y0uname1t
2013-04-22, 18:29
Funderar på att köra SL 5x5 men har lite funderingar då jag vill utöka program 1 lite men program 2 gillar jag inte riktigt, främst då jag vill ha en övning för biceps iaf. Har tränat ett litet tag så är ingen nybörjare direkt och vet att säkert är folk som tänker att man inte ska ändra i redan kända och etablerade program, men behöver ha med en biceps övning tex då jag älskar att träna den muskeln.
Om man utgår från program 1, den enklaste varianten av SL; hur kan man lägga upp ett program med kanske 4 övningar / pass istället? Vill gärna ha med triceps också.
Upplägg 1
Pass A:
Knäböj 5x5
Bänkpress 5x5
Stångrodd 5x5
Biceps?
Pass B:
Knäböj 5x5
Militärpress 5x5
Marklyft 1x5 (Ett set, fem repetitioner.)
Triceps?
Om man utgår från att lägga till biceps och triceps, vilka övningar borde vara att föredra? Tänker scottcurl eller liknande för biceps och kanske liggande triceps eller nåt.
Och ni som modifierat programmet, hur ser ert ut?
Tack på förhand!
Om man utgår från program 1, den enklaste varianten av SL; hur kan man lägga upp ett program med kanske 4 övningar / pass istället? Vill gärna ha med triceps också.
Upplägg 1
Pass A:
Knäböj 5x5
Bänkpress 5x5
Stångrodd 5x5
Biceps?
Pass B:
Knäböj 5x5
Militärpress 5x5
Marklyft 1x5 (Ett set, fem repetitioner.)
Triceps?
Om man utgår från att lägga till biceps och triceps, vilka övningar borde vara att föredra? Tänker scottcurl eller liknande för biceps och kanske liggande triceps eller nåt.
Och ni som modifierat programmet, hur ser ert ut?
Tack på förhand!