Visa fullständig version : Valborg i Lund, vilka ska dit?
MackeJuve
2013-04-27, 13:52
Snart dags för vårens höjdpunkt, fira valborg i Lund. Varit där en gång tidigare, 2011 och det var så vansinnigt nice! En mer "vanlig" utgång dagen innan, kvalborg för att sedan fira valborg i Lunds stadspark med tiotusentals andra. Vi är 13 stycken som drar ned från Norrköping. Är det några från Kolo som har samma planer?
https://www.facebook.com/events/567011186667207/?fref=ts
Andy.da.wohoo
2013-04-27, 16:16
Jo jag ska! Börjar med att fira Kvalborg den 29e med utomhus/korridorsfest för att sedan sticka till stadsparken runt 7-8 på Valborg. Tanken kanske var att hålla sillafrukost i parken med sill, bröd och potatis. Bor ju också i Lund så det är väl en självklarhet att man beger sig dit :)
MackeJuve
2013-04-27, 16:26
Jo jag ska! Börjar med att fira Kvalborg den 29e med utomhus/korridorsfest för att sedan sticka till stadsparken runt 7-8 på Valborg. Tanken kanske var att hålla sillafrukost i parken med sill, bröd och potatis. Bor ju också i Lund så det är väl en självklarhet att man beger sig dit :)
Underbart att höra att någon mer har lite tåga i sig :D Låter som en superplan, lik vår också! Anländer halv 3 måndag eftermiddag, krök hela dagen och kvalborg på kvällen vad nu det blir. Champagnefrukost innan stadsparken, dit vi försöker anlända runt 8 kanske. Måste införskaffa lite billiga stolar bara, sen är allt i hamn :D
Självklart ska man dit! Ska försöka komma till stadsparken runt 8 sen är jag inte helt säker på vad vi ska göra på kvällen.
en stor stark
2013-04-27, 16:51
Jag ska nog dit!
Snart dags för vårens höjdpunkt, fira valborg i Lund. Varit där en gång tidigare, 2011 och det var så vansinnigt nice! En mer "vanlig" utgång dagen innan, kvalborg för att sedan fira valborg i Lunds stadspark med tiotusentals andra. Vi är 13 stycken som drar ned från Norrköping. Är det några från Kolo som har samma planer?
https://www.facebook.com/events/567011186667207/?fref=ts
Ska dit. Men bara om du tränar mark först under mitt överseende. Och du måste lägga in en ny baksnus under läppen efter varje arbetsset samt svepa Carlsberg folkisar. Allt handlar om hur ball man ser ut som sagt.
Ska dit om det är bra väder annars kan det kvitta!
MackeJuve
2013-04-27, 17:07
Självklart ska man dit! Ska försöka komma till stadsparken runt 8 sen är jag inte helt säker på vad vi ska göra på kvällen.
Kul!
Jag ska nog dit!
Bra, hoppas du lever upp till ditt kolonamn!
Ska dit. Men bara om du tränar mark först under mitt överseende. Och du måste lägga in en ny baksnus under läppen efter varje arbetsset samt svepa Carlsberg folkisar. Allt handlar om hur ball man ser ut som sagt.
Det går att ordna. Har tyvärr bara Breznak, Falcon och Heineken att välja mellan så du får stå för folkisarna!
MackeJuve
2013-04-27, 17:08
Ska dit om det är bra väder annars kan det kvitta!
Jag kollar dagligen yr.no, dagens prognos för valborg såg bra ut.
Det går att ordna. Har tyvärr bara Breznak, Falcon och Heineken att välja mellan så du får stå för folkisarna!
Har själv bara Dvorek vodka (just nu). Eller det har jag ju inte för den är slut. Men kan köpa billigaste folkbärsarna från Lidl om tågbiljetten inte kostar allt för mycket till U dagen D. Men bara för att skämma ut mig på en Koloträff. Men inte om nån skäller på mig i tråden nu för att jag inte har nån skam i kroppen som kan tänka mig att träna med promille i kroppen, och dessutom ser värdet i att skyllta med det på förhand.
en stor stark
2013-04-27, 17:22
Bra, hoppas du lever upp till ditt kolonamn!
Bara när det kommer till öldrickande, inte stor eller starkhet *cry*
MackeJuve
2013-04-27, 17:24
Bara när det kommer till öldrickande, inte stor eller starkhet *cry*
Det enda som räknas en dag som denna :)
En stor stark är bland dom största och starkaste debattörerna på kolo i modern tid.
en stor stark
2013-04-27, 17:47
En stor stark är bland dom största och starkaste debattörerna på kolo i modern tid.
Det kommer jag helt objektivt acceptera som sanning.
Det kommer jag helt objektivt acceptera som sanning.
Det går inte att titta på din postcount, eller hur? Du har ju skrivit typ 100*den iof i allmänt men mycket kvalitetsinlägg i religionstråden? Vad driver er stordebattörer av rang? Du kan ju tala för dig själv om du vill. :)
en stor stark
2013-04-27, 17:53
Det går inte att titta på din postcount, eller hur? Du har ju skrivit typ 100*den iof i allmänt men mycket kvalitetsinlägg i religionstråden? Vad driver er stordebattörer av rang? Du kan ju tala för dig själv om du vill. :)
Det som driver mig är min frustration mot folk som har fel på internet :d. Nu vet jag inte ifall smickret är sarkastiskt menat men jag tänker ta åt mig ändå ;).
