Visa fullständig version : Någon som tidigare bytt fläkt på en HP pavlion g6 laptop ?!
Försökte ta isär datan för att byta eventuellt rensa fläkten, måste ju vara mekaniker för att lyckas verkar det som!! Någon med erfarenhet?
De flesta laptops är rätt bökiga att ta isär. Prova med komprimerad luft på burk först, och blås rent fläkten.
Finns väl gott om tutorials på youtube. Bara att plocka fram skruvmejslarna!
Ibland räcker det att ta bort tangentbordet. Ibland måste hela skiten öppnas. Det är många skruvar men inte särskilt svårt.
Provade ta isär min gamla hp laptop. Låt oss säga att den är isär nu men att den aldrig kommer gå att sätta ihop igen. Sjukt jobbigt att ta av tangentbordet,fick göras med kraft!
rememberence
2013-04-30, 10:14
Provade ta isär min gamla hp laptop. Låt oss säga att den är isär nu men att den aldrig kommer gå att sätta ihop igen. Sjukt jobbigt att ta av tangentbordet,fick göras med kraft!
Men haha! :laugh:
nissepelle
2013-04-30, 12:17
Det är inte så svårt om du gör på rätt sätt. När du kör fast så är inte lösningen att bryta och bända tills skalet går upp. Lösningen är att kolla youtube eller söka efter forumtrådar om samma sak.
Har bytt på min HP Pavilion dv6, det går men tar lite tid och är lite pilligt. Helt otroligt fungerar allt efter att jag satte ihop den igen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.