handdator

Visa fullständig version : P/P/L med marklyft, hur hade ni gjort?

Carnes
2013-05-01, 09:28
verkar vara svårt att placera ut marklyft så kroppen får vila. Jag vill träna rätt mycket med fokus på basövningar. Hade tänkt mig något i stil med:

Alternativ 1
Dag 1 Pull (Mark, Chins, Rodd, bicepscurls, ev 1 övning för baksida axlar)
Dag 2 Push(Bänk, Snebänk, Liggande triceps extensions, sidolyft)
Dag 3 X
Dag 4 Ben (Böj, lårcurl, vadpress)
Dag 5 X
Dag 6 -->Dag 1

Alternativ 2 (Samma övningar)
Dag 1 Pull
Dag 2 X
Dag 3 Push
Dag 4 X
Dag 5 Legs
Dag 6 X
Dag 7 --> Dag 1

4 set, 6-8 reps (stanna typ 1-2 reps från fail) på Bänk/Mark/Böj, 3 set, 8-10 reps på resten.

Järngrisen
2013-05-01, 09:40
Alternativ 2. Mer vila är ju oftast inte negativt.

Sen gillar jag iofs att ha en dag i veckan med bara mark.

Rakanichy
2013-05-01, 09:53
jag kör själv:
Dag 1: Legs
Dag 2: x
Dag 3: Push
Dag 4: x
Dag 5: Pull
Dag 6: x
Dag 7: x

Då får jag tillräcklig vila på allting.

Rawsteel
2013-05-01, 10:17
Röstar på alternativ 1 då jag själv använt den splitten/frekvensen med goda resultat ett bra tag.
Jag skulle dock lagt mark på underkroppspasset och varierat böj/mark, alltså starta med böj vartannat pass och på det andra mark.
Den frekvensen tillåter ju som sagt att man kan ta sina sets skapligt långt och en helt okej volym så för mig var det inte tillräckligt med vila för korsryggen att ha mark på pull passet, misstänker även starkt att det var en faktor till mig ryggskada.
Så jag rekommenderar detta ->

D1 - Underkropp
D2 - Press
D3
D4 - Drag
D5
D6 - Börja om

Anders The Peak
2013-05-01, 10:28
verkar vara svårt att placera ut marklyft så kroppen får vila. Jag vill träna rätt mycket med fokus på basövningar. Hade tänkt mig något i stil med:

Alternativ 1
Dag 1 Pull (Mark, Chins, Rodd, bicepscurls, ev 1 övning för baksida axlar)
Dag 2 Push(Bänk, Snebänk, Liggande triceps extensions, sidolyft)
Dag 3 X
Dag 4 Ben (Böj, lårcurl, vadpress)
Dag 5 X
Dag 6 -->Dag 1

Alternativ 2 (Samma övningar)
Dag 1 Pull
Dag 2 X
Dag 3 Push
Dag 4 X
Dag 5 Legs
Dag 6 X
Dag 7 --> Dag 1

4 set, 6-8 reps (stanna typ 1-2 reps från fail) på Bänk/Mark/Böj, 3 set, 8-10 reps på resten.

Alternativ 2 är bäst om du kan ha schemat rullande över tid och på två av mellandagarna tycker jag att du lägger in 20-25 minuter konditionsträning och en av mellandagarna (vilodagarna) vilar du helt och äter ordentligt då kommer det börja hända saker. *drool*

Carnes
2013-05-01, 12:00
Tackar boys. Alternativ 2 funkar bra med tanke på mitt jobb (har börjat jobba ännu mer nu, på olika tider osv) så ja, jag kör på det. Några andra saker man bör tänka på osv?