Rent allmänt är det ofta skoj att debattera.
Vad ska ni andra hitta på senare mot kvällen då?
MackeJuve
2013-04-27, 18:04
Dåligt insatt, gå ut någonstans liksom, var vete fan. Har bara varit i Lund en gång tidigare.
Det som driver mig är min frustration mot folk som har fel på internet :d. Nu vet jag inte ifall smickret är sarkastiskt menat men jag tänker ta åt mig ändå ;).
Rent allmänt är det ofta skoj att debattera.
Nej, ingen sarkasm. Svårt för mig att avgöra hur folk tolkar mina inlägg. Ibland tolkas ironi som motsatsen och tvärtom. Verkar som att sannolikheten ibland ökar att det blir fel när jag anstränger mig, vilket frustrerar MIG. Typ att det ser ut som jag sätter mig på högre hästar när språket blir tillkrånglat för jag anstränger mig tex. Kan verka pretto trots att jag druckit en hel del för jag inte blir lika spontan som dom flesta blir med lite innanför västen. Jag blir väl lika spontan i kroppsspråket och kanske verbalt (vet inte), men inte i text. Rädd för att verka dum antar jag.
Dåligt insatt, gå ut någonstans liksom, var vete fan. Har bara varit i Lund en gång tidigare.
Tänkte först att du skulle träffa Stoltz i hans butik, men kom på att han väl bor i H-borg. :smash:
en stor stark
2013-04-27, 18:09
Vad ska ni andra hitta på senare mot kvällen då?
Vet inte riktigt. Får se ifall jag är piggast på efterfest eller efterrätt.
Samma här. Mer än en gång men inte på pub/klubb etc.
Nej, ingen sarkasm. Svårt för mig att avgöra hur folk tolkar mina inlägg. Ibland tolkas ironi som motsatsen och tvärtom. Verkar som att sannolikheten ibland ökar att det blir fel när jag anstränger mig, vilket frustrerar MIG. Typ att det ser ut som jag sätter mig på högre hästar när språket blir tillkrånglat för jag anstränger mig tex. Kan verka pretto trots att jag druckit en hel del för jag inte blir lika spontan som dom flesta blir med lite innanför västen. Jag blir väl lika spontan i kroppsspråket och kanske verbalt (vet inte), men inte i text. Rädd för att verka dum antar jag.
Kan ju också vara så att det blir lätt att missförstå varandra när man skriver på internet. Sarkasm uppfattas där det inte ska vara och uppfattas inte där det är menat att vara sarkasm. ;)
Vet inte riktigt. Får se ifall jag är piggast på efterfest eller efterrätt.
Samma här. Mer än en gång men inte på pub/klubb etc.
Kan ju också vara så att det blir lätt att missförstå varandra när man skriver på internet. Sarkasm uppfattas där det inte ska vara och uppfattas inte där det är menat att vara sarkasm. ;)
Japp, och hade svarat högst med samma längd du svarar mig här om jag hade 0 promille i blodet. Pinsamt att ordbajsa i onödan då.
en stor stark
2013-04-27, 18:22
Japp, och hade svarat högst med samma längd du svarar mig här om jag hade 0 promille i blodet. Pinsamt att ordbajsa i onödan då.
Du har alltså fått några stora starka för mycket i dig? ;)
Du har alltså fått några stora starka för mycket i dig? ;)
Inte enligt mig själv. Även om det är uppenbart vad majoriteten andra som bryr sig i den här frågan tycker. ;)
Orka?
Mvh Gammal och bittor
Andy.da.wohoo
2013-04-28, 10:23
eleni, du som är piggast och gladast på alla andra studentfester? ;) Efter att festandet på slutet av nollningen skulle jag vilja kalla dig allt annat än gammal och bitter.
Brickhead
2013-04-28, 11:37
Som Lundabo måste man ju såklart ta sig dit :)
eleni, du som är piggast och gladast på alla andra studentfester? ;) Efter att festandet på slutet av nollningen skulle jag vilja kalla dig allt annat än gammal och bitter.
Jag skulle vilja men skolan äter upp mig. Ser två dagars skolledigt som ett ypperligt tillfälle att komma ikapp med allt som behöver göras. Därav gammal och bittor.
MackeJuve
2013-04-28, 14:14
Hädelse att studera på denna fantastiska dag.
Inte mycket att göra i Lund som icke-student. Sök er till Malmö på kvällen eller leta upp någon trevlig korridorsfest.
Yeah bro! Försöker ragga bilplats som bäst.
MackeJuve
2013-04-28, 20:42
Inte mycket att göra i Lund som icke-student. Sök er till Malmö på kvällen eller leta upp någon trevlig korridorsfest.
Finns massvis att göra. Alla som åker ned är studenter och vår lundkontakt fixar något papper som gör att man kommer in överallt, sist när jag var ickestudent fixade han samma sak men fake.
