handdator

Visa fullständig version : Fräscha till mig

Januarychild
2013-05-06, 15:27
Hej allesammans!

Det är så att jag nu (äntligen) bestämt mig för att ta hand om mig/fräscha till mig. Jag är en kille på 23 år, aldrig haft en tjej, aldrig fått komplimanger eller blickar av tjejer, ingen flört, ja ingenting! :p
Allt det + med att mitt självförtroende är bedrövligt PLUS att jag har små aspergerdrag gör ju att jag har många enorma brister. Men trots mina brister så har jag ändå alltid tyckt att det KAN ändras, jag tror ändå att med rätt kost/levnadssätt så finns potential för en förändring.

Jag behöver verkligen er hjälp grabbar (och tjejer). Jag är dessutom rätt spinkig så jag har en del att jobba på. Hur kan jag fräscha till mig? Jag vill känna mig levande och inte som ett vandrande lik. Jag vill också kunna gå ut och festa ibland och ha kul, träffa tjejer osv. Jag vet att rätt frisyr kan göra mycket mer än man tror, men allt hänger inte enbart på frillan hehe. Så snälla folket, ge mig lite tips på hur jag kan snygga till mig lite! Jag uppskattar det enormt mycket!

OM det nu kan vara till någon pytteliten hjälp så är jag 173 cm och väger 59kg.

Tack på förhand <3

dauit
2013-05-06, 15:30
Klipp håret, fixa håret varje dag.
Duscha varje dag, borsta tänderna minst två gånger om dagen, gärna munskölj också samt ha tuggummi i fickan vid nödfall. Om det är någonting som avskräcker tjejer så är illaluktande killar, du ska lukta fräscht alltså inte för mycket parfym.
Uppdatera din garderob, en klassisk stil är alltid snyggt.

Januarychild
2013-05-06, 15:32
klipp håret.
duscha varje dag, borsta tänder minst två gånger om veckan. Om det är någonting som avskräcker tjejer så är illaluktande killar, du ska lukta fräscht.
uppdatera din garderob, en klassisk stil är alltid snyggt.

hehe Det du nämner är ju ändå självklara saker som jag naturligtvis gör. Uppdatera garderoben skulle väl kunna vara något :-)

Tack för ditt svar

King Grub
2013-05-06, 15:34
Din personlighet och hur du framför den är betydligt viktigare än hur du ser ut utöver att se välvårdad ut.

pwnyou
2013-05-06, 15:34
Det är lite för vagt. Ett steg i rätt riktning kan vara att dela upp det i olika områden:

Utseende:
- Kropp (träning/kost)
- Frisyr
- Kläder
- Hy
- Hygien
- Hållning
- Attityd

Social framgång:
- Våga prata med folk (öva)
- Utöka umgängeskretsen
- Skapa attraktion
- Relationsbyggande och till slut sex

Ta gärna ett steg i taget; det kan bli för omfattande annars.

Januarychild
2013-05-06, 15:39
Din personlighet och hur du framför den är betydligt viktigare än hur du ser ut utöver att se välvårdad ut.

Du har rätt, men det känns verkligen som att dagens tjejer är väldigt ytliga samt att många tillåter utsidan att ge insidan en chans, tyvärr :-(

Januarychild
2013-05-06, 15:41
Det är lite för vagt. Ett steg i rätt riktning kan vara att dela upp det i olika områden:

Utseende:
- Kropp (träning/kost)
- Frisyr
- Kläder
- Hy
- Hygien
- Hållning
- Attityd

Social framgång:
- Våga prata med folk (öva)
- Utöka umgängeskretsen
- Skapa attraktion
- Relationsbyggande och till slut sex

Ta gärna ett steg i taget; det kan bli för omfattande annars.

Bra lista! Får förbättra varje punkt, det måste jag!
Att prata med tjejer är väl mitt största problem av dem alla, men det ska väl gå att lösa.

Tack för svaret!

Knatcharn
2013-05-06, 15:45
Var positiv i vardagen, bemöt hellre folk med ett leende på läpparna än en avslappnad min. Man håller sig faktiskt gladare om man ler och dessutom ser många (bland annat jag) ganska arga ut när de bara slappnar av.

