Visa fullständig version : Fastnat på samma vikt då
alination92
2013-05-08, 16:29
Hepp då vart det ångest idag!
Trots att jag legat på 2100 kcal och tränar 2 gånger om dagen. Så visar vågen att jag fortfarande står still på min vikt, stannat upp sedan 26e april... Vad är det för fel?
Enligt shape up bör jag äta för 2300, då räknar jag inte ens in min vardagliga träning.
Någon som vart med om detta innan? Something wrong with me or what? *gah!*
Promenad 1 h på tom mage innan frukost. Gym senare på dagen.
Tackar för svar o alla tips man kan få.
Lägg dig på 1900 istället då. Svårt för oss att ge adekvata svar men du ligger för högt helt klart.
alination92
2013-05-08, 17:43
Lägg dig på 1900 istället då. Svårt för oss att ge adekvata svar men du ligger för högt helt klart.
2100 kcal och för högt? Det är -700..
Latissimus Dorsi
2013-05-08, 17:44
Pröva balans någon vecka, sen går du ner på kaloriunderskott igen.
alination92
2013-05-08, 17:53
Jobbigt då jag vill bli klar med denna deff. Ger det en vecka till MAX, har jag inte gått ner något så kör jag på balans och sedan underskott igen.
Latissimus Dorsi
2013-05-08, 17:56
Jobbigt då jag vill bli klar med denna deff. Ger det en vecka till MAX, har jag inte gått ner något så kör jag på balans och sedan underskott igen.
Pröva en vecka med 1900 kalorier då, och håll det strikt.
2100 kcal och för högt? Det är -700..Tydligen så är det inte det....vad kan jag säga?
Jag hade precis samma problem, låg stilla i ungefär två veckor. Jag var helt säker på att jag låg på underskott eftersom jag hade gått ner veckorna innan på samma mängd kalorier. Jag bestämde mig för att bara hålla ut tills det släppte. Bara någon dag senare hade jag tappat närmare 1 kg.
Håll ut, till slut lossnar proppen! Alternativt, ha en ätardag och fortsätt som vanligt.
2100 kcal och för högt? Det är -700..
Folk verkar inte förstå att det teoretiskt inte alltid stämmer med daglig energiförbrukning, teoretiska uträkningar, aktivitetsfaktor mm. Du säger att du isåfall skulle ligga på -700 kcal, uppenbarligen gör du inte det eftersom att du står stilla, det spelar ingen roll vad Mr. Harris Benedict säger till dig. Fysiska förutsättningar, gener, dagliga aktiviteter, träning osv. styr och metoden är till för att ge en uppskattning, det är inte omvänd ordning - att teorin styr dina förutsättningar att bränna kcal.
Tror du ligger på ca 10-11% bf om jag kommer ihåg rätt från en tidigare post? (Kan ha fel) men va lite i samma sits. Vågen vägrar röra sig trots underskott (riktigt högt några dagar för blev irriterad ;)) men tillslut bestämde kroppen ändå sig för att sluta trotsa fysikens lagar, ge det några dagar till! Om inte det funkar så testa som dem sa ovan.
Tompafjompa
2013-05-08, 19:44
kan ju alltid köra en VLCD under helgen för att se om något händer
alination92
2013-05-08, 20:17
Tror du ligger på ca 10-11% bf om jag kommer ihåg rätt från en tidigare post? (Kan ha fel) men va lite i samma sits. Vågen vägrar röra sig trots underskott (riktigt högt några dagar för blev irriterad ;)) men tillslut bestämde kroppen ändå sig för att sluta trotsa fysikens lagar, ge det några dagar till! Om inte det funkar så testa som dem sa ovan.
hehe jo, hade någon bild jag lade upp 17e april och början på min deff.
Skönt o höra att man inte är ensam! Idag blev det 1800 kcal totalt och mer ska det inte bli!
Protein - 239
kolhydrater - 58
Fett - 68
Kcal: 1800
King Grub
2013-05-08, 20:28
Din ämnesomsättning sjunker när du ligger på underskott, så den kaloriförbrukning du räknade med i början av dieten kommer inte att stämma efter ett tag, även viktförlusten som har skett borträknad.
alination92
2013-05-08, 20:31
Din ämnesomsättning sjunker när du ligger på underskott, så den kaloriförbrukning du räknade med i början av dieten kommer inte att stämma efter ett tag, även viktförlusten som har skett borträknad.
Då vet man! Älskar dina tips, tack!
slackerguru
2013-05-08, 20:41
Har tappat 200 gram i vikt sedan 16 april och jag ligger på deff. Vågen visar ingen skillnad. Men spegeln :)
alination92
2013-05-08, 21:19
Inte illa deffat,du! Bra jobb där
alination92
2013-05-09, 09:39
JIPPI!! Vågen visar 73.6 idag - 1 kg sedan igår då!!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.