Visa fullständig version : näring
Jag har problemet att jag vill gå upp i vikt men har sällan matlust.
Finns det någonting som är bra att stoppa i magen vid sånna tillfällen? :confused: Det bästa jag kommit på är 2 ägg mjölk och oboy och vispa ihop det men det blir tjatigt efter ett tag... Nått bra tips?
King Grub
2004-02-25, 11:07
Havregryn
Mjölk
Proteinpulver
Banan eller andra frukter och bär
GLASS!
Loppfrön.
Mixa och drick. Och väx.
hehe ja hade samma problem som du förut! men d e bara att börja käka skit mycket!! tryck i dig 6 mål om dagen mer än du brukar äta så kommer din magsäck att expandera med tiden o hungern kommer komma med ett brev på posten!! käka en massa onyttiga grejjer nu när du har chansen!! =):eating: :eating: :eating:
King Grub
2004-02-25, 12:27
Originally posted by the OnE
käka en massa onyttiga grejjer nu när du har chansen!! =):eating: :eating: :eating:
Att äta onyttiga saker (snabba kolhydrater, raffinerat socker, mättat fett och produkter som innehåller dessa) i övermått försämrar bara muskeltillväxten.
jaja men ja menar ju inte så... jag ser typ på glass som gott tex.. som e bra fast fett oså... du vet
King Grub
2004-02-25, 12:34
Glass är nog inte något som kan sägas vara "nyttigt" eller gynna träningsresultaten, om man baserar sin kostplanering på det i någon större utsträckning.
Fast gott är det. Jag tror jag skulle kunna äta mig fördärvad på glass. Det glider ner hur mycket som helst, och aldrig ledsnar man på det.
Inte bara jag som har en extra glassmage! :D När det inte finns plats för någonting mer i magen, finns det alltid plats för glass!! Jag tror att det har att göra med att glassen smälter och kapslar in allting annat i magsäcken. Detta innebär i sin tur att ju mer man äter, desto mer glass behövs för att kapsla in det som ätits innan! hehe
Hatar vanlig glass för det blir man ju mätt på,. men isglass äger tycker jag. Vanlig glass kan iofs äga ibland också :)
Finns ju Lättglass också, kan inte säga att det är ONYTTIGT i alla fall :hbang:
Jag tror jag skulle kunna äta mig fördärvad på glass. Det glider ner hur mycket som helst, och aldrig ledsnar man på det.
Dito (möjligen skulle jag kunna tänka mig att byta ut "tror mot "vet"). Jag skulle också vilja vara i behov av de där rekommenderade "växtdrinkarna" ...
Originally posted by King Grub
Havregryn
Mjölk
Proteinpulver
GLASS!
Loppfrön.
Mixa och drick. Och väx. I morse hade jag för en gångs skull bråttom, så jag var tvungen att skära ner på frukosttiden (:nono: ). Normalt käkar jag havregrynggröt (2 dl gryn) med mjölk och kanel, någon grovbrödsmörgås och en proteindrink. Nu mixade jag ihop allt detta (utom smörgåsen förstås...) med mixern. Finns det några större nackdelar med det? Högre GI antar jag? Är det marginellt månntro?
Metal_boy_
2004-02-26, 03:21
Havregryn
Mjölk
Proteinpulver
GLASS!
Loppfrön.
Mixa och drick. Och väx.
måsste testa den där drinken framför tvn nån dag:cheers:
ska man mixa ihop skiten med en stavmixer eller har man sönder loppfröna då me?? eller man kanske ska ha i dom efter??
King Grub
2004-02-26, 11:00
Originally posted by JAM
I morse hade jag för en gångs skull bråttom, så jag var tvungen att skära ner på frukosttiden (:nono: ). Normalt käkar jag havregrynggröt (2 dl gryn) med mjölk och kanel, någon grovbrödsmörgås och en proteindrink. Nu mixade jag ihop allt detta (utom smörgåsen förstås...) med mixern. Finns det några större nackdelar med det? Högre GI antar jag? Är det marginellt månntro?
Var loppfröna med så blir GI lågt, annars blir det betydligt högre än om du tagit dig tid med ett grötkok.
King Grub
2004-02-26, 11:00
Originally posted by Metal_boy_
måsste testa den där drinken framför tvn nån dag:cheers:
ska man mixa ihop skiten med en stavmixer eller har man sönder loppfröna då me?? eller man kanske ska ha i dom efter??
Rör ner fröna efter, om du är osäker, eller har en våldsamt kraftfull mixer.
Havregryn
Mjölk
Proteinpulver
GLASS!
Loppfrön.
Mixa och drick. Och väx.
Hur mycket ska man ta av varje ungefär? Bara att gå på känsla eller?
King Grub
2004-02-27, 21:12
Originally posted by Solle
Hur mycket ska man ta av varje ungefär? Bara att gå på känsla eller?
Beror väl helt och fullständigt på hur mycket energi, protein, kolhydrater och fett du vill ha? Smaken får du experimentera dig fram till.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.