Visa fullständig version : Problem med bröstvårtorna
rafferaffe
2004-02-24, 23:11
Mina bröstvårtor är konstiga. De är slappa och skinnet är slappt.
Har liksom ingen vårta och när jag spänner bröstmuskeln buktar skinnet och bröstvårtan ut och få en att se småfet ut.
Väldigt jobbigt.
Om jag fryser eller kliar mig lite blir de små och bra. Vårtan kommer fram.
Ser helt odeffad ut om de är stora.
Snälla hjälp mig, hur ska jag göra? Törs inte äta mitt kosttillskott för jag tror det kanske beror på för mycket underhudsfett. Vilket i sig skulle var akonstig då jag aldrig varit rund eller haft minsta tillstymmlese till det.
Någon som har ett tips, jag blir tokig och ledsen!
Jag har samma grej, det försvinner om du går ner i underhudsfett. Mycket störig åkomma!
rafferaffe
2004-02-24, 23:28
Men jag har ju knappt något underhudsfett. Vad kommer det sig. Jag är ju nästan tanig
Bitch-tits!!!
Skojja bara, ingen aning. Stör det dig väldigt mycket kolla upp det.
Annars skit i det och se hur det blir efter mer träning.
//garnax
Pierca dem... ;)
Min bröstvårta blev väldigt hård av det iaf. Och större...
Kanske ett dåligt tips. :MrT:
/Axl
Karl_alfred
2004-02-25, 10:11
För vissa samlar sig fettet i bröst regiionen skulle tro att det är så på dig.
rafferaffe
2004-02-25, 15:55
Finns det inget jag kan göra åt det?
Ska jag sluta äta mitt kosttillskott?
Fanken, jag är 177 cm lång och väger ungefär 69 kg, så rund är jag inte.
Har det nåt med puberteten och göra?
Som sagt när jag jag fryser eller så är inte skinnet runt omkring något alls "fettigt"
Någon?!? Jag börjar bli desperat.
King Grub
2004-02-25, 15:58
Originally posted by rafferaffe
Finns det inget jag kan göra åt det?
Ska jag sluta äta mitt kosttillskott?
Fanken, jag är 177 cm lång och väger ungefär 69 kg, så rund är jag inte.
Har det nåt med puberteten och göra?
Som sagt när jag jag fryser eller så är inte skinnet runt omkring något alls "fettigt"
Någon?!? Jag börjar bli desperat.
Det kan mycket väl ha med dina pubertala hormonnivåer att göra. Det lär vara ett rätt vanligt fenomen, som är övergående. Kolla upp med din läkare om du är oroligt. Det är inget "skämmigt" med det. Han eller hon har sett värre saker än dina tuttar. ;)
Det behöver inte krävas så mycket fett för att detta skall inträffa. På mig försvinner det när jag deffar ned mig lite. Är det verkligen så farligt? Någon direkt koppling till dina kosttillskott tror jag heller inte på. Men som sagt, kolla med läkare om du är orolig.
Hej
Det finns ett fenomen som heter gynekomasti och det innebär att bröstkörtlarna har förstorats i antingen ena bröstvårtan eller båda, på män.
Detta gör att bröstvårtorna kan stå ut på ett sätt som kan anses onaturligt.
Som King Grub säger så kan detta bero på hormonnivåerna och det kan rätta till sig efter ett tag men det är inte säkert. Gynekomasti är samma sak som bitch-tits, bröstkörtlarna växer.
Det finns också någonting som kallas pseudogynekomasti där fett har lagt sig på ett sådant sätt att bröstvårtorna står ut även fast man inte har några förstorade bröstkörtlar. Sånt kan gå att deffa bort men som du säger så har du redan lite underhudsfett så det kanske kan vara svårt.
Gynekomasti kan komma på olika sätt men det är inte ovanligt att det bara dyker upp helt naturligt.
Tyvärr är det så att gynekomasti nästan enbart går att ta bort med kniven, men om det handlar om förstorade bröstkörtlar så kan staten ta hand om kostnaden men väntetiderna är relativt långa.
Har själv det ungefär som du beskriver att att bröstvårtan buktar ut och det har blivit tydligare sen en rejäl viktnedgång så jag funderar på att kontakta någon sorts plastikirurg för att kanske rätta till det då jag inte tycker det är speciellt estetiskt tilltalande.
Hmm... Långt och seriöst inlägg, mitt första också för den delen. Hoppas du vet lite mer om det nu och att du inte är ensam =)
/F
Folk har olika stora vårtgårdar. Min tanke är att de liksom tänjs ut av underhudsfettet i brösten. Kanske inte sådär jätte-estetiskt med stora och slappa vårtgårdar, men jag tror inte det finns mycket du kan göra åt det tyvärr.
Edit: Om det nu inte finns något man kan smörja dem med som gör att huden i det insmorda området kyls och dras ihop. Testa tigerbalsam eller nåt. Shit, det där lät läskigt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.