trasslet i ansiktet.

newb123
2013-05-11, 14:46
Det många inte förstår är att vad som fungerar är personligt. För dig fungerade alternativ 1. För Carnes kanske alternativ 2 är mycket naturligare, och eventuellt har det en helt annan effekt.

För mig skulle det troligtvis vara alternativ 2 som gällde, och jag tror inte den andra skulle sagt att jag ser ut som en pajas. Scenariot utspelas helt enkelt inte på samma sätt för alla, och att alt 1 funkar för dig betyder inte att det gör det för alla.

Alternativ 2 för dig säger du? Är det sån sorts kompensation som verkar för dig här eller vad är det frågan om? Om jag läste rätt var det mindre än ett år sen du reppade på 35 i bänken (din journal) och nr 2 it is. Jag är också svag i bänk men kan inte påminna mig att jag någonsin gjort annat än värmt på den vikten. Eller är det dina 60 lakan i månaden eller vad det var som du tycker har relevans för ditt självförtroende även här?

Rabiat
2013-05-11, 14:49
Alternativ 2 för dig säger du? Är det sån sorts kompensation som verkar för dig här eller vad är det frågan om? Om jag läste rätt var det mindre än ett år sen du reppade på 35 i bänken (din journal) och nr 2 it is. Jag är också svag i bänk men kan inte påminna mig att jag någonsin gjort annat än värmt på den vikten. Eller är det dina 60 lakan i månaden eller vad det var som du tycker har relevans på ditt självförtroende även här?

Jag reppade garanterat på 35 vid något tillfälle, då jag började på tom stång och fortfarande lägger på 2.5kg per gång. Det är inget problem att köra små vikter, så länge man är säker i sin manlighet. Nu verkar ju iofs det konceptet ganska obekant för herrn. :coffee:

newb123
2013-05-11, 15:05
Jag reppade garanterat på 35 vid något tillfälle, då jag började på tom stång och fortfarande lägger på 2.5kg per gång. Det är inget problem att köra små vikter, så länge man är säker i sin manlighet. Nu verkar ju iofs det konceptet ganska obekant för herrn. :coffee:

Haha, ok. Blev faktiskt lite förvånad att du inte kontrade hårdare mot mig. Jag gillar att bli förvånad. :)

Matsa
2013-05-11, 15:14
Tror du har låtit dem komma undan med det för länge för att du ska kunna sätta dem på plats på ett smidigt sätt. De har ju kunnat köra med dig förut så om du plötsligt blir tuff nu kanske de inte tar dig på allvar, då finns nog viss risk att du får dra det till sin spets. Bestäm dig för om det är värt det innan du gör något. Fast det kan ju räcka med att du ryter till och så lägger de av. Kan förstå frustrationen.

newb123
2013-05-11, 15:43
Tror du har låtit dem komma undan med det för länge för att du ska kunna sätta dem på plats på ett smidigt sätt. De har ju kunnat köra med dig förut så om du plötsligt blir tuff nu kanske de inte tar dig på allvar, då finns nog viss risk att du får dra det till sin spets. Bestäm dig för om det är värt det innan du gör något. Fast det kan ju räcka med att du ryter till och så lägger de av. Kan förstå frustrationen.

+1

Minns att jag blev körd med en period. Tänkte att retstickan skojade för jag inte förstod hur någon kunde vara allvarlig med sina påståenden (ersätt med handlingar eller vadfan som retar just dig som läser). Men alla är inte som jag och det tog lång tid för mig att fatta i just det fallet jag tänker på. Tex om nån gör en rundspark i luften framför näsan på dig. Hur fan kan man ta det på allvar i stundens hetta!? Ser ju så komiskt ut och "anfallaren" ser ut som en Jackie Chan-wannabe med kompensationsproblematik. En respektabel fiende hade ju bara delat ut en rak höger med kortast möjliga avstånd mellan punkt A och B som en cool Clint Eastwood.

