handdator

Visa fullständig version : TV utan tv-uttag och fast bredband?

Paperbasket
2013-04-21, 18:19
Ska flytta till ett hus som jag och min sambo kommer att hyra. Insåg att det inte finns något tv-uttag någonstans och vi kan heller inte få tv via bredbandet för att det inte finns någon station i närheten så enligt telia så vi kan glömma bredbandet också

Finns det några andra alternativ för att kunna kolla på tv? Förstått att det inte går via mobilt bredband oavsett hastighet.

Har ingen koll på tv etc så hade uppskattat tips, om det nu går att fixa.

Wzup2u
2013-04-21, 18:29
lol skämtar du???
boxer? om inte tvn har inyggd koppla bara en till tv. m antenn.

Paperbasket
2013-04-21, 18:42
Nej tyvärr =)

Finns inte ens antenn på huset. Lutar väl mot att man får sätta upp en antenn antar jag. Vi kollar knappt aldrig på tv men kan ju vara kul att ha ibland.

Ronn
2013-04-21, 18:44
Worst case kör hdmi kabel från en dator till TV:n, allt finns ju på nätet, kör själv så har inte haft tv abonnemang på många år. ;)

Förutsätter ju såklart att du har en dator för ändamålet men det öppnar upp en del andra fördelar också.

Paperbasket
2013-04-21, 18:47
Ja vi funderar väl på att göra så. Som sagt så kollar vi knappt på tv egentligen. Det man vill kolla på finns oftast på internet med som du skriver.

Äsch, fuck it. Vem behöver tv-kanaler :P

Wzup2u
2013-04-21, 19:10
Ja vi funderar väl på att göra så. Som sagt så kollar vi knappt på tv egentligen. Det man vill kolla på finns oftast på internet med som du skriver.

Äsch, fuck it. Vem behöver tv-kanaler :P

nej men tv på boxern räcker kan tom funka utan.
digitalbox......

Paperbasket
2013-04-21, 19:20
Förlåt men förstår inte vad du menar Wzup2u, utveckla gärna dock!

Kollade upp antenner förresten, inte så dyra men antar att de inte är så lätta att sätta upp med riktning etc.

Wzup2u
2013-04-21, 20:49
ja du kopplar en helt vanlig digitalbox till antenn uttaget på tvn... så får du alla basic kanaler...
vill du ha mer beställer du en boxer från något företag och betalar för de kanaler du vill ha...

du vet uttagen i ex com hem hus är ju egentligen bara en digitalbox/antenn/parabol på taket för att alla ska kunna använda samma i huset.
men du kan koppla in egen separat...

Paperbasket
2013-04-22, 06:15
Jaha, det hade jag ingen aning om faktiskt. Trodde man var tvungen att ha antenn etc ändå. Men då tror jag att jag förstår hur det funkar. Tack för hjälpen du!

Morrris
2013-04-22, 06:26
Vänta nu. Snackar vi DVB-T? Du behöver en antenn.

Ado2000
2016-11-10, 11:44
Lånar denna tråden istället för att starta en ny, då detta var det första som dök upp när jag googlade kolozzeum och bredband.

Det är nämligen så att mitt kampanj avtal hos comhem har gått ut för 100/10 hastighet där jag betalade fram till nu 269 i månaden. Nu efter att det löpt ut kommer jag betala 390 i månaden vilket är rätt saftigt när jag kan se att Bahnhof till exempel har 199/månaden för samma hastighet.

Min fråga är då vilken leverantör å hastighet kör ni på och till vilket pris ? Vad är för å nackdelarna med just din leverantör ?

Sen undrar jag vilken leverantör ni skulle rekommendera ? Hastigheten 100/10 får räcka för mig då fibernätet i min lägenhet inte klarar av högre.

r1kkie
2016-11-10, 16:46
Jag har bredband2 100/10 för en 219 om jag inte minns fel. Har aldrig haft problem med dem.

Bahnhof är ju bra då de kämpar mot datalagringsdirektiven etc om man bryr sig om det.

Akerhage
2016-11-10, 17:51
Skaffa en android-box och in på ebay och köp hem 1500 kanaler för typ 80kr/månaden.
Får du 60 svenska kanaler.

Trapz
2016-11-10, 18:21
Skaffa en android-box och in på ebay och köp hem 1500 kanaler för typ 80kr/månaden.

Hur skaffar man 1500 kanaler för så lite?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Akerhage
2016-11-10, 19:14
Hur skaffar man 1500 kanaler för så lite?
Skickat från min iPhone med Tapatalk

Finns massa alternativ. Just nu kör jag med min Samsung Smart TVs inbyggda IPTV app. Så kan du köpa ex 2000 kanaler för nu 250kr/3 månader. Blir säkert billigare om man kör längre bindningsperiod. Behöver man inte ens någon box till.

Man kan köra via Kodi, Apple TV, Android etc, så finns massa alternativ.

Fast vågar inte länka, för det är antagligen inte helt legalt, men hört man kan söka på iptv på ebay bara o hitta något lämpligt.

gyros
2016-11-10, 21:08

Vilka kanaler får du in?
Finns det någon kanallista någonstans? *drool*

Akerhage
2016-11-11, 09:01
Vilka kanaler får du in?
Finns det någon kanallista någonstans? *drool*

Jag har ingen kanallista, men det är jävligt mycket sportkanaler iaf.
Många engelska kanaler (ex Sky Sports) som visar Premier League med mera. Massa filmkanaler, dessutom läggs Full-HD filmer ut (Videos on demand, VOD) ut. Svenska kanaler innehåller Viasat-paketet. Helt klart värt varenda krona tycker jag. Går ju hitta billigare än 80kr/månad med om man kikar runt lite.

Snubben
2016-11-11, 10:51
Testa ett tag utan tvkanaler, nyttja playkanaler + vimplar eller valfri tjänst.

Kör själv så med sambon, riktigt härligt.

Ado2000
2016-11-12, 14:34
Jag har bredband2 100/10 för en 219 om jag inte minns fel. Har aldrig haft problem med dem.

Bahnhof är ju bra då de kämpar mot datalagringsdirektiven etc om man bryr sig om det.

Funderade på dom etta tag men skrämdes iväg av alla dåliga recensioner dom får. Inte ovanligt att deras nät åker ner lite då å då. Det var iaf vad jag kunde läsa mig till.