handdator

Visa fullständig version : EAA och kasein/vassle vid deff, nybörjare.

Fluency
2013-04-22, 17:13
Så jag håller på att deffa. Jag är dock en amatör och har inte mycket muskler. Då borde man kanske inte deffa förvisso, men jag lider av min övervikt så vill gärna ha bort den snarast.

Kör dock styrketräning seriöst 3-4ggr/veckan med en strikt fokus på proteinintag (vassle).

Läser överallt om EAA och kasein och börjar då undra om detta är något jag bör använda mig utav istället?

Jag tränar alla mina pass klockan 12-13 ifall det skulle vara av intresse.

Zeq
2013-04-22, 17:22
Om du inte får i dag tillräckligt med protein från maten samt att du inte vill/kan ändra så mycket på matupplägget så kan proteinpulver vara ett bra alternativ.

Vasslepluser är ett smidigt sätt att få i sig vassleprotein efter träning. Kan även tas under dagen om du som sagt får i dig för lite protein från maten.

Kasein kan man se som ett protein som tas upp långsammare än vassle varför det kan vara lämpligt att ta detta under dagen, vilket dock är väldigt onödigt om du redan får i dig tillräckligt med protein i dagsläget.

EAA menar vissa kan vara fördelaktigt för träningen men det är knappast något måste. Om du har råd och intresse så kan du alltid testa. Dock känns det lite "överkurs" i detta fall.

Fluency
2013-04-22, 17:26
Om du inte får i dag tillräckligt med protein från maten samt att du inte vill/kan ändra så mycket på matupplägget så kan proteinpulver vara ett bra alternativ.

Vasslepluser är ett smidigt sätt att få i sig vassleprotein efter träning. Kan även tas under dagen om du som sagt får i dig för lite protein från maten.

Kasein kan man se som ett protein som tas upp långsammare än vassle varför det kan vara lämpligt att ta detta under dagen, vilket dock är väldigt onödigt om du redan får i dig tillräckligt med protein i dagsläget.