Permaximum
2013-05-11, 15:43
Planen just nu är att nästa gång det händer så ser jag på ledaren med en nedvärderande blick och säger något i stil med "slunta nu fjanta dig, ingen tycker du är cool förutom dina sextonåriga kompisar" varpå jag vänder bort ansiktet och ignorerar det som kommer efteråt ifall jag inte blir tvungen att slåss. Då får jag väl helt enkelt löpa linan ut. Planen kan ändras med tiden för det är inte så ofta jag ser dem.

Permaximum
2013-05-11, 15:47
Andra planen jag funderar på är den ursprungliga från första inlägget. Jag säger "alltså vem fan tror du det är du talar med? Gör du om det en gång till slå slår jag ut tänderna på dig" och ser vad som händer. Blir det fight så ser jag iaf till att han initierar det.

Chrillee
2013-05-11, 15:48
Dagens ungdomar saknar generellt koll på hur man ska bete sig. Det märker man i synnerhet när man jobbar med ungdomar dagligen.

Verkar som de inte blir uppfostrade hur man för sig längre. Vanligt sunt förnuft är inte att ta för givet.

Permaximum
2013-05-11, 15:56
Vilken av planerna tycker ni låter mest vettig förresten? Att bara totalt ignorera tror jag inte jag klarar av längre.

newb123
2013-05-11, 16:06
Vilken av planerna tycker ni låter mest vettig förresten? Att bara totalt ignorera tror jag inte jag klarar av längre.

Att inte fråga så mycket. Du kommer ändå inte kunna använda nånting (knappt) du "lärt dig" på internet i stundens hetta som du inte har tränat på praktiskt. Tror du blir mer och mer förvirrad ju mer du försöker komma ihåg vad som skrivs här. Börja med nån kampsport istället. Ännu hellre, gå med i nåt politiskt parti och börja debattera med folk om du vill bli bättre på verbal judo. Om du inte pluggar och det finns ett "debattlag" för studenter.

Permaximum
2013-05-11, 16:26
Att inte fråga så mycket. Du kommer ändå inte kunna använda nånting (knappt) du "lärt dig" på internet i stundens hetta som du inte har tränat på praktiskt. Tror du blir mer och mer förvirrad ju mer du försöker komma ihåg vad som skrivs här. Börja med nån kampsport istället. Ännu hellre, gå med i nåt politiskt parti och börja debattera med folk om du vill bli bättre på verbal judo. Om du inte pluggar och det finns ett "debattlag" för studenter.

Ganska svårt att tyda utifrån texten hur pass mycket du driver med mig.
Men jag har tränat kampsport så jag kan nog rundhusa ner han. Det är inte direkt det som är problemet.

newb123
2013-05-11, 16:33
Men jag har tränat kampsport så jag kan nog rundhusa ner han. Det är inte direkt det som är problemet.

Alternativ "debatt" och "politiskt parti" kvarstår ju. Om du bryr dig om vinst kontra risk är det mycket bättre att avväpna en motståndare med ord än våld. Driver inte med dig. Är dock medveten om att det ofta framstår som så när jag skriver saker. Du är inte ensam om att tolka mig på det viset.

Captainwide
2013-05-11, 16:43

Att träna kampsport och ha en riktigt fight är en stor skillnad. Det är inte riktigt så lätt att utföra en roundhouse kick så han flyger iväg som en vante och deckar tyvärr. Gå till en auktoritär person av något slag. Skäll ner honom eller hans morsa/farsa/alla. Funkar inte det, provocera honom på håll, bli lugn, börja filma och verka glad på något sätt sedan när han kommer emot dig arg som fan så verkar det vara oprovocerat och då kan du använda detta som bevismaterial. (Då kan du ju även "rundhusa" ner honom på köpet). :D :D :D

Permaximum
2013-05-11, 16:46
Lol!
Jo jag vet att en riktig fight är skillnad mot en ring men jag har råkats hamna i slagsmål på gatan också så jag har en viss rutin av det iaf.