Som dauit sagt så kolla in i din garderob och tänk objektivt, vad får du för vibbar av folk med din klädstil? Är det verkligen så läskigt att sätta på sig ett par "douchigt korta shorts" eller en "sån där skjorta som bara stekare har"? Kanske passar du jättebra i den typen av kläder, men känner lite "illvilja" mot klädstilen. Ofta fastnar folk i en viss typ av kläder som kanske egentligen inte passar dem alls. Det har hänt mig att jag är i en butik och kollar kläder och får tipset att prova ett plagg som jag inombords skriker nej åt, men går med på att testa för att vara artig (eller något). Det har sedan slagit mig hur bra plagget satt och jag har skaffat det.

Vad jag försöker säga är: Våga pröva något nytt. Detta gäller även frisyren, parfymen och framför allt din approach när du närmar dig nya människor.

Edit: Hållningen är en sjuuukt stor faktor i hur säker du verkar vara och hur bra du ser ut. Brösta upp dig, men skippa "luft-latsar" och svank.

Stefan J
2013-05-06, 15:47
Hej allesammans!

Det är så att jag nu (äntligen) bestämt mig för att ta hand om mig/fräscha till mig. Jag är en kille på 23 år, aldrig haft en tjej, aldrig fått komplimanger eller blickar av tjejer, ingen flört, ja ingenting! :p
Allt det + med att mitt självförtroende är bedrövligt PLUS att jag har små aspergerdrag gör ju att jag har många enorma brister. Men trots mina brister så har jag ändå alltid tyckt att det KAN ändras, jag tror ändå att med rätt kost/levnadssätt så finns potential för en förändring.

Jag behöver verkligen er hjälp grabbar (och tjejer). Jag är dessutom rätt spinkig så jag har en del att jobba på. Hur kan jag fräscha till mig? Jag vill känna mig levande och inte som ett vandrande lik. Jag vill också kunna gå ut och festa ibland och ha kul, träffa tjejer osv. Jag vet att rätt frisyr kan göra mycket mer än man tror, men allt hänger inte enbart på frillan hehe. Så snälla folket, ge mig lite tips på hur jag kan snygga till mig lite! Jag uppskattar det enormt mycket!

OM det nu kan vara till någon pytteliten hjälp så är jag 173 cm och väger 59kg.

Tack på förhand <3

Jag håller med King Grub här, en allmän vårdad look, sedan är det nog personligheten det hänger på. Du säger att du har aspergerdrag, detta kan ju ställa till riktigt stora problem socialt, i synnerhet bland folk som inte vet om och har överseende med dina svårigheter.

Försök att identifiera och jobba bort de aspergerdragen som vållar dig störst sociala svårigheter så ska du se att resten ger med sig. Säger du opassande saker utan att veta om det? Är du påfrestande rak och plump och ställer frågor som inte passar sig bland folk som du inte känner mycket väl? Detta kräver att du har någon som vågar vara ärlig mot dig, men det ska det väl gå att ordna.

Lycka till!

dauit
2013-05-06, 15:48
Du har rätt, men det känns verkligen som att dagens tjejer är väldigt ytliga samt att många tillåter utsidan att ge insidan en chans, tyvärr :-(

Det stämmer, eller iaf om man ser på dagens 90-talister. Jag kan inte säga att jag ser bra ut, har ett litet trubbigt ansikte med acne samt gamla acneärr på kinderna. Fast om det är någonting jag har så är det charmen och förmågan att prata med folk, har jag märkt, det tar dock ett par samtal innan detta kommer fram. Som tur är har några tjejer under mitt korta liv märkt det, ena var faktiskt en av skolan snyggaste tjejer, som jag faktiskt lyckade bli ihop med tack vare min personlighet och inte på grund av utseendet.

