handdator

Visa fullständig version : Bild: Deffkropp - Möjligt att gå lägre i kg?

BTC
2013-05-07, 20:56
Börjar komma in i ett skede i deffen där kroppen känns smal och jobbigt med det sladdriga fettet, känner mig alltså smalfet (har dock ingen tro att jag är det).

Har inget emot att väga runt 75-76 vilket jag borde landa på efter återställande av glykogen och ner 1.5 kg fett som jag gissar att jag ska ner för att komma ner i ca 11% och förhoppningsvis få rutor för första gången.

Frågan är, till er som kanske gjort en liknande resa ner. Kan jag fortsätta ner om jag vill nå definition eller kommer jag att se anorektisk ut?

Väger 182 cm, 75-76 idag, gissar att jag har ca 13-14% i bf%.

Detta är ett medellångsiktigt mål:

http://1.bp.blogspot.com/--fA5cFxQcJo/TjB7sBcm6UI/AAAAAAAAETM/UwFLSkFQdeU/s400/calvin-underwear.jpg

Min bild maxspänd i optiljus.

http://www4.picturepush.com/photo/a/12875942/img/12875942.jpg

hidden
2013-05-07, 20:59
Jag brukar säga gör som du känner för, och det gör jag här med. Dock om jag hade varit i din sits hade jag gladligen försökt lägga på mig massa istället, och jag känner igen den där med "sladdrig men smal" känslan som även jag är, fast inte riktigt lika deffad som du än. Skulle säga max -1.5kg till med fylld vikt på 75 ca faktiskt. Tycker det låter som du tänkt rätt i det avseendet.

BTC
2013-05-07, 21:02
Jag brukar säga gör som du känner för, och det gör jag här med. Dock om jag hade varit i din sits hade jag gladligen försökt lägga på mig massa istället, och jag känner igen den där med "sladdrig men smal" känslan som även jag är, fast inte riktigt lika deffad som du än. Skulle säga max -1.5kg till med fylld vikt på 75 ca faktiskt. Tycker det låter som du tänkt rätt i det avseendet.

Skulle du lägga på dig för att du har andra preferenser eller för att jag riskerar att vara för smal utifrån mina mål?

Latissimus Dorsi
2013-05-07, 21:06
Lite lägre fettprocent, så är du absolut väldigt lik din målbild. Kanske lite större bröstmuskler, om man får vara petig.

Svar: Deffa lite till, kanske 1-2 kilo :D

hidden
2013-05-07, 21:06
Skulle du lägga på dig för att du har andra preferenser eller för att jag riskerar att vara för smal utifrån mina mål?

Våra preferenser är inte helt olika. Mina preferenser skulle kräva lite större armar och axlar.

Men för dina preferenser så skulle du bli för smal tror jag, ja. Jag tror om du sköter en bra bulk utan att lägga på dig för mycket fett så kan du nå liknande hans fysik om 1 år med deff inräknat. Kolla skillnaden på bröst till exempel, där behöver du en del massa och senare lite mer definition. Av vad jag tror så har du inte tillräcklig massa än för att hans kropp, samtidigt är du inte långt ifrån. Håller du dig motiverad så kommer du ju nå hans fysik på ganska kort tid!

BTC
2013-05-07, 21:22
Chest är jag en bra bit ifrån målbilden men det är som sagt ett delmål, jag ser att jag når inte dit genom att deffa vidare :)

Jag är verkligen kluven i frågan så jag uppskattar er input, helt klart.

Thornblom
2013-05-07, 21:30
Jag skulle kört 1-2kg till som någon annan sa. Känns rimligt.

Haha, det slog mig hur olika fettplacering man har. Jag får fan ribbor på brösten innan jag får abs. Killen på bilden ser ut att ha bulkbröst, fast han har abs. Lite kul :D

BTC
2013-05-07, 22:01

Haha, det slog mig hur olika fettplacering man har. Jag får fan ribbor på brösten innan jag får abs. Killen på bilden ser ut att ha bulkbröst, fast han har abs. Lite kul :D

Kikade in i din journal. Snyggt! Du verkar nyligen ha gjort samma resa, hade du även tvivel i stadiet jag är nu (smalfet)? Vi har ca samma kg per cm ratio nu så jag kommer att vara något mer skinny om man utfgår från det.

BTC
2013-05-07, 22:02

När du känner igen "sladdrig..." hur agerade du själv då, pusha vidare eller fortsatte?

10xKV
2013-05-07, 22:23

Tänk på att bilden är retuscherad och killen har ganska bra gener för estetik :P

hidden
2013-05-07, 22:39
När du känner igen "sladdrig..." hur agerade du själv då, pusha vidare eller fortsatte?

Kolla på bilder första sidan i min journal. Har aldrig i mitt liv varit riktigt deffad. Jag är i det läget där jag är mellan smalfet och smal, siktar mot att helt enkelt bli smal före jag blir deffad sen antagligen skiftar mot att bli större och bli deffad beach 2014 istället.