Captainwide
2013-05-11, 16:48
Lol!
Jo jag vet att en riktig fight är skillnad mot en ring men jag har råkats hamna i slagsmål på gatan också så jag har en viss rutin av det iaf.

Okej men då är det ju andra bullar som bagaren sa! *flex*

newb123
2013-05-11, 16:50
Att träna kampsport och ha en riktigt fight är en stor skillnad. Det är inte riktigt så lätt att utföra en roundhouse kick så han flyger iväg som en vante och deckar tyvärr. Gå till en auktoritär person av något slag. Skäll ner honom eller hans morsa/farsa/alla. Funkar inte det, provocera honom på håll, bli lugn, börja filma och verka glad på något sätt sedan när han kommer emot dig arg som fan så verkar det vara oprovocerat och då kan du använda detta som bevismaterial. (Då kan du ju även "rundhusa" ner honom på köpet). :D :D :D

Haha! Om TS har nån fysiskt defekt överhuvudtaget (avser inte respektlöshet här) går det ju att använda i en rättegång genom att påstå att förövaren orsakade skadan trots att den fanns med i bilden sen innan. Tex jag hade sneda tänder innan jag skaffade tandställning först under gymnasiet (eller möjligtvis sent högstadium). Om jag hade skitit i det hade jag kunnat påstå att en hypotetisk gärningsman orsakade det och utkräva skadestånd. Tror inte det funkat i just mitt fall dock.

Permaximum
2013-05-11, 17:14
Newb123

Är medveten om att det nog inte går till exakt som planerat men jag behöver ändå bestämma mig för om jag ska köra en nedlåtande eller en hotfull attityd. Den hotfulla ger nog mer effekt men har även högst risk för våld.

Permaximum
2013-05-11, 17:16
Planen om att strypa honom bakifrån och viska "din tid är kommen" eller va det nu var är ju helt klart effektivast men om jag ska ha rånarluva osv så fattar han ju aldrig varför han blev attackerad.

newb123
2013-05-11, 17:19
Newb123

Är medveten om att det nog inte går till exakt som planerat men jag behöver ändå bestämma mig för om jag ska köra en nedlåtande eller en hotfull attityd. Den hotfulla ger nog mer effekt men har även högst risk för våld.

Nej, för fan! Inget av dom alternativen är nåt för dig om du inte är wannabe-kriminell. Mycket bättre att svälja stoltheten även om nån kommer och provocerar. Vissa människor har inget att förlora och tom vanliga misshandlare har högre status än våldtäktsmän på kåken där dom hör hemma. Nu hamnar dom väl inte på samma ställe men poängen går fram till dig iaf.

Rabiat
2013-05-11, 18:27
Killen tror han har större kulor än du. Antingen skiter du i det och hoppas på att han helt enkelt fattar att han är alfan eller så visar du att dina är större. Börjar ni mäta kommer han antingen backa eller så smäller det, och då är det bäst att du är beredd på det, för du kan inte backa ner när du väl börjat.

Faran
2013-05-12, 08:16
Jag tycker att du ska säga ifrån på ett lugnt sätt, nåt i stil med "[insert name], sluta nu. Du börjar bli för gammal för att säga sånt. Det är varken roligt eller tufft."
Du borde inte göra något som kan leda till slagsmål då man inte vet hur en sån liten skitunge kan reagera. Det kan ju sluta med att han och hans kompisar hetsar varandra under något limsniffnings-rus och gör något riktigt idiotiskt. Svälj hellre stoltheten. Du och din familj har för mycket att förlora.

smeander
2013-05-12, 09:04
Hans tid är inne, få honom att lida psykiskt genom att stå utanför hans fönster iklädd svart kappa, arbetshandskar och gasmask nattetid, gärna med en brandyxa.

Så fort ni är i närheten av varandra så får du inte släppa blicken från honom, frågar han vad du stirrar på så tittar du ner i backen, knyter dina nävar och upprepa frenetiskt "Det är inte värt det, men blodet måste flyta".