handdator

Visa fullständig version : Hur hade ni lagt upp er träning för ett specifikt mål till sista december

Silveta
2013-05-08, 12:20
Hejsan gott folk

Jag är lite kluven hur jag ska lägga upp min träning framöver och tänkte be om lite hjälp/tips.

Jag har som nuvarande mål att kunna ta följande
150 böj
200 mark
120 bänk

Totalt 470kg

Jag vill helst klara av dessa mål innan året är slut för att sen kunna sätta upp nya mål inför 2014.

Idag klarar jag en bra dag
125 böj (eventuellt 130)
155-160 mark
90 bänk

Jag kan träna i princip 6 dagar i veckan men har på vardagar endast 35 minuter på mig per pass.

Med dessa premisser, hur hade ni lagt upp er träning för att försäkra er om att nå dessa mål? under de 7 månader som finns kvar i 2013.

Och är det ens möjligt tror ni?

ATJL
2013-05-09, 06:43
Hur länge har du tränat?

Hur tränar du i dagsläget?

Har du erfarenhet av ngt program typ 5-3-1, Sheiko, Stronglifts..?

Hur gammal är du?

Mvh

Silveta
2013-05-09, 06:59
Hur länge har du tränat?

Hur tränar du i dagsläget?

Har du erfarenhet av ngt program typ 5-3-1, Sheiko, Stronglifts..?

Hur gammal är du?

Mvh

531 senaste året lite modifierad för mer volym i böj och bänk.

Ökat runt 30-60kg per övning sedan jag började träna förra våren. Tränat kontinuerligt i nästan ett år med en lucka på säg 4 månader.

28 år gammal

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2

Pepz
2013-05-09, 07:04
ålder? vikt? längd?

snabb tanke:

dag 1
Russian squat routine
+ baksida lår

dag 2
bänk 6x6
militärpress

dag 3
Russian squat routine
+rygglyft

dag 4
bänk 6x2
lutande hantelbänkpress

dag 5
Russian squat routine
+raka mark

dag 6
Marklyft mest för teknik 5x3 (dvs gå inte så tungt)
Rodd + chins

dag 7 vila

sätt RSR på ditt 1 RM som du kan göra idag (gärna utan bälte) dvs ett lågt värde så kan du köra två svängar efter varandra

Silveta
2013-05-09, 07:07
ålder? vikt? längd?

snabb tanke:

dag 1
Russian squat routine
+ baksida lår

dag 2
bänk 6x6
militärpress

dag 3
Russian squat routine
+rygglyft

dag 4
bänk 6x2
lutande hantelbänkpress

dag 5
Russian squat routine
+raka mark

dag 6
Marklyft mest för teknik 5x3 (dvs gå inte så tungt)
Rodd + chins

dag 7 vila

sätt RSR på ditt 1 RM som du kan göra idag (gärna utan bälte) dvs ett lågt värde så kan du köra två svängar efter varandra

Är tanken då att jag bara kommer köra marken 1 dag per vecka och ganska lätt då?

Fokus mest på böj alltså.

28 år, 177cm, 79kg

Pepz
2013-05-09, 07:10
Är tanken då att jag bara kommer köra marken 1 dag per vecka och ganska lätt då?

Fokus mest på böj alltså.

28 år, 177cm, 79kg

japp. med tanke på din böj så är det rätt prio imho.
jag gissar att din mark kommer att öka i takt med böjen trots att du "bara" kör en dag i veckan och halvlätt.

35min är väldigt kort tid.

Silveta
2013-05-09, 07:13
japp. med tanke på din böj så är det rätt prio imho.
jag gissar att din mark kommer att öka i takt med böjen trots att du "bara" kör en dag i veckan och halvlätt.

35min är väldigt kort tid.

Jo jag vet att 35 är kort men jag tager vad jag får

Silveta
2013-06-07, 13:56
Revivar min gamla tråd, börjar närma mig tiden att köra igång på det schemat du föreslog Pepz men jag har lite funderingar.

Jag kommer köra ungefär så som du satt upp det (tänkte få ihop ett excelark på det hela så man kan hålla koll på vikterna) Det jag funderar på är bänken, om jag vågar slänga in något Add50 schema som jag hittade på Joeskopecs hemsida

http://www.joeskopec.com/add50.xls

Det schemat är för 14 veckor, så det jag tänkte var då 2st vändor av RSR 6 veckors efter varandra på måndag, onsdag, fredag.
Eventuellt det där add50 för bänken, då på tisdagar och torsdagar och sen resten precis som du skrivit det.

Jag kommer givetvis äta som en häst under den här tiden så jag orkar.

Tror du det skulle funka med ovanstående premisser eller bör jag fokusera 100% på böjen just nu och senare då balansera ut fokusen på de tre stora när jag fått upp böjen i mer respektabla vikter?