Visa fullständig version : Cashewnötter som smakar typ bensin
Idag köpte jag en liten påse med cashewnötter från ett "litet hål i väggen" i Indien. Just nu är det en temperatur på runt 40 grader på dagen vilket naturligtvis gör att livsmedelshantering kräver en hel del känslighet o.s.v. Nu ikväll så käkade jag ungefär hälften av nötterna (ca 20 gram) och de gav en eftersmak som smakade helvete. De smakade ungefär som bensin luktar. Jag vet att nötter kan härskna men de här var förpackade i en obruten förpackning från ett stort livsmedelsföretag och enligt förpackningen så ska de endast innehålla cashewnötter (vilka i och för sig innehåller massor av fett som kan härskna) och salt.
Men hur smakar egentligen nötter som härsknat? Smakar de kemiskt, typ som bensin? Eller är det något annat skumt med dessa nötter?
Fisk, gräs, metalliskt ?
Kan det vara så att nötterna inte är rostade ?
Fisk, gräs, metalliskt ?
Kan det vara så att nötterna inte är rostade ?
Naej, mer som bensin som sagt eller något annat kemiskt. De är rostade, eller ja, det står åtminstone att de är de på förpackningen. Om de inte hade varit det så borde jag ha fått en allergisk reaktion vid det här laget om jag förstår saken rätt..
De kommer som sagt från ett stort livsmedelsföretag typ motsvarande nestlé eller liknande och är inte lösvikt eller något sånt.
de har garanterat härsknat läter det som...
Idag köpte jag en liten påse med cashewnötter från ett "litet hål i väggen" i Indien. Just nu är det en temperatur på runt 40 grader på dagen vilket naturligtvis gör att livsmedelshantering kräver en hel del känslighet o.s.v. Nu ikväll så käkade jag ungefär hälften av nötterna (ca 20 gram) och de gav en eftersmak som smakade helvete. De smakade ungefär som bensin luktar. Jag vet att nötter kan härskna men de här var förpackade i en obruten förpackning från ett stort livsmedelsföretag och enligt förpackningen så ska de endast innehålla cashewnötter (vilka i och för sig innehåller massor av fett som kan härskna) och salt.
Men hur smakar egentligen nötter som härsknat? Smakar de kemiskt, typ som bensin? Eller är det något annat skumt med dessa nötter?
I den värmen kan precis vad som helst hända med fetterna :)
de har garanterat härsknat läter det som...
Och då kommer den naturliga följdfrågan: är det farligt med härsket fett? Fick som sagt i mig ca 20 gram innan jag kände den här, minst sagt, äckliga eftersmaken.
Nej, inte enstaka gånger.
Måste du leva på härskna nötter kommer du att få problem med fria radikaler, inflamationer mm.
råkade själv ut för det där för inte så längesen.
änglamark ekologiska mandlar, det var bara en, men det smakade sjukt bisarrt.
har då överlevt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.