handdator

Visa fullständig version : Känns som att jag får håll

Bubbish
2013-04-26, 22:47
Tjabba! tänkte fråga här eftersom jag inte riktigt får några vettiga svar runt om på nätet, det är så att jag får typ "håll" när jag promenerar, inget konstigt med det tänker man men alltså jag får det efter 5 minuter vilket i min värld känns helt sjukt för jag har gått i 2-3 timmar innan utan att ens bli anfådd.
Känns precis som "håll" känns på höger om magen och det försvinner direkt om jag böjjer mig framåt och kommer tillbaka nästan direkt då jag sträcker på mig.

Funderar om det är så att jag har övertränat magen eller vad det är som gör detta, jag vill inte ens konditionsträna längre för att jag kan inte köra så bra om jag inte står ihopkurad och det ger inget vidare resultat direkt.

Nån som varit med om detta?

Lipservice
2013-04-26, 22:49
Jag får det varje morgon när jag går till jobbet. Tror för att jag inte druckit/ätit nåt innan jag går. För är enbart då jag får håll.

KlopFer
2013-04-27, 09:19
Samma här. Sprang 1,1mil häromdagen utan att känna något. Gick en morgonpromenad med flickvännen och fick "håll" eller en känsla av tryck runt mellangärdet.

begt
2013-04-27, 09:34
Oftast sker det i samband med att man ätit tätt inpå (speciellt om man ätit mycket).

Bubbish
2013-04-27, 10:53
hmm, jag äter förvisso rätt mycket mer nu när jag styrketränar men inte så att jag själv tycker det är extremt, kanske borde testa att träna längre tid efter att jag har ätit då, hur länge bör jag vänta innan jag kan gå ut o gå?
grejjen är att jag aldrig varit med om det även fast jag ätit typ 15 minuter innan och sen gått en pw utan att känna så men nu senaste tiden kommer det efter 5 minuter.