Det finns en chans för oss "fula" också:)

Brickhead
2013-05-06, 15:48
Tänk på att en bra hållning utstrålar mycket och självförtroende ökar rejält :) Styrketräning har ökat självförtroendet en hel del för mig.

shadowfire
2013-05-06, 15:58

Det som förändrade mitt liv från avskydd/nobbad/dissad/oskuld till "howyoudoing!" var enbart självförtroende... en händelse fick mig att värdera mig själv högre o tro på mig själv på ett annat sätt och vips kom det ena tjejen efter den andre som sa att jag var söt. Trots att jag hade fula tänder, tråkig klädsel och var jäkligt nördig :P

Min utstrålning förändrades och det märks även idag, ju gladare o ju bättre jag mår, desto otroligt mycket större uppskattning från motsatt kön oavsett vilken bil jag kör eller kläder på kroppen eller om jag är kortklippt eller långhårig osv.

eternallord
2013-05-06, 16:02

Det hela är ju en del i att förändra delar av sin personlighet som han inte tycker om. Att träna hårt, komma i bättre form, köpa nya kläder och fixa frisyren är utmärkta sätt att förbättra sitt självförtroende och bli mer öppen och inbjudande för andra människor.

Carnes
2013-05-06, 16:18
Jag önskar dig all lycka TS, du ska ha cred för att du har insett att det är dags att ta för sig. Alla mina tips är i princip redan postade av andra..

En viktig sak dock: Värdera INTE kvinnor högre än dig själv. Kom ihåg, det är du som ska ändras och ta för dig. Allt för många killar ger kvinnor mer cred än vad dom förtjänar för dom är förblindade av deras sexuella behov. Med detta menar jag inget illa, jag älskar kivnnor. Men jag värderar inte dom högre än vad dom förtjänar, precis som alla andra.

När du väl har tränat in det jag precis skrev kommer du inte vara nervös inför sex, du kommer i princip inte bry dig om du råkar avfyra pickadollen efter någon minut eller två.

Dont pussy on the pedestal braaah :>

Januarychild
2013-05-06, 16:28
Tack för alla svar, grabbar! Många vettiga punkter som jag helt klart måste förbättra mig på. Självförtroende i första hand, och att våga prata i andra.
Ska testa det där med att gå runt med ett leende på läpparna, låter som en bra idé :-)

Tack återigen!

Januarychild
2013-05-06, 16:35
Jag håller med King Grub här, en allmän vårdad look, sedan är det nog personligheten det hänger på. Du säger att du har aspergerdrag, detta kan ju ställa till riktigt stora problem socialt, i synnerhet bland folk som inte vet om och har överseende med dina svårigheter.

Försök att identifiera och jobba bort de aspergerdragen som vållar dig störst sociala svårigheter så ska du se att resten ger med sig. Säger du opassande saker utan att veta om det? Är du påfrestande rak och plump och ställer frågor som inte passar sig bland folk som du inte känner mycket väl? Detta kräver att du har någon som vågar vara ärlig mot dig, men det ska det väl gå att ordna.

Lycka till!

Nej nej, jag säger inte opassande saker osv. Jag har dock väldigt svårt att föra en konversation, vet liksom inte vad jag ska babbla om. Vädret? haha

Carnes
2013-05-06, 16:36
Nej nej, jag säger inte opassande saker osv. Jag har dock väldigt svårt att föra en konversation, vet liksom inte vad jag ska babbla om. Vädret? haha

Från en annan tråd:

Första steget till att bli ''socialt kompetent'' är att faktiskt inse att det bara är ett verktyg, som är 90% fejkat. Jag har alltid kunnat prata med allt och alla utan problem.

Ett par tips:
Analysera personerna (kolla kläder, kroppsspråk och liknande saker) för att ta upp saker att prata om när standardämnena är ur vägen (skola, jobb, partner osv). Detta kommer skilja oerhört mycket beroende på din miljö såklart.

Att prata med kvinnor är en konst, rikta ALLTID ämnet till deras planhalva, kvinnor kan prata om sig själva i år och dagar om ingen stoppar dom. En man som lyssnar får ofta en guldstjärna i boken (nomsayin ;)?)

Ta inte hela den här sociala grejen allt för seriöst, ingen är egentligen intresserad av vem du är eller vad du gör. Man snackar skit med folk till höger och vänster, klickar man med någon så kommer resten ske automatiskt.

Var alltid trevlig, mot alla och se till att hålla god hållning i kroppen. Finns inget värre än att se någon slashas muttra och buttra i en konversation, även om det han pratar om är intressant.

