Logga in

Visa fullständig version : Deffmetod

sami al haddad
2013-05-02, 14:58
Hejsan! Jag heter Sami och jag har blivit rekryterad till kolozzeum av en annan medlem med aliaset latissimus dorsi!
Som en nybörjare inom träning tar man in all info man får av erfarna och suger in det som en tvättsvamp!
Men det är en sak mina öron uppmärksammade extra mycket nämligen, jo min vän latissimus dorsi påstår att ett bra sätt att gå ner i vikt och att deffa är att äta pizza, hamburgare, godis etc. Bara man tränar tillräckligt hårt och inte äter "för" mycket.
Stämmer detta? Varför gör då inte folk detta oftare, låter godare än dem metoder man läst om!
Tack på förhand.

knuckles
2013-05-02, 15:01
Jo det stämmer, men vem är folk? 50-åriga tanter?

blomrog
2013-05-02, 15:02
Detta kan bli intressant...

Jeml
2013-05-02, 15:13
ja det stämmer.

folk håller inte normalt på med det för att det kommer vara jävligt påfrestande för som flesta att deffa på kaloririka livsmedel som pizza etc. och man kommer aldrig känna sig mätt.

att gå runt vrålhungrig hela tiden är inte kul och dom fleste klarar inte ens av det.
jag skulle välja en annan metod om du inte har riktigt stor kaloribudget till deffen.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Noppe
2013-05-02, 15:31
Ofta när man prata diet/bantnings-metoder eller vad man nu vill kalla det.

Då ligger oftast problemet i att personen i fråga har nån form utav ätstörning och skulle man då låta den personen börja äta pizza och dylikt, ja du kan ju räkna ut själv hur det slutar :)

Rabiat
2013-05-02, 16:03
Alltså, att äta pizza, hamburgare, godis och liknande, och ändå hamna på ett kaloriunderskott samtidigt som man inte mår som ett jävla kadaver är... svårt.

Zeq
2013-05-02, 16:20
Ja, det stämmer.

Jag kan dock komma på två anledningar till varför det är en dålig idé:

Du kommer att behöva gå hungrig hela tiden eftersom dessa livsmedel inte mättar om du äter den mängd som krävs för att gå ned i vikt.
Du kommer att få näringsbrist och en rad brissjukdomar kommer att uppstå.

Ronn
2013-05-02, 16:56
Behöver ju inte vara så svart och vitt, man kan ju planera in det vissa dagar här och där så det passar in i kaloribudgeten.

tjing
2013-05-02, 16:58
Tortyr att deffa på god mat, för de flesta personer. Det låter så jätte-otroligt-bra i teorin men leder bara till överätning i praktiken.

Alla är givetvis olika, men för många är det en bättre idé att göra maten och matvalen tråkigare men ändå ha kvar en lagom aptitlighet, d v s bort med allt som är överbelönande och bort med smakexplosioner. Lagom god mat, som man inte nödvändigtvis vill ha en till portion av.

Jeml
2013-05-02, 16:59
Tortyr att deffa på god mat, för de flesta personer. Det låter så jätte-otroligt-bra i teorin men leder bara till överätning i praktiken.

+1

God mat kan man ju visserligen äta dock.

tjing
2013-05-02, 17:04
God, men inte för belönande ja. Är maten för åtråvärd blir det ett helvete att stå emot för de flesta. Folk är lite olika med det dock och det räcker att få i sig lite gott för en del.

Jämför t ex en smarrig kebabpizza + pommes med en välstekt kycklingfilé med ris och någon hyffsad sås.

Belönande v s god.

Jeml
2013-05-02, 17:08
God, men inte för belönande ja. Är maten för åtråvärd blir det ett helvete att stå emot för de flesta. Folk är lite olika med det dock och det räcker att få i sig lite gott för en del.

Jämför t ex en smarrig kebabpizza + pommes med en välstekt kycklingfilé med ris och någon hyffsad sås.

Belönande v s god.

okej, agreed.

jag menade att "bra" mat kan vara god, så fort man äter skräpmat så brukar det bli ett helvete.

Ronn
2013-05-02, 17:13
Om jag deffat tillräckligt länge så blir jag nästan alltid till slut sugen på någon form av snabbmat, då räcker det oftast med en gång sen för att stilla begäret sen är man back on track och det är ingen problem att få in det så att man ändå hamnar på underskott eller balans.