Visa fullständig version : magproblem under deff
Är de någon mer än jag som har problem med magen under deffen?
Har dietat sen januari och asså magen blir bara sämre och sämre... Kan de bero på att man blir känsligare mot kreatinet i PWOn? eller va fan är de frågan om *gah!*
Provrörsbarn
2013-05-09, 08:39
Är de någon mer än jag som har problem med magen under deffen?
Har dietat sen januari och asså magen blir bara sämre och sämre... Kan de bero på att man blir känsligare mot kreatinet i PWOn? eller va fan är de frågan om *gah!*
Men vad är det för problem? Lös i magen? Hård? Smärta? uppblåst?
Vad har du lagt till i kosten som du inte äter i vanliga fall?
Nej men den är typ bubblig och allt är oregelbundet. Ena sekunden jätte svullen och uppblåst och andra helt okej.
Ibland går jag inte på toa på typ 5 dagar medans andra dagar 5ggr om dagen?
Och då har jag ätit lika mat varje dag i typ 3 månader och samma kosttilskott....;) t
KalleTeodor
2013-05-09, 15:03
för lite fibrer kanske?
Anton Fräs
2013-05-09, 15:50
Hur äter du i dagsläget? (Tuggar du mycket sockerfria tuggumin eller dylikt?)
Hur dricker du i dagsläget?
Hur ser motionsvanor ut?
Går du och håller dig?
vicarious
2013-05-09, 16:38
för lite fibrer kanske?
Eller för mycket.
Anton Fräs
2013-05-09, 16:53
Kan vara en mängd anledningar; stor variation i fiberintag, vätskeintag, stora måltider ibland (volymmässigt) -> starkare gastrokolisk reflex, stress, mängder av olika läkemedel sockerfria tuggummin (eller annat innehållande mycket sockeralkoholer.
Svara gärna på frågorna TS. :)
Har samma fundering fullständig katastrof i momentet har inte kablat som en man på en månad bara småduttat.. :-(
Anton Fräs
2013-05-09, 20:13
Svara på lite av mina frågor ett par posts upp så skall jag försöka vara till hjälp. Eller ta det i PM om du inte vill semikapa tråden. :)
EDIT: Förstoppning/diarréer är lite av ett specialintresse, en så banal sak som orsakar så enorma svårigheter. Speciellt hos utsatta grupper.
För lite fett ? brukar kunna leda till problem för mig
För lite fett ? brukar kunna leda till problem för mig
tror som dig.
oljan häller stekpannan i trim så maten steks och inte blit bränd, en bil utan olja som smörjer skär.
likaså kroppens tarmar med för lite fett blir katastrof.
går på en lågfettdiet kan ju vara de. men på riktigt har magen inte fungerat okej på bra länge. de som händer ingenting utan bara svullen och jävlig
lär inte vilja stå med ballongmage på scenen om några veckor om man säger så...:(
körde pwo idag utan kreatin, hjälpte inte ett skit (hehe)
har inte tuggat nå tuggumi direkt idag heller, dricker rejält med vatten. 2-3 koppar kaffe om dagen och ingen kolsyrad dryck eller dyl. Så inget av de kan de heller va. Tror ni lite linfrön på ätardagen på lördag kan vara till hjälp för å få igång systemet lite..?
Det låter ju som ditt system ÄR igång lite för mycket? Hur mycket fibrer äter du?
En kostdag för mig..
1.havregryn + ett äpple, bcaa
2.kyckling potatis sallad
3. ett ägg kyckling
4. torsk potatis sallad
5. torsk potatis
6. havregryn
thats the deal... inga fiberberikade havregryn (lider av glutenintollerans)
Du kan ju prova att öka fettet och minska prutteinet i några dagar och se hur det går?
Känner jag har liknanden problem och äter liknande kost. Också funderat om fettet är för lågt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.