I större grupper där det lätt blir 10 ämnen samtidigt så är det OK att inte lyssna, se till att ''registrera'' dom sista orden, vänd ämnen sedan i den riktningen.
Exempel: bla bla bla bla bla......vädret var fint.<--- Boom, där har du dina sista ord, kör på dom.

Veta om sin plats är också oerhört viktigt. Se till att smaka av hur långt du kan gå och vilken respons du får av folk när du gör det. Du vill inte vara killen som bara pratar om sig själv och sina intressen.

Keep hustlin' cuzz och lycka till.

Edit; Är du nervös så rekommenderar jag ett par bärs, hjälper oftast.

Mago
2013-05-06, 16:37
Tack för alla svar, grabbar! Många vettiga punkter som jag helt klart måste förbättra mig på. Självförtroende i första hand, och att våga prata i andra.
Ska testa det där med att gå runt med ett leende på läpparna, låter som en bra idé :-)

Tack återigen!

5WtD23tWJAM

Januarychild
2013-05-06, 16:39
Från en annan tråd:

Mycket lärorikt! Får se till att spara detta :-)

Tack!

Carnes
2013-05-06, 16:41
Mycket lärorikt! Får se till att spara detta :-)

Tack!

Lugnt mannen, lycka till!

mycketbrännvin
2013-05-06, 16:46
Börja träna och gå upp i vikt, tjejer gillar för det mesta inte tunna killar. Hellre 5kg + än 5kg undervikt

Januarychild
2013-05-06, 16:53
Börja träna och gå upp i vikt, tjejer gillar för det mesta inte tunna killar. Hellre 5kg + än 5kg undervikt

Jo det misstänkte jag också. Dock är min ämnesomsättning legendarisk, äter jag en hel elefant idag så är allt borta imorgon. True ! :-)
Måste vara genetiskt, min farsa var också väldigt smal i sina unga år.

Tack för svar!

mycketbrännvin
2013-05-06, 16:55
Jo det misstänkte jag också. Dock är min ämnesomsättning legendarisk, äter jag en hel elefant idag så är allt borta imorgon. True ! :-)
Måste vara genetiskt, min farsa var också väldigt smal i sina unga år.

Tack för svar!

Huvudsaken är dock att du är allmänt fresh och har välsittande kläder. Lite massa är nog aldrig till skada och muskler brukar ju göra gott för självförtroende.

MDV mannen som är oskuld

Exdiaq
2013-05-06, 17:16
Ta reda på vad du verkligen vill göra i livet och gör det. Folk som gör det och blir oftast väldigt genuina och brukar per automatik dra till sig folk som gör dem lyckliga samtidigt som det stöter bort bitterf*ttor.

YJuUq9wy6u4

lanzal
2013-05-06, 17:43
http://www.reddit.com/r/malefashionadvice/
För kläder.

Scratch89
2013-05-06, 17:43
Jag är rätt ful, men har lyckats få en hel del tjejer ändå. Så jag skulle nog säga att charmen är betydligt viktigare.

lanzal
2013-05-06, 17:47
Jag är rätt ful, men har lyckats få en hel del tjejer ändå. Så jag skulle nog säga att charmen är betydligt viktigare.

Pluggar inte du också? Typ har ett genuint intresse i livet för nåt, tror sånt är viktigt också, människor i största allmänhet är nyfikna och om någon är intresserad av något så tycker man väl det är spännande.
Om du fick chansa, Scratch89, varför tror du att du fått tjejer ändå? ;)

Scratch89
2013-05-06, 17:50
Pluggar inte du också? Typ har ett genuint intresse i livet för nåt, tror sånt är viktigt också, människor i största allmänhet är nyfikna och om någon är intresserad av något så tycker man väl det är spännande.
Om du fick chansa, Scratch89, varför tror du att du fått tjejer ändå? ;)

Charmig, spelar i band. Pluggar sjukgymnast, är utbildad massör = är bra med händerna. :cool:
Jag vet inte. Kanske för att jag inte är som andra killar. Kan lyssna på tjejer och går inte bara på med mitt skit. Kanske ska fråga min nuvarande...

EDIT: Sen har jag ju Justin Bieber-frilla också. Bitches love haircuts.

