handdator

Visa fullständig version : Uppvaknandet - Från överviktigt till skitviktig

randomname
2013-05-01, 22:06
Är en man i 30 års åldern som har en dröm om att komma i form, tyvärr är vägen för att lyckas uppfylla mina drömmar väldigt lång och full av frestelser.

Har börjat skriva denna journal för att motivera mig själv i brist på andra idéer. Skulle jag lyckas med mina mål kan det även vara roligt att se hur mina tankar har gått kring träning. Jag tänker vara så ärligt jag kan och hoppas att jag en dag kan skratta åt allt. Det jag i första hand vill göra är att gå ner i vikt och lyckas jag bygga muskler är det ett plus.

Har tidigare kunnat springa en mil utan problem och visat mig på stranden utan att skämmas och det är dit jag vill!

Utgångspunkt:
Vikt: (återkommer) tjock
Mått: (återkommer)

Mål:
* Bli strandsnygg och inte se ut som en strandad knubbsäl. Kunna använda vanliga kläder utan att skämmas.
* Undvika tjockissjukdomar. Är livrädd för döden så allt jag kan göra för att undvika den är bra.
* Göra kärleken i mitt liv mer attraherad av min kropp och inte bara min personlighet. *cupid*
* Få mer energi till vardagen.

Tankar, funderingar och problem:
Har försökt många gånger förut främst genom div pulver dieter som gett ett bra resultat men tyvärr har jag halkat tillbaka i gamla spår och förvärrat situationen varje gång.

Jag trivs på gymmet när jag väl är där men har endast varit där 3 ggr på 4 år. Känner mig för tjock och obekväm för att gå på gym bland alla vältränade personer. Antar att gymägarna är glada när jag betalar månadsavgiften och inte sliter på utrustningen. haha

Drömmar har alla men få gör något för att förverkliga dem och tyvärr lider jag av samma problem. Det är svårt att ta steget från tankar till handling.

=====================
Måndag

Mat:
Köpte en förpackning med morötter att knapra på när jag blir sugen på nått. Åt en kebabrulle till lunch och några timmar senare ännu en kebabrulle och 2 liter läsk. Morötterna ligger orörda.

Träning:
Ingen

Mentalt:
Kollade på mängder av motiverande youtubeklipp under tiden jag åt kebab. Väldigt motiverande, tyvärr känner man sig inte speciellt sugen på att träna efter att tryckt i sig en kebabrulle.

Positivt idag:
Har börjat vara ärlig mot mig själv. Bygger mentalt upp drömmar om framtiden.

Negativt idag:
Är inte ens i närheten av att gå från tanke till verklighet med min träning om jag ska vara ärlig. Hade jag haft pengarna skulle jag antagligen bara bokat tid för en fettsugning.

Dagens träningslåt:
Down under – Men at Work (inte mycket träning så blir en lugn låt)
=====================
Tisdag

Mat:
Pizza, chips och 2l läsk

Träning:
Ingen

Mentalt och motivation:
Fick dåligt samvete av pizzan idag men stillade samvetet med lite chips.

Positivt idag:
Fick svamp för någon vecka sen i ett tjockis veck *sjukt pinsamt* men idag har det börjat försvinna vilket gör att jag känner mig lite mer motiverad att göra aktiviteter. Har även laddat ner en app som visar hur långt man gått så nu ska jag bara lista ut hur den fungerar.

Negativt idag:
Maten… suck hur tänker man egentligen. *facepalm*

Dagens träningslåt:
Over the rainbow – Israel Kamakawiwoole (varit så jävla besviken på mig själv idag så fick bli en depp låt innan läggdags. Artisten var även han överviktig innan han gick bort i en tjockissjukdom)
=====================
Onsdag

Mat:
1 glass, 4 liter läsk och ett kilo godis.

Träning:
Sprang/ jogga/ gick raskt i ca 4 km, fick håll men fortsatte ändå springa och det är jag nöjd över.

Mentalt och motivation:
Vilken jävla ångest jag fick av godiset, ush. Men hade jag inte ätigt godiset hade jag antagligen inte motiverat mig till att gå ut och springa.
Finns mycket att vinna på att lägga om kosten och hoppas att jag gör det.

Positivt idag:
Har faktiskt tränat för en gång skull. Hoppas att detta var första steget och att det är dags för ett till steg framåt i morgon. *flex*

Negativt idag:
Hade jag inte tryck i mig allt godis skulle träningen gjort mer nytta.

Dagens träningslåt:
Pumped up kids – Foster the peopol (hörde den på radion innan jag drog till löpspåret. Tycker att den är lite klatschig så den fick följa med under löprundan)