handdator

Visa fullständig version : Betala faktura via Nordea?

Kokowski
2013-05-10, 13:37
Har försökt ett bra tag nu men kan inte fatta hur man betalar en faktura vi nätet med nordea bank någon som skulle kunna förklara hur man gör steg för steg? (Klarna faktura)

Dreas
2013-05-10, 13:39
Logga in, "Betala och överföra", "Betalning BG/PG" sen fyller du i uppgifterna.

För att kunna betala behöver du ha en dosa så du kan logga in korrekt.

alikiss
2013-05-10, 13:43
Har försökt ett bra tag nu men kan inte fatta hur man betalar en faktura vi nätet med nordea bank någon som skulle kunna förklara hur man gör steg för steg? (Klarna faktura)Jag har inte Nordea men den självklara frågan:
Har du tillval Betalningar till din Internetbank?
http://www.nordea.se/privat/vardagstj%C3%A4nster/internet+och+telefon/internetbanken/773492.html

Rimligtvis borde de ha någon guide någonstans, men med tanke på att du frågar antar jag att det är något du inte brukar göra och således möjligen något du inte har och därför inte finner. När du har aktiverat det blir det nog lättare. Dyrt med Nordea dock.

Kokowski
2013-05-10, 17:34
Tack så mycket för era svar, men om jag nu inte har tillgång till e-tjänsten måste jag gå till min bank och betala den så istället?

alikiss
2013-05-10, 19:51
Tack så mycket för era svar, men om jag nu inte har tillgång till e-tjänsten måste jag gå till min bank och betala den så istället?Jag tycker ju att du borde kunna aktivera den när du är inloggad på Internetbanken direkt men vad vet jag, jag är inte Nordeakund.

Betala på bank / betala enstaka räkningar på något annat vis är ju dyrt.

Om det inte är jättebrådska kan du inte bara bli kund på Forex? Tror du kan bli det online t.o.m. med hjälp av bankid.