handdator

Visa fullständig version : Hur hade ni agerat här?

Vilson
2013-04-29, 10:59
Råkade ut för denna situation för nån vecka sen och startade tråden då jag såg denna: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=199488

Min händelse var dock väldigt olik men vad gör man?

Jag är ute och sprang på stan. Jag springer förbi fyra barn (två pojkar, två flickor, tio år gamla) (jag är nästan 2m lång och 25 år). De frågar mig om jag vill köpa majblommor och jag svarar nej tack. När jag sprungit tio meter ropar en av killarna "din farsa är bög".

Jag stannar upp och vänder mig och frågar "vad säger du?" och får tillbaka "han sa inget, pengarna är till fattiga barn" från en av tjejerna.

Jag säger "ok" och vänder mig för att springa vidare varpå samma kille ropar "gaaaay". Jag är helt mållös och fortsätter bara springa.

Hur hade ni agerat här?

Guskleto
2013-04-29, 11:00
Jag hade garvat som fan :D

Rabiat
2013-04-29, 11:02
"Det är han inte alls det, fråga din mamma!" och fortsätter springa.

aijou
2013-04-29, 11:06
http://uberhumor.com/wp-content/uploads/2011/03/chive-on-2.jpg

Robbmeister
2013-04-29, 11:07

:laugh:

Vilson
2013-04-29, 11:07
Jag hade garvat som fan :D

Ja alltså, jag kände mig ju varken kränkt, hotad eller så men tänkte i efterhand att det kanske hade varit lämpligt att lära pojken något slags konsekvenstänk. Frågat vilken skola han gick i, tagit hans föräldrars telefonnummer eller liknande. Hade nog inte pallat och i stunden var jag mest chockad men det är nog inte bra för en tioåring att ropa förolämpningar på folk för att imponera på tjejer, eller vad han nu hade för anledning.

+1 Fan att man inte är mer kvicktänkt! :P

Yes
2013-04-29, 11:13
Jag hade fan köpt en majblomma. :D

PureWhey
2013-04-29, 11:15
Skrämt upp honom rejält, småttingar brukar bli rejält skrajja om man höjer rösten rejält och ser förbannad ut.

Vilson
2013-04-29, 11:15
Jag hade fan köpt en majblomma. :D

Haha, jo men hade inga pengar på mig då jag var ute och sprang.

Rikard Jansson
2013-04-29, 11:16
American History X-scenen gör sig påmind som ett rättvist straff.

Juxta
2013-04-29, 11:21
American History X-scenen gör sig påmind som ett rättvist straff.

Helt rätt, ett öga för ett öga.

MathiasF
2013-04-29, 11:38
http://24.media.tumblr.com/tumblr_luq1bh8nlr1qapk9no1_500.gif

Blaine
2013-04-29, 13:21
Jag hade med ögonbrynen höjda och sakta steg gått fram till den pojken och han skulle naturligtvis börja se rädd ut, och de övriga tre bli spända med tankarna fyllda om vad som ska hända härnäst. När jag är nästan framme skiftar jag ansiktsuttrycket till ett mildare varpå jag säger med mjuk röst: "ja, han må vara bög och tycker om att sätta på andra håriga män bakifrån… MEN KAN NI GÖRA SÅ HÄR DÅ": då sliter jag en handfull av deras majblommor ifrån dem och stoppar in allesammans i min mun, börjar genast tugga på dessa vilt med hackande tänder (en del bitar ramlar ut) för att helt konsumera dessa och slutligen, när munnen är tom, gapa med fullt utsträckt mun och viftande tunga i flera sekunder. Sedan hade jag uppnosigt och med med hakan i vädret promenerat iväg.

Juxta
2013-04-29, 13:26
Jag hade med ögonbrynen höjda och sakta steg gått fram till den pojken och han skulle naturligtvis börja se rädd ut, och de övriga tre bli spända med tankarna fyllda om vad som ska hända härnäst. När jag är nästan framme skiftar jag ansiktsuttrycket till ett mildare varpå jag säger med mjuk röst: "ja, han må vara bög och tycker om att sätta på andra håriga män bakifrån… MEN KAN NI GÖRA SÅ HÄR DÅ": då sliter jag en handfull av deras majblommor ifrån dem och stoppar in allesammans i min mun, börjar genast tugga på dessa vilt med hackande tänder (en del bitar ramlar ut) för att helt konsumera dessa och slutligen, när munnen är tom, gapa med fullt utsträckt mun och viftande tunga i flera sekunder. Sedan hade jag uppnosigt och med med hakan i vädret promenerat iväg.