Vasstand
2013-05-06, 17:56
Schysta kläder (Behöver inte vara dyrt om man är smart och handlar på reor på nätet) svårt att rekommendera just vad du har eller vad soms är snyggt på dig då vad du tycker är snyggt och bekvämt oftast ser bra ut (Så länge du inte gillar att glida runt i hårdrocks-tshirts och svarta jeans och stripigt hår)

God hygien, tandtråd, tungskrapa, bra rakhyvel, goda parfymer, bra schampo/dusch/tvåler, munskölj e.t.c.

Undvik alkohol

Drick mycket vatten (Så man blir pigg och inte ser ut som en zombie/allmänt fräschare)

Använd hårvax eller nån produkt för håret (För frisyr och för att det ska lukta gott)

Klipp dig hos en frisör av det kvinnliga könet, helst i din egna ålder eller runt din egna ålder som ser bra ut och fråga henne vad hon tycker att du skulle passa i/vad du ser bra ut i/hur hon skulle vilja att du såg ut, undvik äldre herrar eller tanter, förmodligen skickliga frisörer med saxen men omdömesmässigt lär du nog få en dålig frisyr.

Le ofta, väldigt ofta och var glad samt positiv hela tiden. (Åtminstone utåt sett om du tycker det låter larvigt att vara glad hela tiden, inombords kan man vara död eller när man kommer hem kan man givetvis gråta)

Öva på att vara artig och gentlemannamässig, tänk dig lite ridderlig. (Många killar idag är mer eller mindre rätt lata och "sviniga" av sig, gillar inte att varken diska städa eller laga mat)

Ha en bra hållning och försök uppvisa en någorlunda pondus när du är vistas bland folk, SWAG som de kallas bland yngre.

Är det något du undrar över eller nån punkt du tycker verkar konstig är det bara fråga på...

Januarychild
2013-05-06, 17:57
Vad skönt med era berättelser :-)

Mantus
2013-05-06, 17:59
EDIT: Sen har jag ju Justin Bieber-frilla också. Bitches love haircuts.

Skilj på "på grund av" och "trots"...

:d

lanzal
2013-05-06, 18:01
Om du inte är rädd för att visa en bild på dina kläder idag, du kan ju blurra ansiktet så kan vi ju se vad vi har att jobba med typ? Du ska ju trivas i dina kläder men att ha passande kläder gör sjukt mycket t ex.
Hur kläder ska passa, såklart debatterat men jag använder denna guide för det.
http://www.reddit.com/r/malefashionadvice/comments/ehrtv/shujins_comprehensive_fit_guide/

Januarychild
2013-05-06, 18:07
Om du inte är rädd för att visa en bild på dina kläder idag, du kan ju blurra ansiktet så kan vi ju se vad vi har att jobba med typ? Du ska ju trivas i dina kläder men att ha passande kläder gör sjukt mycket t ex.
Hur kläder ska passa, såklart debatterat men jag använder denna guide för det.
http://www.reddit.com/r/malefashionadvice/comments/ehrtv/shujins_comprehensive_fit_guide/

Har en helt vanlig klädsel. Converse skor, jeans, sweatshirt/tjocktröja. Inget märkvärdigt :-p

Bryggan
2013-05-06, 18:09
Hur yttrar sig din Asperger i sociala sammanhang?

Lycka till mannen...håller tummarna. *Fast hade jag vetat det jag vet idag hade jag gått homo, tyvärr fast i hetero-träsket ;)*.

Januarychild
2013-05-06, 18:12
Hur yttrar sig din Asperger i sociala sammanhang?

Lycka till mannen...håller tummarna. *Fast hade jag vetat det jag vet idag hade gått homo, tyvärr fast i hetero-träsket ;)*.

Alltså ja kan ha svårt med ögonkontakt. Varje gång en tjej (lite snyggare) kollar på mig så kollar jag bort direkt, och får tankar i huvudet som att hon tycker att jag är ful. Har svårt med ögonkontakt i övrigt också :-/

Sen lite osocial typ :-)

Bryggan
2013-05-06, 18:24
Alltså ja kan ha svårt med ögonkontakt. Varje gång en tjej (lite snyggare) kollar på mig så kollar jag bort direkt, och får tankar i huvudet som att hon tycker att jag är ful. Har svårt med ögonkontakt i övrigt också :-/

Svår balansgång, för mycket ögonkontakt kan upplevas som...störande, för lite är inte heller bra.
Fula är vi allihopa så det behöver du inte bry dig om. Du skrev däruppe att alla är så ytliga...vet inte om jag kan hålla med. Även den blondaste bimbon har djup, det skiljer sig bara lite från kvinna till kvinna och det gäller att uppfatta vad precis den tjejen du talar med just då triggas av. Får du in rutinen så blir det i det närmaste ett mekaniskt arbete.

