Visa fullständig version : Diet a la 100dagar
twosides
2013-04-28, 17:23
Hej! Nu ska jag leva som min polare på torsk (ibland kyckling), fullkornsris, broccoli och olivolja i 100 dagar. Målet är att gå ner ca 7kg. Frågan är (han kunde inte svara på den utan han bara åt det) varför fullkornsris och inte potatis? Och vad spelar vanlig olivolja för stor skillnad mot annan sorts olja t.ex. linfrösolja?
Fokusera på kalorier. Då behöver du inte tänka på onödiga saker som de frågorna du tar upp.
twosides
2013-04-28, 17:42
Fokusera på kalorier. Då behöver du inte tänka på onödiga saker som de frågorna du tar upp.
Kalorier har jag check på, ligger på 700 i underskott och där är de 300 i underskott från maten och gymmet kör jag på 400. Powerwalk varannan dag och gym varannan dag
Din vän är en bro. Varför bara leva på dessa råvaror? Är det din favoritmat så visst, men precis som tjing säger, fokusera på kalorierna.
Hej! Nu ska jag leva som min polare på torsk (ibland kyckling), fullkornsris, broccoli och olivolja i 100 dagar. Målet är att gå ner ca 7kg. Frågan är (han kunde inte svara på den utan han bara åt det) varför fullkornsris och inte potatis? Och vad spelar vanlig olivolja för stor skillnad mot annan sorts olja t.ex. linfrösolja?
Du kan gå ner 7 kg på en kost bestående av Alhgrens bilar, gräddfil och ost. Det handlar huvudsakligen inte om VAD du äter som gör störst skillnad, det viktigaste är HUR MYCKET.
Din fråga "varför inte potatis?"
Mina frågor
Varför inte en hel mängd av andra produkter?
Varför bara ris broccoli och proteinkälla? Är det enkelheten? priset? tillagning?
Käka allsidigt men i rätt mängder för ändamålet så ska det nog gå bra ändå ska du se. Det blir fan så mycket roligare på vägen också.
Lycka till.
Reaper123
2013-04-29, 09:51
Hej! Nu ska jag leva som min polare på torsk (ibland kyckling), fullkornsris, broccoli och olivolja i 100 dagar. Målet är att gå ner ca 7kg. Frågan är (han kunde inte svara på den utan han bara åt det) varför fullkornsris och inte potatis? Och vad spelar vanlig olivolja för stor skillnad mot annan sorts olja t.ex. linfrösolja?Vissa upplever ju att fullkorn/fiberika livsmedel mättar bättre än den vita kolhydratkällorna, så det är min teori för antar han då plockat denna "diet" från någon annan eftersom din polare själv inte kan svara på denna fråga! Detta är ju dock väldigt indivuduellt och potatis funkar som sagt minst lika bra då det är kcal in vs ut som är viktigast, följt av att makrofördelningen är vettig & att träningen sköts ;)
Ps. Satan vilken tråkig diet, jag gick ned 11kg på 100 dagar i höstas och åt minst pizza/hamburgare 1 gång i veckan och övriga dagar varierat och gott! Ds.
Din kompis kan, för en näringsmässigt liknande men långt roligare diet, läsa en bok om South Beach-dieten.
vicarious
2013-04-29, 10:48
Han tror säkert att fullkornsprodukter är nyttigare än icke-fullkorn, vilket inte nödvändigtvis är fallet.
Byt ut riset mot potatis, vitt ris eller vanlig pasta om du önskar. Det kommer fungera minst lika bra. Kanske blir dieten mer trivsam då och enklare att hålla sig till.
Olivoljan skulle du kunna byta ut också, eller delvis ersätta med något annat om du vill.
Vissa upplever ju att fullkorn/fiberika livsmedel mättar bättre än den vita kolhydratkällorna, så det är min teori för antar han då plockat denna "diet" från någon annan eftersom din polare själv inte kan svara på denna fråga! Detta är ju dock väldigt indivuduellt och potatis funkar som sagt minst lika bra då det är kcal in vs ut som är viktigast, följt av att makrofördelningen är vettig & att träningen sköts ;)
Ps. Satan vilken tråkig diet, jag gick ned 11kg på 100 dagar i höstas och åt minst pizza/hamburgare 1 gång i veckan och övriga dagar varierat och gott! Ds.
sen kan man äta mycket potatis utan att behöva gråta över det stora kaloriintaget,vilket jag tycker är lågt på kokt potatis:d
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.