Alltså.. Majblommor har nålar.

Jag tror det snarare skulle sluta såhär:

"Sedan hade jag uppnosigt och med med hakan i vädret promenerat iväg. När jag sedan kommit runt hörnet hade jag spytt blod, ringt ambulans och hoppats på att dom hinner fram i tid."

Blaine
2013-04-29, 13:28
Alltså.. Majblommor har nålar.

Jag tror det snarare skulle sluta såhär:

"Sedan hade jag uppnosigt och med med hakan i vädret promenerat iväg. När jag sedan kommit runt hörnet hade jag spytt blod, ringt ambulans och hoppats på att dom hinner fram i tid."

Men det vore det värt!

Alternativt, när jag väl har blodig mun, gå tillbaka och skrämma upp dem ännu mer.

Bryggan
2013-04-29, 13:29
Jag är ute och sprang på stan. Jag springer förbi fyra barn (två pojkar, två flickor, tio år gamla) (jag är nästan 2m lång och 25 år). De frågar mig om jag vill köpa majblommor och jag svarar nej tack. När jag sprungit tio meter ropar en av killarna "din farsa är bög".

Jag stannar upp och vänder mig och frågar "vad säger du?" och får tillbaka "han sa inget, pengarna är till fattiga barn" från en av tjejerna.

Jag säger "ok" och vänder mig för att springa vidare varpå samma kille ropar "gaaaay". Jag är helt mållös och fortsätter bara springa.

Hur hade ni agerat här?Hahaha, tack för att du förgyllde min dag!

Förövrigt hade jag reagerat som du.

Matsa
2013-04-29, 16:11
Jag har svårt att bli ordentligt arg på barn men man blir bra ställd när sånt händer.

Men det vore det värt!

Alternativt, när jag väl har blodig mun, gå tillbaka och skrämma upp dem ännu mer.

Varpå ungfan vrålar "Kolla, homot blöder! Gaaaaay!" :laugh:

Faran
2013-04-29, 18:14
Jag hade sprungit mot honom skrikandes "DEN SOM SA DET HAN VA' DET!!!" och satt in en dubbelfotad hoppspark i bröstet på honom.
Nä ärligt talat så vet jag inte. Troligtvis agerat dom du gjorde, men man skulle gärna vilja uppfostra snorungen lite.

Fishtank
2013-04-29, 18:17
Inget för jag har lurar då jag springer.

Hade jag däremot inte haft det hade jag tagit fram min lärarröst och påpekat att man beter sig som folk.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Rabiat
2013-04-29, 18:19
Varpå ungfan vrålar "Kolla, homot blöder! Gaaaaay!" :laugh:

:laugh::laugh:

Jockefoten
2013-04-29, 18:23
I sann Stefan J-anda så hade jag dödat barnen. Det handlar om heder och civilkurage!

hugok
2013-04-29, 18:26
Förmodligen hade jag skitit i det från första början och sprungit vidare, när det är så små barn spelar det ingen roll.

Men det jag hade velat göra men förmodligen inte hunnit komma på är att gå fram klappa honom på huvudet samtidigt som jag säger "Naw så gulligt, du har lärt dej ett nytt ord idag".

eiri
2013-04-29, 18:29
gå fram och fis honom i ansiktet

Olegh
2013-04-29, 18:49
I sann Stefan J-anda så hade jag dödat barnen. Det handlar om heder och civilkurage!

Jag kan inte bestämma mig för om det är mest osmakligt, eller mest stor humor. Det är en hårfin gräns!

Rabiat
2013-04-29, 19:41

:laugh:

Rabiat
2013-04-29, 19:42
Jag kan inte bestämma mig för om det är mest osmakligt, eller mest stor humor. Det är en hårfin gräns!

Det blir tydligare om man läser igenom "Hur hade Ni agerat"-tråden (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=199488) :)