Ett annat tips; det finns inte Någon som inte gillar smicker. Men återigen, för mycket är för mycket och lagom är bäst. Ett smicker om per träff är lagom.

Lipservice
2013-05-06, 18:57
Var inte för kräsen när du väljer flicka. Erfarenhet har mycket med hur en man är utåt i tjejernas ögon. Glad och trevlig med inslag av nyfikenhet är alltid bästa sättet. Sen beroende på vart du "raggar" så vifta gärna lite extra med plånboken om du nu har nått i den. Lycka till grabbhalva!

Fregus
2013-05-06, 19:04

Sådär känner jag med ganska ofta, och då har jag inte (såvitt jag vet) någon aspergerdiagnos.

Jag tror att det mesta helt enkelt beror på brist av självförtroende. Det är svårt att agera självsäkert när man kanske inte har fått någon direkt bekräftelse från det motsatta könet tidigare, men tänk på att ingenting kan bli sämre av att du tycker om dig själv.

Om du tror att du är snygg kommer även andra människor få ett bättre intryck av dig.

Wzup2u
2013-05-06, 19:07
din personlighet och hur du framför den är betydligt viktigare än hur du ser ut utöver att se välvårdad ut.

+ 1

Dedication
2013-05-06, 19:30
Nu har jag endast läst första inlägget så förmodligen har någon redan skrivit det här.

Men för att få tjejer, eller vad man nu vill. Ska du inte vara rädd för att vara lite rolig, inte vara rädd för att göra bort dig ibland. Tjejer här älskar när man är rolig och ja, bjuder på sig själv. Ett plus är ju att vara lite vältränad, en skön och avslappnad stil. Att man är lite solbränd gör mer än vad man tror :)

Helgon1
2013-05-07, 09:57
(jag är tjej)

För min del är humor nr 1 i alla sammanhang. Jag har inga problem att prata med folk jag inte känner och man känner ju direkt om det klickar eller inte. Antingen så blir man genuint intresserad av vad den andra säger, eller så pratar man väder en stund och säger hej då. =)

Har man gemensamma intressen eller humor som klickar så märker man ju det ganska snabbt.
Och att man vågar känna; det spelar ingen roll om den här personen älskar mig eller inte. Funkar det inte, så funkar det inte. Man kan inte hålla på och krysta fram saker för att det ska vara kul just nu, hur ska man gå vidare på det?

Vissa av mina kompisar har massa konstiga krav. Han ska vara minst 183cm lång, för då kan jag ha dom här klackarna utan att jag blir längre. Han ska vara vältränad, glad, rolig, farlig, tatuerad, ha snygg bil, mycket pengar, ha massa tid för mig, inga barn, laga mat, ge mig komplimanger och försvara mig men inte någonsin vara elak. Han ska vara snygg, gärna polis men lite kriminell. osv osv. Och INGEN dom möter är tillräckligt bra?
Jag träffade en kille som jag klickade med och umgicks med som kompis och vi garvade hela tiden, pratade i James Bond- koder och fånade oss. Som en bästis när man var liten typ. Min kompis såg hur han såg ut, sa till mig; Du kan inte mena att du umgås med en kille som väger under 70kg?
WHAT?

We are not all bad. ;o) Träffar du på mig ute, så har jag sannolikt en alkoholfri drink i handen, skrattar så jag kiknar och kommer att dansa med dig om du frågar. Om inte jag hinner fråga först.
Ice-braker för mig är motor. Det är lätt att prata med dom flesta killarna om bilar eller hojar. Om inte annat tycker dom att det är sjukt kul med en tjej som kör hoj. Eller mitt jobb. Alla har haft djur, känner någon som har djur eller har frågor om djur.