Thornblom
2013-05-07, 22:52
Kikade in i din journal. Snyggt! Du verkar nyligen ha gjort samma resa, hade du även tvivel i stadiet jag är nu (smalfet)? Vi har ca samma kg per cm ratio nu så jag kommer att vara något mer skinny om man utfgår från det.

Tack! Motivationen kom och gick. De sista kilona var helt klart jobbigast. Ibland kände jag mig liten och ibland stor. Jag tror att jag landade på ca 11% BF, och nu när jag fyllt på med vätska och glykol igen känner jag mig mycket större på mina 80,4kg än när jag vägde 88kg.

Pintan
2013-05-08, 09:40
Om du vill se ut som snubben på bilden bör du skala bort några kilo till. Behåller du muskelmassan och fyller upp glykogenlagren när dieten är klar lär du knappast se mindre ut på en lägre vikt, kanske tom aningen större.

BTC
2013-05-08, 13:03
Min konklution är att detta iaf inte blev en "du är jätteliten, du kommer bara ta fram skelett"-tråd som jag var lite rädd för.

Har väl egentligen kunnat bekräfta att det är rimligt att fortsätta nedåt även om det som Hidden säger inte alls är dumt att bulka långsamt istället.

Är också nyfiken på hur det är att vara i det lägre intervallet så jag kommer nog att köra en 2-3 v deff till och stämma av.

Tack för input alla!

Återkommer med en slutresultatbild så kan tråden användas som referens för andra i framtiden.

nissepelle
2013-05-08, 14:15
Ett kilo till eller två kommer nog knappast göra att du känner dig som bara ett skelett. Sen så tar det ju bara nån vecka att nå den sista biten, så prova och se hur det blir!

Får jag förresten fråga vad du har för styrkestats? 1RM och 8RM

Bänkpress:
Militärpress:
Chins:
Knäböj:
Marklyft:

Är intresserad eftersom jag har lite samma funderingar som dig, men ligger lite bakom dig i deffen. 194cm och 93kg, kanske 5% högre bf än dig. Och TROR i alla fall att jag har ungefär samma mängd muskelmassa som dig.

Depzon
2013-05-09, 00:24
Tycker inte man ska vara rädd för att deffa även om man är smal. Har man muskler, alltså säger gemene man från samhället att "du ser ut att träna" eller dylikt, så finns det antagligen fog för att man ska känna sig ganska bra då musklerna väl kommer fram från bakom fettet, om deffen sker under muskelbevarande former.

tjing
2013-05-09, 10:43
Tänk också på att det är väldigt fördelaktigt ljus på bilden (kan inte poängteras nog) och att han förmodligen har lite pump.

BTC
2013-06-04, 19:39
Tycker att jag helt klart fick rätt råd i tråden, anser att det blir bättre att skala av de sista 1-2 kg fett som behövs för se hårdare ut.

Nu kanske halvvägs. 1 kg fett kvar, kanske tom 1,5 kg vilket innebär ner mot 72.5 kg. Motsvarar för mig ca 74-75 kg med fyllda glykogennivåer, mao när jag återvänder mot balans inom några veckor. gissar på ett bf runt 12.5-13.5%.

http://www2.picturepush.com/photo/a/13233905/640/13233905.jpg (http://picturepush.com/public/13233905)

Thornblom
2013-06-04, 20:40
Grymt! Fortsätt kämpa så kommer du nog bli kanonnöjd :)

nomirin
2013-06-05, 02:07
Jösses. Killen på målbilden har knappast lägre kroppsfettprocent. Det ser faktiskt ut att vara ungefär samma som din första bild. Hans bröst ser ju feta ut. Du ser benigare ut vid axlarna. Hans mage ser lätt utputande och stor ut. Det gör inte din.
Ni har olika kroppar med olika skelett, olika muskelfästen och olika proportioner av muskelmassa. Man kan inte stirra sig blind på bara magen.
Jag tycker du ser mer rippad ut än honom faktiskt. Du har även schysstare axelbredd och hållning än honom. Du borde bygga på lite massa och inte bry dig så mycket om fettprocenten då den redan är okej. Framförallt bröst, som några påpekat, ser lite tunna ut. Magrutorna kan komma fram av att man tränar annat.

På din nya bild ser vissa saker bättre ut men du har tappat muskelmassa här och var också, bland annat dina armar.

Knatcharn
2013-06-05, 09:24
Som sagt tidigare hade jag fortsatt nedåt till lägre fettprocent än bilden, sedan byggt ett halvår-år för att få samma massa och sedan efter en deff kommer du förhoppningsvis se ut som modellen. ;)

Som även också nämnts är ljuset antagligen inte bara opti utan även photoshoppat på modellbilderna också, för bättre definition på magen.