handdator

Visa fullständig version : Fri surf, mobilt bredband. Vart?

Paperbasket
2013-05-05, 08:58
Kollar runt lite efter mobilt bredband med fri surf. Skaffade ett abonnemang hos telenor för något år sedan med fri surf. Verkar dock inte som om telenor eller telia har fri surf längre?

Bara jag som inte hittar rätt abonnemang eller har fri surf på mobilt bredband börjat försvinna?

tlk
2013-05-05, 09:22
Jag vet inte hur det är för andra leverantörer men för Telenor så är det ju i princip "fri surf" oavsett abonnemang. Bara att hastigheten blir cappad efter du har uppnåt din gräns. Men då är den ändå på 256kb/s eller något och det räcker ju gott och väl.

Tyrwing
2013-05-05, 09:45
Tyvärr är du nog lite sent ute. Telenor började avveckla fri surf i höstas förra året och precis i den här veckan sänkte de CAPen till 4, 8 och 12GB för sina MBB.( Sina nya alltså, befintliga behåller sina egenskaper tills man förlänger eller nytecknar)
Alla operatörer är på väg dit eftersom de överbelastat sina nät. Den operatör som inte gör det kan du räkna med skit hastighet från anyway.
Så i princip så håller alla mobiloperatörer att skaffa värdelösa skitmängder till sina MBB för sen jäkla massa pengar.

Paperbasket
2013-05-05, 12:27
Hmm, var precis i början av förra hösten som jag åkte utomlands några månader så därför jag missat denna märker jag.

Fri surf för mig innebär att de inte sänker hastigheten men då kan man glömma sådant med andra ord tyvärr.