Har en killkompis som tycker själv att han är väldigt snygg och att det bara är tjejernas fel att det inte händer nåt. Han har NOLL drivkraft när han träffar någon, allt rinner ut i sanden och säger bara "hon verkade inte så intresserad". DET min vän, inte så attraktivt ;o) Var lite på, men inte för mycket. Man får känna av lite. Det är svårt.

Lycka till med allt. Jag ska försöka följa tråden och se hur det går för dig =)

bagmol
2013-05-07, 10:19
Hej å hå, var själv i en liknande sits som du när jag var i den åldern. Hade aldrig legat eller ens hånglat med en tjej. Hade skitkass självkänsla och vågade inte prata med tjejer.

Jag löste mina problem genom att träna mycket vilket gav mig bättre självförtroende. När jag väl märkt att jag började få en bra kropp så började jag internetdejta som en galning.

Det var svårt i en början att få kontakt med tjejerna genom internet men löste sig snabbt. För mig var det mycket enklare att träffa tjejer helt själv på dejter istället för att prata med tjejer ute på krogen eller liknande då även mina kompisar var närvarande. Var lättare själv för jag vågade mer eftersom jag inte var rädd för att skämma ut mig inför mina kompisar.

När väl internetdejtandet kom igång träffade jag massor med tjejer, fick ligga mer än jag kunnat hoppas på och träffade tillslut en tjej som är min sambo idagsläget.

Fråga gärna via pm eller nått om du har någon fråga och lycka till!

Viktigt att tänkta på: detta kommer aldrig lösa sig av sig själv du måste jobba på att ändra ditt betende.

PureWhey
2013-05-07, 12:44
Uhm, inte gillar för mycket ögonkontakt = aspberger? Sen när?

Loke
2013-05-07, 12:57
Uhm, inte gillar för mycket ögonkontakt = aspberger? Sen när?

Sen alltid. Svårt för lämplig ögonkontakt är väl iofs en bättre beskrivning, inte ovanligt aspergare verkar stirra, både i ögonen och på andra delar av en människa.

PureWhey
2013-05-07, 12:58
Sen alltid. Svårt för lämplig ögonkontakt är väl iofs en bättre beskrivning, inte ovanligt aspergare verkar stirra, både i ögonen och på andra delar av en människa.

Jaja, så sett ja, då är jag med.
Jag tycker det är jobbigt att "stirra" in i en persons ögon när man pratar med dom, varning? :-|

Loke
2013-05-07, 13:26
Jaja, så sett ja, då är jag med.
Jag tycker det är jobbigt att "stirra" in i en persons ögon när man pratar med dom, varning? :-|

Samma här. Men jag tror det är väldigt mycket något man ärver socialt av den miljö man växer upp i. Det är ju ganska kulturellt beroende vad som anses vara lämplig ögonkontakt. Jag och min mor kollar aldrig varandra i ögonen, så jag tror det helt enkelt är därifrån det kommer för mig. På den grunden tänker jag också att en mor skulle märka om hon tyckte ett barn hade väldigt lite ögonkontakt, men att det kan vara svårt för andra avgöra om någon avviker från normen.

Sen kan man ju kolla på ordentligt autistiska barn och deras sätt när någon talar till dem, då får man lite perspektiv. Det är inte bara ögonkontakten som brister - de ger ofta ingen indikation alls på att de lyssnar.

anton2000
2013-05-07, 14:29
Jag håller också på och försöker bli lite smoothare med tjejer och allmänt socialt.
Försök att tänk att man måste börja någonstans och att dissar är naturligt och ingenting att vara rädd för. Det är jättesvårt såklart. Men alla blir dissade och det är ingen idé att ta det personligt. Det behöver inte vara utseendet utan själva approachen, tjejens humör eller 100000 andra grejer som man inte kan kontrollera.
Så börja med små steg.

Det finns ju många som har gjort liknande resor, typ som den här killen:

-unuqF4uklE
En del intressanta grejer som kan vara rätt tänkvärda :)

Dedication
2013-05-07, 16:01
För er som har problem med att ta kontakt med tjejer borde kolla serien "Social Frihet" på Youtube. Jag lovar, man känner igen sig. :)