Visa fullständig version : Trängselskatt straffavgift, laglig?
Hur kan dom få skicka straffavgift utan att skicka påminnelse när dom inte skickar rekommenderat brev från första början?
Det är ett långt led av andra människor mellan mig och min försändelse, personer som kan slarva bort ett enda brev som kommer kosta mig femhundra kronor.
Hur kan det ansvaret ligga i min börs?
Detta irriterar mig, Hur går jag tillväga för att slippa skatta i Sverige?
Aktiebolag i Makedonien?
PixelMiner
2013-04-27, 14:40
Hur kan dom få skicka straffavgift utan att skicka påminnelse när dom inte skickar rekommenderat brev från första början?
Det är ett långt led av andra människor mellan mig och min försändelse, personer som kan slarva bort ett enda brev som kommer kosta mig femhundra kronor.
Hur kan det ansvaret ligga i min börs?
Nu säger jag inte att de har rätt i sin metod; Men jag tror de motiverar bristen på rekommenderade brev och påminnelser, med att du som fordonsägare förväntas hålla koll på när ditt fordon passerade en vägtull.
PureWhey
2013-04-27, 14:41
Regga bilen utomlands ;-)
Nu säger jag inte att de har rätt i sin metod; Men jag tror de motiverar bristen på rekommenderade brev och påminnelser, med att du som fordonsägare förväntas hålla koll på när ditt fordon passerade en vägtull.
Så ifall någon lånar ut sin bil till en bekant eller familjemedlem som i sin tur kanske lånar ut den för ett ärende, eller inte för den delen, och dom passerar en vägtull och det kostar 15kr. Då ska fordonsägaren, utan påminnelse vara skyldig att betala 500kr ifall någon tappar bort ett enda brev och någon av dessa personer i berättelsen glömmer att rapportera om passeringen i en väggtull?
och 500kr?
Jag har inga problem med allt detta ifall ansvaret låg direkt mellan dom och mig att fakturan faktiskt levereras.
PixelMiner
2013-04-27, 15:15
Så ifall någon lånar ut sin bil till en bekant eller familjemedlem som i sin tur kanske lånar ut den för ett ärende, eller inte för den delen, och dom passerar en vägtull och det kostar 15kr. Då ska fordonsägaren, utan påminnelse vara skyldig att betala 500kr ifall någon tappar bort ett enda brev och någon av dessa personer i berättelsen glömmer att rapportera om passeringen i en väggtull? och 500kr?
Som sagt, jag sa att inte bedömde rimligheten i deras agerande, utan bara försökte förklara hur jag tror att de motiverar bristen på rek. brev och påminnelse utan extra avgift.
Man har ju lite samma bekymmer med p-böter. Låt oss säga att du lånar ut bilen till en polare och han råkar dra på sig en p-bot. Sedan stoppar han boten i träningsväskan för att sedan glömma bort att ge den till dig eller betala. Då kommer du, som fordonsägare, få en faktura hem med både bot- och förseningsavgift.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.