Visa fullständig version : Träna eller inte Träna?!
Sooffiiee
2013-04-30, 13:25
Hejsan
Jag sitter nu här med världens ångest.
Under 6 månader har jag skött min träning rikigtig bra och inte intagit alkohol på hela 4 månader, under dessa 6 månader så har jag nog bara druckit 3 ggr sammanlagt.
Till veckan som varit så tränade jag måndag, tisdag och onsdag.
Sen har jag för en gångsskull gått ut och haft lite roligt då det varit avslutning uppe på Sälenfjällen, Vilket innebar 3 dagar av alkoholintag på raken.
Tänkte att återgå till min vanliga rutin idag men jag känner mig sjuk, har knappt fått någon sömn under dessa 4 dagar (tors-sön) så jag känner mig helt förstörd, jag har halsont och snorig samt så slår mitt hjärta skitfort och hårt, Har dock inte feber.
Nu till en fråga som egentligen är uppenbar, Borde jag träna eller vila?
Jag känner bara att jag har missat så mycket och förstört mycket under dessa dagar och nu när man väl ska komma igång igen så är man helt trasig!
Har sjuk ångest!
Hur hade ni gjort?
knuckles
2013-04-30, 13:27
Vila med halsont
tossefar
2013-04-30, 13:27
Vila så klart. Du hinner nog träna tillräckligt i ditt liv.
Sooffiiee
2013-04-30, 13:32
Antagligen bäst, Men samtidigt så känner jag att jag måste gå till jobbet och det klarar jag ju av så då måste jag ju kunna träna? eller hur hade ni prioriterat?
Och hur mycket tror ni att jag har förstört under dessa dagar, så som styrka och kondition? Har iofs ätit mycket protein och mycket annat överlag, ganska skönt att släppa på tyglarna för engångsskull när man levt i ett ganska rutinerat mönster senaste halvåret!
Max ta en powerwalk med friskluft i inte alltför raskt tempo, och håll Dig till vad kroppen svarar ;)
knuckles
2013-04-30, 13:36
Antagligen bäst, Men samtidigt så känner jag att jag måste gå till jobbet och det klarar jag ju av så då måste jag ju kunna träna? eller hur hade ni prioriterat?
Och hur mycket tror ni att jag har förstört under dessa dagar, så som styrka och kondition? Har iofs ätit mycket protein och mycket annat överlag, ganska skönt att släppa på tyglarna för engångsskull när man levt i ett ganska rutinerat mönster senaste halvåret!
Hade vilat från arbete mest troligt också om det är som du beskriver och absolut från träning. Ett par dagar förstör inte så mycket, det kan du ta igen.
Illustrerade mannen
2013-04-30, 13:37
Är du seriöst orolig? Du har "busat" några dagar! Du kan inte ha tappat just något alls! Möjligen får du mer inspiration och träningslust istället. Jämför med Amish... Ungdomarna där ger sig ut och "busar" en tid... Ingen större fara! Ge dig på stången så fort du piggnat till!
Du behöver inte oroa dig så mycket, se till att vila upp dig och ta nya tag när du känner dig redo igen.
Man måste få släppa loss lite ibland också annars kan man inte leva!
Så länge man inte super och frossa varje dag så är det inga problem.
Bara att ta nya tag och inte ge upp, kör hårt!! :)
svenbanan
2013-04-30, 15:39
Du torskar säkert mer på att du går runt och nojjar och har ångest. Släpp det bara och må bättre. Sen kan du träna när du är frisk.
Slappna av och vila ut dig några dagar... Några dagars träningsuppehåll gör dig bare godt.
Snarare förstör du för dig själv genom att gå runt med ångest varje gång dina rutiner bryts. Inte har du väl någon stressad tidsplan att bygga upp din kropp?
Sooffiiee
2013-05-10, 10:11
Så himla värdeläst det är att vara förkyld! Nu har de gått 10 dagar sen jag startade tråden och jag har fortfarande inte blivit bra!
Hur gör ni när förkylingen sitter i länge?! jag blir galen om jag inte kan röra på mig som jag vill. Förra veckan så hade jag ingen halsont torsdag, fredag, så jag sprang min vanliga runda på lördag-söndag, Tränade styrka måndag tisdag, och sprang igen på onsdagen, forfarande lite snorig men inget halsont.
Torsdag morgon vaknade jag med både öronvärk, halsont och ännu mer snorirg! suuck! Känns som att jag aldrig kommer att bli bra.
Är det bara för mig att vänta ut denna skit helt och hållet eller hur hade ni gjort? gör ni?
Herregud Sooffiiee, du kan ta det helt lungt. Tråden är ju nästan en skymf mot alla fetton som "ska ta upp träningen igen efter 5 år på sofflocket med pizza och coca-cola".
Du har krökat till det några dagar och gör en tråd för att du tror att din livsgärning i gymmet är förstörd. Jag vet inte var jag ska börja, så jag avslutar här.
PS. Det är nyttigt att avbryta rutiner ibland.
Så himla värdeläst det är att vara förkyld! Nu har de gått 10 dagar sen jag startade tråden och jag har fortfarande inte blivit bra!
Hur gör ni när förkylingen sitter i länge?! jag blir galen om jag inte kan röra på mig som jag vill. Förra veckan så hade jag ingen halsont torsdag, fredag, så jag sprang min vanliga runda på lördag-söndag, Tränade styrka måndag tisdag, och sprang igen på onsdagen, forfarande lite snorig men inget halsont.
Torsdag morgon vaknade jag med både öronvärk, halsont och ännu mer snorirg! suuck! Känns som att jag aldrig kommer att bli bra.
Är det bara för mig att vänta ut denna skit helt och hållet eller hur hade ni gjort? gör ni?
Kan-Jang funkar rätt bra anekdotalt.
Ät på kcal-balans (typ), få i dig vitaminer/mineraler och VILA.
Det är bara att vila, är det ett virus så kan du inte göra ett skit åt det.
Jag är själv inne på dag 24 nu med ett virus i halsen som vägrar ge sig.
Jag har dock till skillnad från dig känt mig frisk som en nötkärna under alla dessa 24 dagar, endast lite halsont och missfärgat slem.
Det virus som är en vanlig anledning till hjärtmuskelinflammation kan endast ge halsont som symptom och kan vara långdraget (coxsackie b virus).
Så när man har ont i halsen, sjukdomskänslor, förkylning eller feber träna aldrig.
Visst suger det, man ser sakta hur allt man slitit för försvinner och man kan inte göra ett skvatt åt det, allt för ett sketet jäkla virus *cry*.
Rawsteel
2013-05-10, 12:51
Visst är det förjävligt.
Inne på vecka 3 nu med något som låter exakt som det medlemmen ovan lider av.
100% frisk med ett vagt halsont/obehag i halsen och grönt slem.
När ska man få bygga lite muskler?!?!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.