handdator

Visa fullständig version : Sluta använda facebook...

Snobbe
2013-04-28, 20:49
Jag har en extrem lust att sluta använda facebook eller iaf lägga ner 99% av det hela. Jag slösar för mycket tid på att sitta o läsa poster från folk jag aldrig snackar med....

Men samtidigt så är det ett extremt bra nyhetsflöde för konserter och events och allt annat, otroligt mycket reklam osv också såklart men det är grymt o bara kunna likea tomorrowland och sen få info hela tiden om vilka artister och när biljetter släpps osv....

Är det någon som har tips på andra ställen man kan hitta samma info samlat eller på något annat sätt göra så man får endast sånt?:) Antar att man kan ta bort alla vänner och sen bara likea massa band och konserter iofs.

PureWhey
2013-04-28, 20:51
RSS feed på deras hemsidor typ

Fuark
2013-04-28, 20:51
Twitter, är väl nästan det du beskriver, tror jag

Jonithan
2013-04-28, 20:53
Facebook har blivit en kommunikationskanal för min del, bortsett från fåtal tillfällen då man såklart kollar foton man är nyfiken på :)

Jag följer faktiskt lite olika organisationer, skvallertidningar, personer etc på twitter och instagram. Det blir ett nytt och fräscht sätt att ta till sig såväl nyheter som nonsens på ett sätt jag gillar :)

Nordenator
2013-04-28, 20:57
Man kan göra en sida av sin profil och ha en liten profil för de närmaste på sidan om. På så vis kan alla som vill vara ens "vän" (alla tycker om en istället) och kommunicera med en, men man slipper veta vad deras hund åt till frukost. Med profilen kan man ha alla nödvändiga nyhetsflöden, och den är dessutom admin för sidan så man kan se allt som händer från samma konto.

Det fungerade för mig en stund, men jag ledsnade och har nu bara den lilla profilen kvar ^^

tlk
2013-04-28, 21:16
Du kan ju alltid välja bort vänner från ditt nyhetsflöde på fejjan utan att ta bort dem som vänner.

Och med social fixer plugin så kan man filtrera bort rätt mycket skit.. och reklamen fixar ju adblocker.

G_lund
2013-04-28, 22:37
Har valt att inte följa flera av vännerna. (Men har kvar dem som vänner)
Följer dock väldigt många företag och intressegrupper, facebook är perfekt för det. Har ej twitter/insta.

Löpsko
2013-04-28, 22:45
Har valt att inte följa flera av vännerna. (Men har kvar dem som vänner)
Följer dock väldigt många företag och intressegrupper, facebook är perfekt för det. Har ej twitter/insta.

Har liknande, ta bort nyheter från "vänner" och ha kvar vänner, sedan ha mer från företaf,tv,film,musik och ta in den info man vill ha.

Kål
2013-04-28, 23:37
Skapa en ny profil där du likar alla sidor du är intresserad av och så loggar du in på din nuvarande lite mellan varven för att se om du blivit inbjuden till något evenemang eller någon skrivit till dig.

MrBoris
2013-04-29, 02:49
Eller ta bort facebook och känn dig mer fri än någonsin. Så gjorde jag och det var verkligen en lättnad, vilket skräp.

Röda Björnen
2013-04-29, 05:42
Eller ha bara kvar facebook men var inte så inne i det att det blir en börda ?

Är detta verkligen ett problem för dig så blir jag mörkrädd. Är du beroende av att lösa vad folk skriver på facebook menar du ?

MVH

Alfers
2013-04-29, 16:10
Du är inte den enda
http://www.dn.se/ekonomi/nya-tjanster-laser-webben-at-dig