MackeJuve
2013-04-28, 20:43
Yeah bro! Försöker ragga bilplats som bäst.
Låter ljuvligt, kommer du vara klädd som på profilbilden? :)
Jonithan
2013-04-28, 20:49
Obegripligt att folk åker många mil hit bara för Valborg. Det är ju inget speciellt egentligen :) Ingen lundabo ser Valborg på samma sätt som en som kommer ner över Valborg.
Nu blir ju allt det här jag tycker skevt eftersom jag ju bor i Lund och givetvis kommer "fira" Valborg här :)
MackeJuve
2013-04-28, 21:33
Obegripligt att folk åker många mil hit bara för Valborg. Det är ju inget speciellt egentligen :) Ingen lundabo ser Valborg på samma sätt som en som kommer ner över Valborg.
Nu blir ju allt det här jag tycker skevt eftersom jag ju bor i Lund och givetvis kommer "fira" Valborg här :)
Mina kompisar som bor och studerar i Lund sedan 2010 ser fram emot det här varje år i alla fall, minst lika taggade som mig. För ngn som bott där hela sitt liv kanske det inte är lika spännande. Konceptet massvis med folk, festivalkänsla och valborgsmetropol tycker jag dock borde locka alla som gillar att festa och ha kul.
Nej jag bor ju i Uppsala, där man firar Valborg på riktigt!
http://25.media.tumblr.com/tumblr_m388y74qlQ1qzulz2o1_250.gif
Nej jag bor ju i Uppsala, där man firar Valborg på riktigt!
http://25.media.tumblr.com/tumblr_m388y74qlQ1qzulz2o1_250.gif
+1 :hbang:
Andy.da.wohoo
2013-04-29, 08:29
Jag skulle vilja men skolan äter upp mig. Ser två dagars skolledigt som ett ypperligt tillfälle att komma ikapp med allt som behöver göras. Därav gammal och bittor.
Alright, tråkigt :/
Ska vi ha någon hälsningsfras vi som ska dit? Någon som känner sig manad att vråla "KOLOTREF!"?
Ljuvligt
2013-04-29, 08:54
Jag är reste ner i fredags och resten av tjejkompisarna trillar in idag. Nu hoppas jag bara på lika bra väder som förra året.
Brickhead
2013-04-29, 09:52
Alright, tråkigt :/
Ska vi ha någon hälsningsfras vi som ska dit? Någon som känner sig manad att vråla "KOLOTREF!"?
Haha, skulle vara underbart om man hörde KOLOTREF-vrål lite varstans i folkmassorna :laugh:
Andy.da.wohoo
2013-04-30, 08:29
Lite för kallt än så länge! Vilka är här?
Ligger i sängen å funderar om det är värt.
Fortfarande för kallt? :p
Finns inte på kartan. Orkar inte med massa fulla studenter!
http://whenyouliveinmalmoe.tumblr.com/post/49246416757/going-to-lund-for-valborg
:d
Bara för att malmöiter inte blir insläppta i Lund :P
Bara för att malmöiter inte blir insläppta i Lund :P
Ja, så måste det vara. :d
Jag har konstigt nog aldrig varit i Lund på Valborg. Har bott i Uppsala så varit på Valborg där såklart, men aldrig Lund (trots att jag bott i Malmö typ hela livet). Borde åka på studiebesök.
Andy.da.wohoo
2013-04-30, 11:47
Ja men kom nu, varmt och skönt nu!
Sitter i nått hörn och ångrar bittert att jag kom, drar nog snart dock!
Ja men kom nu, varmt och skönt nu!
Okej
http://media.tumblr.com/c191643c42d5b04a60c85b7eb7f50d14/tumblr_inline_mixv9hPUQv1qz4rgp.gif
MathiasF
2013-04-30, 13:46
Okej
typ 15 grader ute? varmt? njaa..
http://media.tumblr.com/c191643c42d5b04a60c85b7eb7f50d14/tumblr_inline_mixv9hPUQv1qz4rgp.gif
Haha, gick in på sydsvenskan för att se vad temperaturen låg på just nu, möttes av:
"NU: Polisen
bröt firandet
Vid 13-tiden stängde polisen av musiken och uppmanade till lugn framför scenen i Stadsparken. Då hade bengaliska eldar tänts och matkrig utbrutit."
en stor stark
2013-04-30, 14:08
Haha :d
MathiasF
2013-04-30, 14:55
Haha, gick in på sydsvenskan för att se vad temperaturen låg på just nu, möttes av:
"NU: Polisen
bröt firandet
Vid 13-tiden stängde polisen av musiken och uppmanade till lugn framför scenen i Stadsparken. Då hade bengaliska eldar tänts och matkrig utbrutit."
Låter ju roligt!
Att man inte åkte in där....
Andy.da.wohoo
2013-04-30, 14:59
Ja, men varför skulle man hänga framför scenen? Då får man väl skylla sig själv lite :)
hade det bra iallafall, var sjyst stämning där jag var.
Fy fan att folk pallar! Sjuk överhype...
Stadsparken är nice alla dagar utom valborg...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.