handdator

Visa fullständig version : Vart tränar jag en fredag i stockholm?

påven
2013-04-24, 15:37
Är i huvudstaden på besök under kommande helg och kommer ha lite tid över mellan 13 och 15 på fredagen. Söker bra utrustat gym med inte alltför mycket folk och ej hutlösa priser för engångsträning. Vad har jag för alternativ? Bör ligga centralt då jag befinner mig på Hotel Birger Jarl.

Blaine
2013-04-24, 17:00
Ser en hel del trådar där folk besöker en ny stad under kort period och frågar var de kan träna. Jag tränar själv kontinuerligt men finner det lustigt att man verkligen MÅSTE träna när man är i en ny stad under blott en helg, som i det här fallet. Är det så himla viktigt? Eller kittlas det lite att se hur gymmen ser ut i andra städer?

Om du nu verkligen måste träna så behöver det ju inte vara på ett gym. Har du provat att träna på egen hand med din kroppsvikt som motstånd? Det är gratis och tillräckligt effektivt. Enkel lösning.

andeem
2013-04-24, 17:07
Powerclub är trevligt. Tror det kostar en hundring.

dannnee
2013-04-24, 17:40
Sats Stureplan... det ligger väldigt nära Hotel birger jarl, 200 meter kanske?
Om du säger att du vill prova träna så är det gratis!
Bra gym o snygga flickor...

heraso
2013-04-24, 17:45
För mig finns det bara ett alternativ, Balance City! Bättre atmosfär än SATS stureplan, personalen är grymt bra och all utrustning man kan behöva finns, både vad gäller podier för marklyft, ELEIKO stänger och alla maskiner man kan behöva.

Det är alltid gratis att provträna första gången om du har med dig legitimation. :)

heraso
2013-04-24, 17:46
Och det ligger lite närmare hotellet än SATS stureplan. ;)

påven
2013-04-24, 18:53
Ser en hel del trådar där folk besöker en ny stad under kort period och frågar var de kan träna. Jag tränar själv kontinuerligt men finner det lustigt att man verkligen MÅSTE träna när man är i en ny stad under blott en helg, som i det här fallet. Är det så himla viktigt? Eller kittlas det lite att se hur gymmen ser ut i andra städer?

Om du nu verkligen måste träna så behöver det ju inte vara på ett gym. Har du provat att träna på egen hand med din kroppsvikt som motstånd? Det är gratis och tillräckligt effektivt. Enkel lösning.

Jag tränar för att det är kul och jag mår bra av det. Sen så är det alltid extra roligt att testa ett helt nytt gym ibland och det brukar jag alltid försöka göra när jag är på resande fot.

Balance verkade intressant, blir nog att testa det, tack för tipsen

BisonLGcrew
2013-04-24, 19:09
ring till sats stureplan, fråga om du får provträna gratis. de har aldrig sagt nej till mig :)

cero
2013-04-24, 19:28

Vad är felet med att träna samtidigt som man semestrar?

Sen tycker jag inte kroppsviktsträning är något "enkelt", tvärt om. Att justera belastningar och att hitta lämpliga övningar är ganska omständligt.

Blaine
2013-04-24, 20:12
Vad är felet med att träna samtidigt som man semestrar?

Du missuppfattar mig (eller trådskaparen). Att vara borta en-två dagar eller en ynka helg i en annan ort, som kanske inte ens är semester utan arbetsresa, och att känna behovet av att man MÅSTE träna – dessutom på ett gym – och skapa en tråd om det känns märkligt.

Sen tycker jag inte kroppsviktsträning är något "enkelt", tvärt om. Att justera belastningar och att hitta lämpliga övningar är ganska omständligt.

Du menar att det är svårt att hitta lämpliga övningar för ETT tillfälle? Det måste ju inte vara ett pass som man är van vid, snarare att "hålla igång". Och som trådskaparen skriver, han tränar för att må bra och att det är kul (vem gör inte det som tränar?), så att utföra övningarna till punkt och pricka verkar inte vara den högsta prioriteten för honom. Dessutom är kroppsviktträning inte så svårt som du får det att låta.

cero
2013-04-24, 20:18
Att vara borta en-två dagar eller en ynka helg i en annan ort, som kanske inte ens är semester utan arbetsresa, och att känna behovet av att man MÅSTE träna – dessutom på ett gym – och skapa en tråd om det känns märkligt.

Ser inga märkligheter. Han skriver att han har tid att döda, och undrar över ett bra ställe att träna på.

Man kan ju hålla på att lasta ryggsäckar med stenar och göra armhävningar i sin ensamhet på hotellrummet, men hur kul och praktiskt är det egentligen.

Tillbaka till topic.

Fishtank
2013-04-24, 21:45
Äsch blaine det är ju lite av charmen om man har lite tid att slå ihjäl.
Är det en rutin att träna och man tycker om det så är det väl självklart att lite variation förnöjer.